sødemiddel
Fra : METTE LYKKE NIELSEN

Dato : 14-10-03 09:05

Hej...

Er der slet ingen "faldgruppe" ved at bruge flydende sødemiddel (hermesetas)
i mad?
Jeg skal tabe nogle kg, men har svært ved at undgå sukkeret i nogle retter
(fx havregrød!). Kan jeg bruge ubegrænset af det kunstige sødemiddel, eller
skal jeg også passe på her?

Hilsen
Mette

Fra : Helle

Dato : 14-10-03 10:14

"METTE LYKKE NIELSEN" <mette.lykke@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg skal tabe nogle kg, men har svært ved at undgå sukkeret i nogle retter
> (fx havregrød!). Kan jeg bruge ubegrænset af det kunstige sødemiddel,

Så længe der står tydeligt at der er NUL kcal i sødemidlet så kan du bruge
så meget du vil. Du kan købe den der hedder SØD - den er i hvert fald okay.

Mvh Helle

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-10-03 12:56

METTE LYKKE NIELSEN wrote:

> [...]
> (fx havregrød!). Kan jeg bruge ubegrænset af det kunstige sødemiddel, eller

At du putter for meget i den enkelte ret, for så smager sødemiddel lige
pludselig ikke så sødt endda.

Man skal kun bruge meget lidt SØD i fx Jordbæris

150 g frosne jordbær
125 g Græsk Yoghurt
1 tsk flydende SØD
1 tsk vanilieessens

Yoghurt, sød og essens røres sammen.

Jordbærerne hakkes med hakke-redskabet fra køkkenmaskinen.

Jordbær og Yoghurt/SØD/essens-halløjet blandes sammen. Man får nu 275
gram jordbæris-dessert (det er en stor portion).

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Fra : Helle

Dato : 14-10-03 15:21

At du putter for meget i den enkelte ret, for så smager sødemiddel lige
> pludselig ikke så sødt endda.

Jeg var til første møde hos DDV i går og fik at vide, at en flaske SØD kan
holde til et helt år!! Så lidt skal man bruge

Mvh Helle

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-10-03 17:20

Helle wrote:

> At du putter for meget i den enkelte ret, for så smager sødemiddel lige
> >

> Jeg var til første møde hos DDV i går og fik at vide, at en flaske SØD kan
> holde til et helt år!! Så lidt skal man bruge

Det kommer sandelig an på, hvor mange man er om at dele den flaske

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Fra : Helle

Dato : 14-10-03 19:37

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> Det kommer sandelig an på, hvor mange man er om at dele den flaske

*lol* ja det har du selvfølgelig ganske meget ret i

Fra : connie-toft

Dato : 17-10-03 09:22

Ja eller hvor meget dessert du vælger at spise. (er selv stor dessertspiser)
Jeg bager også efter DDV, småkager, muffins osv
Jeg har på 4 mdr brugt ca en halv flaske. Jeg mener ikke det er dyrt, den
koster ca 45,-kr i kvickly.

Held og lykke med DDV, jeg syntes det er et godt program.

--
Connie