Hvad gør jeg forkert
Fra : Mick Tagmos

Dato : 14-10-03 10:19

Jeg vil lige starte med at sige at "Jeg er total nybegynder inden for
programmering." så har vi da det på det rene..
Når jeg "henter" min java code ind i en html side, så får jeg bare en grå
boks. Hvad gør jeg galt?
Jeg har slået firewallen fra, jeg har sat internet sikkerhed til Lav (bare
for at teste det), men den virker stadigvæk ikke.
Jeg ved godt at jeg er i java gruppen, men jeg syntes det var her den
passede bedst, da jeg ikke tror at det er i html delen jeg har lavet noget
skidt.

Her kommer java kode.

import java.awt.Graphics;
import java.awt.Font;
import java.awt.Color;
public class HelloAgainApplet extends java.applet.Applet {
Font f = new Font("TimesRoman", Font.BOLD, 36);

public void paint(Graphics g) {
g.setFont(f);
g.setColor(Color.red);
g.drawString("Hello again!", 5, 40);
}
}

Og Html delen.

<head>
<title>Just a Applet</title>
</head>

<P>My Java applet says:
</APPLET>

Håber der er nogen der lige ved hvad det er jeg går forkert.

med venlig hilsen

Mick

Fra : Henrik Bruhn

Dato : 14-10-03 13:30

Hej Mick.

Hvilken browser bruger du?

> Når jeg "henter" min java code ind i en html side, så får jeg bare en grå
> boks. Hvad gør jeg galt?

Har du enablet java?
prøv evt også at åbne browserens javakonsol.

Fra : Mick Tagmos

Dato : 15-10-03 09:40

> Hvilken browser bruger du?

IE 6.0

> Har du enablet java?

mener du Microsoft VM?? så står den til Lav sikkerhed, på internetzonen

> prøv evt også at åbne browserens javakonsol.

Og hvordan gør man det??

Mick

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 14-10-03 16:28

Prøv med den absolutte sti - jeg har været ude for at det gjorde en forskel.
Du kan også prøve at gøre klassens navn til lower-case - det ved jeg at
Zx-Apacheserveren kan finde på at brokke sig over.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

Fra : Mick Tagmos

Dato : 15-10-03 09:43

> [...]
> Du kan også prøve at gøre klassens navn til lower-case - det ved jeg at
> Zx-Apacheserveren kan finde på at brokke sig over.

De 2 filer ligger i samme mappe, på min egen pc. Sådet burde vel ikke være
nødvendigt... (og det virker heller ikke når jeg skriver hele stien.

Mick

Fra : Michael aka Slowhand

Dato : 14-10-03 22:39

"Mick Tagmos" <micktagmos@hotmail123.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> <P>My Java applet says:
> </APPLET>

> Håber der er nogen der lige ved hvad det er jeg går forkert.

Hvis du lige har installeret din J2SDK så kan det være stien til "bin"
mappen der ikke findes i søgestien (Windows path).
Jeg har haft samme fejl.
Jeg kunne godt kompilere men ikke eksekvere, ej heller appletter fra et HTML
dok.

(Er også selv newbie inden for Java)

Michael AKA Slowhand

Fra : Mick Tagmos

Dato : 15-10-03 09:47

> [...]
> Jeg har haft samme fejl.
> Jeg kunne godt kompilere men ikke eksekvere, ej heller appletter fra et

Ja, jeg har lige installeret den.. Jeg kan dog godt eksekvere filerne, med
JCreator. det er først når jeg vil bruge dem på en webside, at problemerne
opstår.

Men kom lige med en lidt længere forklaring på "mappen der ikke findes i
søgestien (Windows path). ", for jeg forstår ikke helt hvad du mener..

Mick

Fra : Michael aka Slowhand

Dato : 20-10-03 20:32

> [...]
>
> Men kom lige med en lidt længere forklaring på "mappen der ikke findes i
> søgestien (Windows path). ", for jeg forstår ikke helt hvad du mener..

Prøv at højreklikke på "denne computer" og vælg "Egenskaber", Her har du en
fane som hedder "advanceret" og en knap som hedder "Miljøvariabler" (I XP og
vist 2000)
Her har du en system variabel som hedder "path"
Den fortæller windows hvor den skal lede efter filer hvis de ikke ligger i
samme mappe som spørgende process eller aktive mappe!
De er adskildt med et ;

Michael AKA Slowhand

Fra : Peter Lind

Dato : 14-10-03 23:06

Mick Tagmos wrote:
> [...]
> programmering." så har vi da det på det rene..
> Når jeg "henter" min java code ind i en html side, så får jeg bare en

[snip]

> <P>My Java applet says:
> </APPLET>

Måske er det et fejlskud, men du skrev jo at du var total nybegynder...
Har du rent faktisk kompileret HelloAgainApplet.java så den er blevet til en
HelloAgainApplet.class, og har du kopieret den fil ind i samme directory som
html-filen?

Peter Lind

Fra : Mick Tagmos

Dato : 15-10-03 09:48

> [...]
en
> HelloAgainApplet.class, og har du kopieret den fil ind i samme directory

Ja, det har jeg... så det er desværre ikke det der er i vejen.

Mick