Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Ren LCD skærm eller LCD med TV system?
Fra : Line

Dato : 13-10-03 21:58

Jeg er på udkig efter en rigtig god fladskærm! men det er ikke nogen let
sag! Så jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål:

1. Hvad er det lige man får, hvis man vælger et S-IPS panel frem for et TN
+, PVA eller et MVA (kan forstå at man helt skal undgå MVA!?!)

2. På hvilken måde adskiller Viewsonic, Samsung og Sony sig fra hinanden?
her tænker jeg specielt på farvegengivelsen.

3. Jeg har kigget lidt på en Viewsonic VP181s, der skulle have et S-IPS
panel!?! Men er dog uden højtalere, hvilket selvfølgelig er et mindre
problem og spørgsmålet er om det så er værd at gå efter en skærm med
højtalere (her tænker jeg på højtalernes kvalitet sammenlignet med hvad man
får ved f.eks. en VP181s)

4. Viewsonic har ligeledes LCD skærme med TV system; så hvorfor ikke "bare"
vælge et sådant? Hvad er forskellen mellem en ren LCD skærm og en LCD skærm
med TV-system? Hvad er det jeg med andre ord får i en ren LCD som jeg ikke
får i en LCD skærm med tv-system og omvendt?

5. hvis man nu iøvrigt vælger en LCD skærm med tv-system kan man så kører
tv'et uden om sin computer?

Håber der er nogen der kan hjælpe,

Line

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-10-03 15:58

Line (mbs@orangenet.dk) skrev følgende:
> [...]
> skærm med højtalere (her tænker jeg på højtalernes kvalitet
> sammenlignet med hvad man får ved f.eks. en VP181s)

Under alle omstændigheder kan du ikke bruge de indbyggede højttalere til
andet end "blip" og "ding" lyde. De lyder ganske enkelt forfærdeligt,
hvilket ikke er så mærkeligt, størrelsen taget i betragtning,

> [...]
> en LCD skærm med TV-system? Hvad er det jeg med andre ord får i en
> ren LCD som jeg ikke får i en LCD skærm med tv-system og omvendt?

En tv-tuner.

> 5. hvis man nu iøvrigt vælger en LCD skærm med tv-system kan man så
> kører tv'et uden om sin computer?

Ja.

> Håber der er nogen der kan hjælpe,

Lidt hjælp har også ret... :)