Indvendig tommestok
Fra : Thomas Jensen

Dato : 14-10-03 14:55

Hej,

Er der nogen der ved hvor jeg kan købe en indvendig tommestok?

Har prøvet Silvan, men blev næsten grinet ud af butikken

Thomas

Fra : Calle.

Dato : 14-10-03 15:04

Thomas Jensen wrote:
> Hej,
>
> Er der nogen der ved hvor jeg kan købe en indvendig tommestok?

What. hvad kan den, som en alm. ikke kan. 1mm er vel stadig 1.mm.

--
Calle

Fra : Thomas Jensen

Dato : 14-10-03 15:53

"Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev i en meddelelse
> What. hvad kan den, som en alm. ikke kan. 1mm er vel stadig 1.mm.

Den har måle enhederne "på den anden side", så man kan få den helt plan med
underlaget i stedet for at man skal have målet svævende ca 2 cm
(tommestokkens tykkelse) oppe.

Thomas

P.S. Kan læse ud af svaret at du ikke har set alle Leth's udsendelser :)

Fra : Calle.

Dato : 14-10-03 15:58

Thomas Jensen wrote:
> [...]
>
> Den har måle enhederne "på den anden side", så man kan få den helt
> plan med underlaget i stedet for at man skal have målet svævende ca 2

kan du ikke bare vende tommestokken, som vi andre dødelige gør

--
Calle

Fra : Thomas Jensen

Dato : 14-10-03 16:39

> kan du ikke bare vende tommestokken, som vi andre dødelige gør

hmmm, tror du så ikke jeg havde købt en sådan ?

Thomas

Fra : Calle.

Dato : 14-10-03 15:59

Thomas Jensen wrote:
> P.S. Kan læse ud af svaret at du ikke har set alle Leth's udsendelser

Nej har har sku for mange tommelfingre til at jeg vil se på det

--
Calle

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 14-10-03 18:13

Thomas Jensen wrote:
> [...]
>
> Den har måle enhederne "på den anden side", så man kan få den helt
> plan med underlaget i stedet for at man skal have målet svævende ca 2

Hej Thomas

Jeg forstår ikke hvad du mener, kan du ikke "skære set ud i pap" for mig?
De tommestokke jeg kender har mål på begge sider. Og hvor får du de 2 cm
fra?
Det er seriøst ment.

Ebbe

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 14-10-03 21:38

"Thomas Jensen" <tgsj@NOSPAMmail.dk> wrote in message

> [...]
> (tommestokkens tykkelse) oppe.
>
> Thomas
>
> P.S. Kan læse ud af svaret at du ikke har set alle Leth's udsendelser :)

Helt ærligt. Jeg har set Leth's udsendelser, og selv om han har
adskillige gode råd er der altså også noget pop imellem.

Hvor stort er problemet, at man skal folde en udvendig tommestok et par
led
ekstra ud, end man skal bruge? Jeg kan godt se det smarte i en indvendig
tommestok i nogle
yderst specifikke situationer, men jeg har ved gud ikke tænkt mig at
fræse hele byen rundt efter en yderst sjælden genstand, blot for med
overlegen mine at kunne folde en omvendt tommestok ud i venners nærvær
ved det næste fælles byggeprojekt i hjemmet. Eller endnu bedre: når
vennerne får fat i den handikappede tommestok og forundret vender den
forkert, så at kunne sige: Åh nej, den kan du nok ikke bruge - den er
INDVENDIG.

Men der er vel et seriøst behov, siden nogen gider ofre så meget tid på
sådan en dims.

Mvh. JIB

Fra : Henrik

Dato : 14-10-03 17:35

"Thomas Jensen" <tgsj@NOSPAMmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Er der nogen der ved hvor jeg kan købe en indvendig tommestok?

De er meget svære at drive op..... men de må kunne findes.

