Benforbindelser på relæ'er
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 14-10-03 18:16

Hej.
Hvor finder jeg oplysninger om hvad numrene på relæ-benene dækker over. 87a
osv?
Erik

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-10-03 18:20

Hej!

"Erik M. Nielsen" wrote:

> Hvor finder jeg oplysninger om hvad numrene på relæ-benene dækker over. 87a

Er der ikke en lille tegning på relæet?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-10-03 18:27

"Erik M. Nielsen" <genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor finder jeg oplysninger om hvad numrene på relæ-benene dækker over. 87a
> osv?

30 og 85 er til styring af relæer.
Relæet skifter i mellem forbindelse mellem 86 & 87 og 86 & 87a.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ulrich

Dato : 14-10-03 18:43

"Morten Fruergaard" <mit fornavn@mit efternavn.com> skrev i en meddelelse
87a

> 30 og 85 er til styring af relæer.
> Relæet skifter i mellem forbindelse mellem 86 & 87 og 86 & 87a.

No way. 85 og 86 er styring af relæ.
30 er "ind" på relæ, altså som ofte plus.
Om et 87a er en omskifter eller parallel med 87,
det husker jeg ik lige.

--
Hygge Ulrich

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-10-03 19:11

"Ulrich" <uz_FILTER_@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> No way. 85 og 86 er styring af relæ.

Korrekt. Det gik lidt for stærkt...

> 30 er "ind" på relæ, altså som ofte plus.

Korrekt.

> Om et 87a er en omskifter eller parallel med 87,
> det husker jeg ik lige.

Det er i hvert fald en omskifter, men hvad den hedder ved en parallel, kan jeg
ikke lige huske..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Fam. Olsen

Dato : 14-10-03 20:10

> Det er i hvert fald en omskifter, men hvad den hedder ved en parallel, kan
jeg
> ikke lige huske..

Så vidt jeg husker hedder den 87a i begge tilfælde.

Ja, der er lidt noget roderi.

MVH Niels

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-10-03 23:19

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> Så vidt jeg husker hedder den 87a i begge tilfælde.

Ja, det mener jeg nemlig også...

Jeg har ikke lige nogen liggende her, så jeg kan ikke se efter...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-10-03 23:33

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev :

>Så vidt jeg husker hedder den 87a i begge tilfælde.
>
>Ja, der er lidt noget roderi.

Hvis det er et skifterelæ - er der forbindelse fra 30 til 87a, når
relæet *ikke* er trukket.
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-10-03 19:45

Ulrich wrote:

> No way. 85 og 86 er styring af relæ.
> 30 er "ind" på relæ, altså som ofte plus.
> Om et 87a er en omskifter eller parallel med 87,
> det husker jeg ik lige.

Nu er det godt nok nogle år siden jeg sidst har monteret sådan et relæ, men
frit efter huskeren:

Hvis relæet skal styre plus siden.
30 = plus direkte på batt. (husk sikring)
85 = stel
86 = "styrestrøm" fra kontakt eller lignende
87 = til strømbruger (lygter, horn eller andet)

Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2,5 GB video online
Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere

Fra : Kell Petersen

Dato : 15-10-03 00:47

snip

> [...]
> 85 = stel
> 86 = "styrestrøm" fra kontakt eller lignende
> 87 = til strømbruger (lygter, horn eller andet)

Bruger man f.eks ikke 87 eller 87.a til f.eks kørelysfunktionen.
Så når man tænder lyset , så skifter den automatisk over på 87 igen.
og uden lyskontakt aktiveret , så kører den på 87a ???

Mener at jeg selv fuskede noget lignende, men om jeg brugte 2 relæer , kan
jeg da lige lure i motor-rummet i morgen

Fra : Fam. Olsen

Dato : 16-10-03 21:16

"Kell Petersen" <shiv@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mener at jeg selv fuskede noget lignende, men om jeg brugte 2 relæer , kan
> jeg da lige lure i motor-rummet i morgen

Det kan sagtens være lavet sådan.

MVH Niels

Fra : Leif Sorensen

Dato : 15-10-03 16:06

On Tue, 14 Oct 2003 19:15:38 +0200, "Erik M. Nielsen"
<genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> wrote:

>Hej.
>Hvor finder jeg oplysninger om hvad numrene på relæ-benene dækker over. 87a
>osv?
>Erik

Her er en link. Håber du kan bruge den, selv om det er på tysk
http://www.senatorman.de/klemmenbezeichnungen.htm

Med venlig hilsen
Leif Sørensen
les@_fjern_lite.dk

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 15-10-03 17:10

"Erik M. Nielsen" <genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> wrote in message
> Hej.
> Hvor finder jeg oplysninger om hvad numrene på relæ-benene dækker over.
87a
> osv?
> Erik

Mange tak for hjælpen til alle!