Metal bundventil og plastic flexslange
Fra : Jørn Ibsen

Dato : 13-10-03 22:22

Jeg har netop opsat en ny håndvask i mit badeværelse, og da afløbet er
indbygget i væggen med en højt placeret studs, købte jeg en flexslange
af plastic til at skrue på bundventilen. Denne bundventil er imidlertid
af metal, og på grund af den skarpe kant er det ikke muligt at skrue
plastic-flexslangen på, så det holder tæt (der følger en gummiring med
flexslangen, men den forsvinder op i bundventilen).

Hvo'n forbinder jeg de to ting? Skal de pladres ind i silikone, så de
ikke er til at skille ad igen, eller skal jeg bare have fat i en
plastic-bundventil? Skal der evt. et mellemstykke til?

Hjælp!

Mvh. JIB

Fra : Calle.

Dato : 14-10-03 05:26

Jørn Ibsen wrote:
> [...]
> ikke er til at skille ad igen, eller skal jeg bare have fat i en
> plastic-bundventil? Skal der evt. et mellemstykke til?

nej, du må have fået fat i 2 ting der ikke passer sammen, spørg i
byggemarkedet, så du får det rigtige.

--
Calle

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 14-10-03 21:26

"Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote in message

> nej, du må have fået fat i 2 ting der ikke passer sammen, spørg i
> byggemarkedet, så du får det rigtige.

Er prøvet. De kunne ikke hjælpe, da de 2 dele tilsyneladende burde passe
sammen. I stedet for fiskede de en gummiring op af en skuffe og foreslog
at jeg prøvede den. Det hjalp ikke.

Mvh. JIB

Fra : Calle.

Dato : 15-10-03 05:15

Jørn Ibsen wrote:
> [...]
> passe sammen. I stedet for fiskede de en gummiring op af en skuffe og
> foreslog at jeg prøvede den. Det hjalp ikke.

Du må da gøre et eller andet helt galt, siden du ikke kan få det hen

--
Calle