(det samme gælder for en gammeldaws tommestok med danske tommer)

VH Henrik

Fra : Erik Olsen

Dato : 14-10-03 18:39

Henrik wrote:

> (det samme gælder for en gammeldaws tommestok med danske tommer)

Jeg har en af plast fra Danfiber med cm på den udvendige og tommer,
mærket "dansk/norsk", på den indvendige side: 10 tommer = ca. 26,2 cm.
Inddelingen starter fra samme ende på de to sider.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Henrik

Dato : 14-10-03 18:22

> [...]
>
> Er der nogen der ved hvor jeg kan købe en indvendig tommestok?
>
> Har prøvet Silvan, men blev næsten grinet ud af butikken

Det tyder bare på at Silvan medarbejdere ikke aner hvad de snakker om (måske
er Calle ansat i silvan ?
Enhverv seriøs tømmerhandel der har mere en plastiktommestokke har også
indvendige tommestokke. Da bla. Hultaförs producerer dem tror jeg ikke at
det er noget Leth har fundet på.

Henrik
(der har set indvendige tommestokke i Hårlev tømmerhandel)

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-10-03 18:31

Henrik <hbl@12move.dk> skrev
>.....tror jeg ikke at
> det er noget Leth har fundet på.
>
> Henrik
> (der har set indvendige tommestokke i Hårlev tømmerhandel)

De lå vel lige ved siden af træstrækkerne?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Erik Olsen

Dato : 14-10-03 18:34

Preben Riis Sørensen wrote:
> Henrik <hbl@12move.dk> skrev

> De lå vel lige ved siden af træstrækkerne?

Det er kun et spørgsmål om hvilken ende inddelingen starter fra. Prøv at
folde et led på en tommestok ud og undersøg den nærmere.

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 14-10-03 21:03

Preben Riis Sørensen wrote:

> De lå vel lige ved siden af træstrækkerne?

Nope, forlænger høvlen...

\MK

Fra : Bjarne

Dato : 14-10-03 19:34

In article <bmhc4l$2ke$1@news.net.uni-c.dk>,
   "Erik Olsen" <modelbaneteknik@hotmail.com> writes:

> Det er kun et spørgsmål om hvilken ende inddelingen starter fra. Prøv at
> folde et led på en tommestok ud og undersøg den nærmere.

I taler om "tømrer stokke" kontra "murer stokke". En tømrer bruger "indvendige"
tommestokke og en murer bruger den anden model.

Prøv en rigtig tømmerhandel, istedet for de der billigvarehuse.
Det er iøvrigt også et godt sted at købe træ.

mvh,
Bjarne

Fra : Tømreren

Dato : 15-10-03 21:26

"Bjarne " <bjb@INGENSPAMc.dk> skrev i en meddelelse news:3f8c4191$0$94881> I
taler om "tømrer stokke" kontra "murer stokke". En tømrer bruger
"indvendige"
> tommestokke og en murer bruger den anden model.

Den var sq ny.......murere bruger i plastik så de kan vaske den efter
brug.. jeg har haft et par "indvendige" mellem fingrene men smider dem væk
med det samme...

Mvh
Tømreren

Fra : Pauli Mortensen

Dato : 14-10-03 19:56

Hej Thomas

Bliv ikke ked af det - jeg ved nemlig også, at de findes!

Købte selv en for nylig - mener det var i Bauhaus

Held og lykke

Pauli

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 14-10-03 20:04

Thomas Jensen skrev:

> Er der nogen der ved hvor jeg kan købe en indvendig tommestok?

En håndværkerafd. på en trælasthandel burde kunne hjælpe dig. De
ved nemlig en sådan tommestok findes. Carl F har i deres sortiment
det, du ønsker. Se her:

http://www.carlf.dk/Katalog/Produkt.91/916818.HTM

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-10-03 20:41

Jeg er mest ked af at der ikke er en af jer der formår at forklare
forskellen, og til måling af hvad, den er en fordel.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Calle.

Dato : 14-10-03 20:47

Preben Riis Sørensen wrote:
> Jeg er mest ked af at der ikke er en af jer der formår at forklare
> forskellen, og til måling af hvad, den er en fordel.

Jeg har nu altid kunnet klare mig med den alm.
Den er nok lavet til dem, der ikke kan finde ud af hvad der er tilbage af
200cm, når man måler fra forkerte ende

--
Calle

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-10-03 20:51

Calle. <Fake@Fake.Fake> skrev > Jeg har nu altid kunnet klare mig med den
alm.
> Den er nok lavet til dem, der ikke kan finde ud af hvad der er tilbage af
> 200cm, når man måler fra forkerte ende

Nå dem
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 15-10-03 19:14

Preben Riis Sørensen skrev:

> Jeg er mest ked af at der ikke er en af jer der formår at forklare
> forskellen, og til måling af hvad, den er en fordel.

