Omregistrering
Fra : Alex Dige

Dato : 14-10-03 16:37

Er ved at købe bil, og i den forbindelse skal bilen jo omregistreres..
Hvordan og hvorledes gøres dette nemmest.

Skal jeg blot have forsikringspapirer på min nuværende bil med, for at vise
hvilket selskab jeg er kunde i?

Hvad koster det.? 400 kr.?

Hjælp!

Fra : Alex

Dato : 14-10-03 18:00

Fandt hvis svar alligevel selv på
http://www.politi.dk/nummerplader/svar_paa_spoergsmaal.htm#3.

Men må man så køre på sælgers ansvarsforsikring i et par dage??

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-10-03 18:07

Alex wrote:

> Men må man så køre på sælgers ansvarsforsikring i et par dage??

Sælger har lov til at lade køber køre i op til 21 dage, på sin "egen"
forsikring.

Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2,5 GB video online
Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere

Fra : Lasse Langwadt Chris~

Dato : 14-10-03 18:15

Alex wrote:
> Fandt hvis svar alligevel selv på
> http://www.politi.dk/nummerplader/svar_paa_spoergsmaal.htm#3.
>

> Men må man så køre på sælgers ansvarsforsikring i et par dage??

Du ka' nærmest køre lige så længe du har samvittighed til, så længe der
er plader på bilen er der forsikring, men hvis sælger er lidt smart
tager han køber i hånden og får det ordnet på motorkontoret med det
samme, for indtil køber tager sig sammen til at omregistrere hænger
sælger på forsikring, parkeringsbøder, osv.

-Lasse

Fra : Niels Bengaard

Dato : 14-10-03 18:22

> [...]
> samme, for indtil køber tager sig sammen til at omregistrere hænger
> sælger på forsikring, parkeringsbøder, osv.

Sikken en gang vrøvl.

Niels

Fra : karsten nilsson

Dato : 14-10-03 18:34

Det er ikke en gang vrøvl, det forfolder sig faktisk sådan.
Det ved jeg af erfaring.

Hilsen Karsten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-10-03 19:09

"karsten nilsson" <knilsson@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke en gang vrøvl, det forholder sig faktisk sådan.
> Det ved jeg af erfaring.

En ting er at det kan lade sig gøre uden at der sker noget, men en anden ting
er hvad der er lovligt.

Du kan også begå indbrud uden at politiet gider gøre noget, men dermed er det
vel ikke lovligt at være indbrudstyv...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Niels Bengaard

Dato : 15-10-03 16:34

> "Niels Bengaard" <bengaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er ikke en gang vrøvl, det forfolder sig faktisk sådan.
> Det ved jeg af erfaring.
>
> Hilsen Karsten

Sælger hænger naturligvis ikke på dette i uendelig tid. Når de tre uger er
gået går man forbi motorkontoret og afmelder bilen.
Det kan man godt, hvis man medbringer salgskontrakten og udfylder et skema
de udleverer.

Hvis man bare forholder sig passivt og betaler bøder + forsikring osv., som
om man staig ejede bilen, så er det rigtigt det forholder sig sådan.

Niels

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-10-03 18:23

"Lasse Langwadt Christensen" <langwadt@ieee.org> skrev i en meddelelse

> Du ka' nærmest køre lige så længe du har samvittighed til, så længe der
> er plader på bilen er der forsikring,

man kan også kører 200 km/t på landevejen...
Det bliver det dog ikke lovligt af...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : jacob johansen

Dato : 14-10-03 21:01

Der er rigtigt at man må "vente" med at omreg. sin ny indkøbte bil, MEN man
må kun køre fra købsstedet og hjem til sin bopæl, på sælgers forsikring og
derefter SKAL man have den omreg. (hvis man vilo gå efter loven)

MVH Jacob Johansen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-10-03 23:18

"jacob johansen" <jjo@nospamstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Der er rigtigt at man må "vente" med at omreg. sin ny indkøbte bil, MEN man
> må kun køre fra købsstedet og hjem til sin bopæl, på sælgers forsikring og
> derefter SKAL man have den omreg. (hvis man vilo gå efter loven)

§ henvisning?

--
Mvh. Morten Fruergaard