JavaPOS please hjælp
Fra : newsfan

Dato : 14-10-03 21:17

Hejsa,
Jeg har lavet en applikation som benytter en POS enhed (priner) til
at printe en bon ud på. Der er dog generelt problemer med at printe ud.
Nogle gange printer den ud og andre gange ikke (??), men dette er dog
ikke det største problem. Det største problem har at gøre med den
facon og det layout udprintingen har.

Efter jeg har kørt open() og claim() på min enhed skulle alt være i
fineste orden? Jeg har set efter for at finde ud af hvad metoden
getFontTypefaceList()); returnerer og mit gæt var, at de numre der
returneres er forskellige numre der repræsenterer fonte (chars). Derfor
har jeg prøvet at tage en af disse numre og har blandt andet afprøvet
metoden setCharacterSet(850); for eksempel ... derefter genstarter jeg
min applikation for at se output ... men intet er forskelligt, output bruger
samme font som før .. og jeg tænker hvorfor?

... og jo jeg har forsøgt forskellige andre metoder i POSPrinter klassen
og ved hjælp af POSPrinterConst class også.

Er der nogle der har nogen erfaring med dette, eller skal jeg fortsat
arbejde på eksperimenterende niveau?

Jeg har også brug for at finde ud af hvordan man sætter næste linje,
linjeafstand osv osv .. hvordan bold og italic fonte sættes.

Mange tak for hjælpen, på forhånd.
Nf

Fra : newsfan

Dato : 15-10-03 12:11

He he ... har løst mine egne problemer ... hvorfor? Fordi jeg er så god så
god.

Fra : Kristian Thy

Dato : 15-10-03 12:26

newsfan uttered:
> He he ... har løst mine egne problemer ... hvorfor? Fordi jeg er så god så
> god.

Når nu du er så god ved du vel også at det er god skik at poste
løsningen på sine problemer selv om man selv løser dem. Så kan andre
også få gavn af tråden her.

\\kristian
--
Don't look back, something might be gaining on you.

Fra : newsfan

Dato : 17-10-03 13:21

I stedet for setCharacterSet(850); benyt
printNormal(station,"<<esacape sequence>>");
hvor escape sequence er en af de escape sequences der er
beskrevet i unified pos version 1.7 whitepaperen, som
kan downloades fra javapos.com. En escape
sequence er, som beskrevet i dokumentet, eksempelvis
esc|#fT hvor # er den font der skal bruges ... fra 0 og opefter.

Det var det.
Newsfan