Nu har du sikkert på nuværende tidspunkt fundet ud af, hvad
forskellen er på den ind- og udvendige tommestok. Selv har har
jeg ikke anvendt den indvendige tommestok så meget. Men for nogle
år siden var vi nogle af snedkerne, der brugte denne type. Der er
en lille fordel, når man skal måle ud til et eller andet, hvor
der ikke er så meget plads. Når man lukker bare ét led op, ligger
den den indvendige tommestok plan med underlaget. Det gør den
udvendige jo ikke - den skal have flere led åbnet for at blive
lidt mere medgørelig.

I dag bruger jeg en udvendig tommestok til det grove, og så ellers
et godt båndmål når der skal måles præcist. Jeg savner ikke den
indvendige!

Det er egentlig sjovt, hvor meget diskussion der kan blive ud af
en indvendig tommestok. Måske skulle man en gang imellem "smide"
et eller andet stykke værktøj op i subject. Fx: Hvornår har du
sidst brugt en dansemester? Så kunne folk få lidt at skrive om

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Jan

Dato : 15-10-03 20:00

> [...]
> et eller andet stykke værktøj op i subject. Fx: Hvornår har du
> sidst brugt en dansemester? Så kunne folk få lidt at skrive om

Her er den!
Jan Larsen

mele.GIF
355 x 473 pixels - 93k
www.tempa.dk/ materialer_trae.php

Fra : N/A

Dato : 15-10-03 20:40

Fra : Erik Olsen

Dato : 15-10-03 20:40

Jan wrote:

> Næh det var den ikke .
> Prøver lige igen!

Det er ikke en dansemester.
Se den på http://www.fagteori.dk/mv/maaling2/teori.html

PS: Pas på med at vedhæfte binære filer i debatgrupperne, det er ikke
velset.

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-10-03 20:00

Svend Erik Bertelsen <nospamtoseb@private.dk> skrev:

> Det er egentlig sjovt, hvor meget diskussion der kan
> blive ud af en indvendig tommestok.

Min gode gamle tommestok af plastik var efterhånden
blevet så fedtet og klistret, så jeg smed den i opvaske-
maskinen.

Den blev skinnende ren, men tallene forsvandt også - så
nu kan den både bruges til indvendig og udvendig brug

Jeg ved jo at hvert led er omkring 20 centimeter - det må
da være præcist nok, ik'?

Ellers svigter mit forkromede øjemål aldrig - det måler rigtigt
inden for få millimeter.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Bjarne

Dato : 14-10-03 21:25

In article <3f8c5156$0$54825$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
   "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> writes:
> Jeg er mest ked af at der ikke er en af jer der formår at forklare
> forskellen, og til måling af hvad, den er en fordel.
> [...]

ok, jeg skal gøre et forsøg.

En "murer tommestok" :
Tag en tommestok i sammenfoldet tilstand.
Læg den på bordet foran dig "stakket op" om man så må sige.
Kig nu på den øverste pind. Der har du tallene 1, 2, 3 .. osv.
Skal du bruge en længere måler, bladrer du den øverste pind ud.
Når du har gjort det og lægger stokken oven på det brædt der skal måles,
vil resten af tommestokken være mellem brædtet og den øverste pind i
tommestokken, som du kigger på for at se tallene.

For at måle, skal du med andre ord, "bladre" fra toppen.
Når man bruger en "mure tommestok" langs et brædt, vil tommestokken
lige "skævt" med 1-tallet tættest mod brædtet og f.eks 90 cm. højere, fordi
resten af stokken ligger mellem 90 cm tallet og brædtet man måler.

En "tømre tommestok" :
Tag en tommestok i sammenfoldet tilstand.
Læg den på bordet foran dig "stakket op" om man så må sige.
kig nu på den øverste pind, der ser du tallene 200, 199, 198.. osv.
Skal du bruge en længere måler, bladrer du den NEDERSTE pind ud.
Når du har gjort det og lægger stokken oven på det brædt der skal måles,
vil tommestokken ligge helt fladt mod det emne der måles på.

En tømrestok vil altså altid, også i halvt sammenfoldet tilstand, ligge
fladt mod det brædt der bliver målt på.

