"Trække" et periodisk syn?
Fra : C.B

Dato : 14-10-03 19:06

Hejsa.

Har fået periodisk syn indkaldelse, sidste godkendelses dato er
23/10-03. (Har fået brevet for snart længe siden).

Men på bilsyn.dk kan jeg ikke finde nogle tider, før efter den
6/11-03. Hvis jeg fx booker en tid efter den 23/10-03 må jeg så stadig
køre i bilen?

Hvor lang tid kan jeg evt trække den?

Der skal lige laves lidt på bilen inden den skal til syn

-Claus-

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 14-10-03 20:10

"C.B" <cbpwr@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> køre i bilen?
>
> Hvor lang tid kan jeg evt trække den?
>
> Der skal lige laves lidt på bilen inden den skal til syn

Jeg har prøvet noget lignende for et par måneder siden.
Jeg ringede til en flink dame hos bilinspektionen, hun sagde at det var helt
i orden at få en tid senere end den dato der står i brevet.
Faktisk vil der gå mindst 7 uger efter den dato før politiet begynder at
lede efter bilen.

Mvh. Jesper
Der fik synet Land Roveren

Fra : //zigge

Dato : 14-10-03 22:46

> [...]
>
> Men på bilsyn.dk kan jeg ikke finde nogle tider, før efter den
> 6/11-03. Hvis jeg fx booker en tid efter den 23/10-03 må jeg så stadig

Det er helt normalt at man ikke kan få en tid før efter datoen. Jeg har selv
prøvet (ikke fordi jeg er stolt af det at trække den i op til 1½ år, men
det er sikkert afhængigt af hvor travlt politiet har, hvor hurtige de er med
pladesaksen.
Du skal lige være opmærksom på at de fremtidige syn fastsættes uafhængigt af
hvornår bilen sidst blev synet, så der er altså ikke noget at hente der -
selv om det kunne være interessat at se hvad de ville gøre hvis der går over
to år fra bilen skulle have været synet...
Hvorom alting er så sender polisen dig et advarselsbrev før de rykker ud med
saksen, og hvis du kommer på den, så kan du jo altid køre ned og holde i kø
om formiddagen.

Mvh
//zigge

Fra : Claus Thorup

Dato : 15-10-03 16:36

> [...]
> køre i bilen?
>
> Hvor lang tid kan jeg evt trække den?
>
> Der skal lige laves lidt på bilen inden den skal til syn

Hej,
Her er svaret fra Statens Bil Inspektion (SBI):

Til Claus Thorup
Periodisk syn af KP 47 xxx
Tak for Deres E-post vedrørende syn af ovennævnte køretøj. Deres bil er
indkaldt til syn med en seneste frist for syn den 26. september 2003. Hvis
bilen ikke er synet og godkendt senest 10 uger efter denne dato, udsendes en
erindringsskrivelse. De har en synstid den 1. oktober 2003. Fremstilles
bilen til syn på denne dato, skulle der ikke opstå problemer, da denne
ligger indenfor 10-ugers perioden.
At bilen synes efter seneste frist, har dog ikke nogen indflydelse på næste
indkaldelse til periodisk syn, som fortsat udskrives på baggrund af
månedsdatoen, den 9. juni ulige år.

Med venlig hilsen
Lis B. Hansen
Sagsbehandler