[OT-m]Emacs JDE <> Eclipse
Fra : Søren \"Pengman\" Pe~

Dato : 14-10-03 21:57

[OT-m] betyder at jeg måske er offtopic

Vær hilset folkens

Vi er en projektgruppe som snart skal igang med at designe og implementere
en spandfuld java.
Vi er alle habile brugere af gode gamle emacs men er kommet i tvivl om
hvorvidt et værktøj som eclipse vil give os et nemmere samarbejde om vores
projekt.

Mit spørgsmål er: Hvilke fordele vil der være ved ved Eclipse?? Hvilke
features gør det til en værdig konkurrent (hvis jeg må udtrykke mig sådan)
til emacs.

Jeg håber på ikke at starte en religionskrig herinde, men ønsker bare nogle
klare fordele og ulemper.

På forhånd tak
Søren

Fra : Peter T, Nielsen

Dato : 15-10-03 10:46

"Søren \"Pengman\" Pedersen" <pengman@pengworld.zzn.com> wrote in

> Mit spørgsmål er: Hvilke fordele vil der være ved ved Eclipse?? Hvilke
> features gør det til en værdig konkurrent (hvis jeg må udtrykke mig
> sådan) til emacs.

Jeg skifter selv imellem emacs med JDEE 2.3.2 (jdee.sunsite.dk) og eclipse
3.0, men har dog først for nylig begyndt at bruge eclipse. Her er mine
erfaringer:

Indentering er klart bedre i emacs, men med Jalopy plugin til eclipse kan
man leve med indenteringen i eclipse.

Det jeg synes er lækkert med eclipse er at den compiler mens man skriver.
Hvis man glemmer et semi-kolon eller lignende bliver man gjort opmærksom på
det med en farve markring. Dejligt afdæmpet og man sparer meget tid ved at
bliber gjort opmærksom på det med det samme.

Mht. projekt stryring har både emacs og eclipse cvs integration, hvor
eclipse naturligvis har et grafisk interface til det. Hvad der er bedst er
smag og behag.

Derud over har eclipse refactor, hvad jdee ikke har(endnu). Det er en rar
ting især i større projekter. Refactor betyder at man bla. kan ændrer
signaturen på en metode og eclipse ændrer det alle steder hvor metoden
bliver kaldt og implementeret.

Derud over er emacs naturligvis en del nemmere at tilpasse, men eclipse har
hel sikkert lade sig inspirere af emacs. Man kan bl.a. få emacs genveje og
der er en del funktionalitet der minder om emacs måde at gøre det på.

God fornøjelse
Peter