Jeg har ingen ide om, hvorfor murere foretrækker den anden model, måske
fordi de måler ind over sten.

Håber det hjalp.

mvh,
Bjarne

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-10-03 22:24

> [...]
> fladt mod det brædt der bliver målt på.
>

> Jeg har ingen ide om, hvorfor murere foretrækker den anden model, måske

Tak det gjorde det. Jeg ser nu det hele for mig, men uanset hvad jeg fik fat
i, ville jeg ingen problemer have, jeg ville bare bruge den uden overhovedet
at tænke over hvilken en jeg stod med.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-10-03 07:31

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> [...]
fat
> i, ville jeg ingen problemer have, jeg ville bare bruge den uden

Men hvergang du så bruger den udvendige vil du irriterer dig over at du skal
folde så langt ud så de restrende led kan komme ud over bræddet.
Men den indvendige hviler de jo ovenpå.

Dvs. at har man et bræt på en 1 m, hvor man skal måle fx. 15 cm ind, skal
man for at få den udvendige tommestok plan med træet folde den ud til over 1
m, mens den indvendige kun skal foldes 1 led ud, og kan derved let holdes
roligt fast.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Pia J

Dato : 15-10-03 07:38

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> [...]
1
> m, mens den indvendige kun skal foldes 1 led ud, og kan derved let holdes

Øhm - jeg folder den nederste ud og tæller til 185?

:Pia

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-10-03 08:11

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> 1
>
> Øhm - jeg folder den nederste ud og tæller til 185?

Den nederstes overdel starter ved 0 på en indvendig, mens en udvendigs
nederste overdel "starter" ved 200.

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 15-10-03 14:37

Christian B. Andresen wrote:
> [...]
> skal man for at få den udvendige tommestok plan med træet folde den
> ud til over 1 m, mens den indvendige kun skal foldes 1 led ud, og kan

Hej til alle jer tommestokdebattører.

Fatter ikke alle jeres problemer, alle mine stokke har været bøjelige, ja
der har endog været led på dem. Men som min lærer sagde: "Små hjerner, små
problemer". Her kan alle være med.

Ebbe

Fra : Erik Olsen

Dato : 15-10-03 16:05

Ebbe Rasmussen wrote:

> Fatter ikke alle jeres problemer, alle mine stokke har været
> bøjelige, ja der har endog været led på dem. Men som min lærer sagde:
> "Små hjerner, små problemer". Her kan alle være med.

Når der findes flere typer tommestokke, målebånd m. v., er det fordi der
er forskellige behov. Enhver køber den type der passer ens behov. Jeg
har endda flere forskellige, så er det muligt at vælge efter den
foreliggende opgave.

Fra : Calle.

Dato : 15-10-03 14:41

Christian B. Andresen wrote:
> [...]
> skal man for at få den udvendige tommestok plan med træet folde den
> ud til over 1 m, mens den indvendige kun skal foldes 1 led ud, og kan

du, kan da bare måle 15cm ind, med tommestokken uden for brædtet (med 15 på
kanten af brædtet)

--
Calle

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-10-03 07:35

"Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote in message

> du, kan da bare måle 15cm ind, med tommestokken uden for brædtet (med 15

> kanten af brædtet)

I det ene tilfælde ja, men hvad så hvis brædtet er sat på noget i enden etc.

Fra : Calle.

Dato : 16-10-03 13:22

Christian B. Andresen wrote:

> I det ene tilfælde ja, men hvad så hvis brædtet er sat på noget i
> enden etc.

så kan jeg godt fide ud af at trække 15cm fra 200cm

--
Calle

Fra : Martin Christiansen

Dato : 19-10-03 02:11

> I det ene tilfælde ja, men hvad så hvis brædtet er sat på noget i enden
etc.

Så sætter du stokken på "højkant". Hvorfor skal den absolut ligge på fladen
når man måler.?

---

Fra : Calle.

Dato : 19-10-03 13:13

Martin Christiansen wrote:
> Så sætter du stokken på "højkant". Hvorfor skal den absolut ligge på
> fladen når man måler.?

Ja det undrer også mig, jeg har endnu altid kunnet måle det jeg har været i
gang med ved hjælp af en alm. tommestok/meterstok

--
Calle

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-10-03 17:08

Christian B. Andresen <nobody@domain.country> skrev i en

> [...]
1
> m, mens den indvendige kun skal foldes 1 led ud, og kan derved let holdes

Jeg bruger 'harmonikametoden' når jeg skal åbne en tommestok, så det
'spiller' ingen rolle. Og så pakker jeg den stille og roligt sammen mens jeg
funderer over det næste der skal ske. Så hvis jeg får en effektiv en, vil
jeg bare begynde at lave en masse fejl!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henrik Jensen

Dato : 14-10-03 22:41

On Tue, 14 Oct 2003 15:55:19 +0200, "Thomas Jensen"
<tgsj@NOSPAMmail.dk> wrote:

>Hej,
>
>Er der nogen der ved hvor jeg kan købe en indvendig tommestok?
>
>Har prøvet Silvan, men blev næsten grinet ud af butikken
>
>Thomas

Det lader til at der er et par "Silvan medarbejder" der læser med i
denne NG. Så jeg må heller bakke dig lidt op.

Den kan iøvrigt ses her:
http://makeashorterlink.com/?Z15812636

Dette link viser tydeligt forskellen:
http://makeashorterlink.com/?J24834636

For ca. et år siden kom en af mine venner glad og viste mig sin sidste
nye inverstering: En indvendig tommestok.
Han berettede stolt om dette vidunders fortræffeligheder kontra en
"alm." tommestok. Og ikke nok med det,den havde også kun 10 led i
stedet for de normale 12 led.
Jeg undersøgte denne "mærkelige" tommestok hvorefter jeg meddelte ham
at jeg, vanen tro, stadig fortrak min egen "almindelige" tommestok.

Nu gik det hverken værre eller bedre end at jeg kom for skade at
knække min egen tomestok. Det sker jo. Men det er altså et "must have"
værktøj. Så jeg smuttede forbi Grønvold & Schou i Slagelse (Råd & Dåd)
for at erhverve mig en ny.

Den eneste tommestok de havde hjemme var en indvendig Hultafors
10-leds tommestok i træ, til ca. 50-55 kr.

Skide være med det, tænkte jeg, en tommestok skal jeg altså have. Så
jeg købte den. Og sådan gik det til at jeg blev "omvendt"

At den kun har 10 led i stedet for 12 led, vender man sig ret hurtigt
til. Den er meget nemmere at få op og ned i sidelommen på
arbejdsbukserne.

Men at den måler "omvendt" tog mig lidt længer tid at vende mig til.
Men idag har jeg vendet mig til det, og det er helt klart at
fortrække. Så fremover bliver alle mine tommestokke 10-leds
indvendige.

Men som en anden nævner, så bør du kunne købe den i dit lokale
byggemarked, og gerne i håndværkerbutikken.

/Henrik

Fra : Finn

Dato : 14-10-03 23:09

Murerne i København brugte dem sidst i 70'erne inden jeg rejste væk hjemme
fra dammen så se om du ikke kan fåden i en butik der fortrinsvis handler med
murerprodukter eller prøb om du ikke kan få en københavnermurer til at svare
dig.

Cheers Finn
Canberra Australia

Fra : Hans Paulin

Dato : 14-10-03 23:20

Thomas Jensen wrote:
> Hej,
>
> Er der nogen der ved hvor jeg kan købe en indvendig tommestok?
>
> Har prøvet Silvan, men blev næsten grinet ud af butikken

....hvad med at købe et båndmål?
Hans

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-10-03 18:06

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.dk> skrev i en meddelelse

> ...hvad med at købe et båndmål?

Nu skrider du jo til de meget drastiske løsninger
Hvor ofte har du set en tømrer gå rundt med et båndmål?

mvh Uffe Bærentsen

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 15-10-03 19:29

Uffe Bærentsen skrev:

> Hvor ofte har du set en tømrer gå rundt med et båndmål?

Det er der da mange, der gør. Prøv selv at mærke efter i hans
lommer - hvis du tør

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 15-10-03 09:34

Den 15/10-2003 klokken 08:30, skrev "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> i
> [...]

> skal man for at få den udvendige tommestok plan med træet folde den ud
> til over 1 m, mens den indvendige kun skal foldes 1 led ud, og kan

Netop!

Denne problematik har irriteret mig grænseløst, efter at jeg i år har
lavet en hel del tømrerarbejde.
Jeg har adskillige tommestokke - alle 'udvendige'.
Spurgte venner og bekendte - samt en proffessionel tømrer - om, _hvorfor_
tommestokke var designet på denne måde. Der måtte jo ligge en tanke bag.
Ingen kunne svare på det!

Takket være diskussionen her i gruppen ved jeg nu, at der også findes
'indvendige' tommestokke.
Det skal straks investeres i et par stykker.
Mine gamle 'udvendige' kan stadig bruges, når jeg til foråret skal afsætte
bede i køkkenhaven!

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-10-03 09:53

"Kjeld Nielsen" <kjeldn@ddf.dk> wrote in message
> [...]
> lavet en hel del tømrerarbejde.
> Jeg har adskillige tommestokke - alle 'udvendige'.

Jeg købte lidt anderledes tommestok for noget tid siden. Dens "fingre" er
længere end en alm. tommestok, den har så kun måske 8 led mens en alm. har
10 led så den er stadig 200 cm lang. Det kan være det er en indvendig type,
jeg vil flux se når jeg kommer hjem. Det var en Hultafors hos Råd&Dåd.

LOL.

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 15-10-03 19:29

Kjeld Nielsen skrev:

> Takket være diskussionen her i gruppen ved jeg nu, at der også findes
> 'indvendige' tommestokke.
> Det skal straks investeres i et par stykker.

Når du nu skal hen for at investere i indvendige tommestokke, må
du også lige have den lille 1-meters. Den fylder sammenfoldet kun
13 cm. En sød lille sag

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Thomas Jensen

Dato : 15-10-03 20:17

Hej alle.

Først vil jeg gerne takke de personer der er kommet med virkelig gode indlæg
og links.

Nu har jeg lidt at smide i hovedet på Silvan medarbejderne før jeg smutter
over til konkurrenten på den anden side (jeg ved ikke om de ved hvad det er,
men nu får de sgu chancen for at vise hvordan deres kundepleje er).

De andre useriøse indlæg vil jeg lade tale for sig selv.

Mvh
Thomas Jensen

Fra : Martin Christiansen

Dato : 15-10-03 20:53

> De andre useriøse indlæg vil jeg lade tale for sig selv.

Tråden er da virkelig underholdende at læse......

Den minder mig lidt om børn i folkeskolen i dag, som ikke kan lægge 2 og 2
sammen uden at bruge en lommeregner...

---

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-10-03 20:57

Martin Christiansen <mc@city.invalid> skrev
> Den minder mig lidt om børn i folkeskolen i dag, som ikke kan lægge 2 og 2
> sammen uden at bruge en lommeregner...

Det kræver da 4, det ved du da godt!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Martin Christiansen

Dato : 15-10-03 21:02

> Det kræver da 4, det ved du da godt!

Hvad så når de skal trække 3 fra 2..? *G*

---

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 18-10-03 23:49

"Martin Christiansen" <mc@city.invalid> skrev i en meddelelse

> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad så når de skal trække 3 fra 2..? *G*

Enig

Denne tråd er fuldstændig ude af propationer, det eneste den handler om er
manglende 7 klasses regne kundskaber.

(15 cm og 185 cm er fuldstændigt det samme på en 2meter stok, det er bare
nogle andre tegn!!!)

Med træ hilsen

Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,

Unøjagtighederne kommer af sig selv"

Fra : Tømreren

Dato : 15-10-03 21:34

"Thomas Jensen" <tgsj@NOSPAMmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Er der nogen der ved hvor jeg kan købe en indvendig tommestok?
>
> Har prøvet Silvan, men blev næsten grinet ud af butikken

Lad vær' med at køb en....
De er ganske gode hvis man skal måle inde i et skab med meget lidt plads...
men det er også alt hvad de er gode til,,,,, hvergang man skal bruge den i
et snuptag,vender den omvendt,, det dens force er at man kan lægge den helt
ned i bunden af et skab og sætte et mærke,, det kan du ikke med en nomal
tommestok,da tallene så vil gå fra 200cm og ned...

Køb hellere et målebånd til indvendige mål,f.eks et stanley,,, det koster
lidt,men det holder

Mvh
Tømreren

Hvis du bare VIL have en,så har jeg 2 liggende i bunden af min
"tommestokkasse"