Operation: Mavesæk
Fra : Krebsen

Dato : 13-10-03 21:48

Er der nogen som kender til det indgreb hvor de gør ens mavesæk mindre
så man dermed ikke kan spise så meget.

Efter hvad jeg har læst skulle det fungere PERFEKT

Men vist med størrere risiko under indgrebet..

Anyone?

Fra : KatjaStrofen

Dato : 13-10-03 22:42

"Krebsen" <jesper@jegharikkenogetliv.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så man dermed ikke kan spise så meget.
>
> Efter hvad jeg har læst skulle det fungere PERFEKT
>
> Men vist med størrere risiko under indgrebet..

Jeg må erkende.. jeg kender kun en, som har fået det lavet, og det er langt
fra en succeshistorie - der er gået hul på hendes - på en eller anden måde,
så hun har store smerter. - da hun har fået lavet det i århus amt men bor i
fyns amt.. bliver hun kastet lidt rundt og ingen vil ligesom tage ansvaret
ej heller gøre noget ved det.

Men jow.. hun tabte sig da 20 kilo - på små to måneder... men spørgsmålet
er om det er det værd, spørger du hende.. vil hun sige nej.. men hun har jo
så også været "uheldig"

katja

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 13-10-03 23:50

> Er der nogen som kender til det indgreb hvor de gør ens mavesæk mindre
> så man dermed ikke kan spise så meget.
>
> Efter hvad jeg har læst skulle det fungere PERFEKT

Jeg har kun hørt at det ikke virker. Mavesækken er ret fleksisbel, og vil i
løbet af nogle måneder have udvidet sig igen. Og da mængden af mad ikke har
en dyt at gøre med kalorieindtag, så hjælper det ikke ret meget. Altså en
relativ risokofyldt operation mod stort set ingen virkning set over et år.

Mvh Maria

Fra : Hans Pedersen

Dato : 14-10-03 17:16

On Mon, 13 Oct 2003 22:48:29 +0200, "Krebsen"
<jesper@jegharikkenogetliv.dk> wrote:

>Er der nogen som kender til det indgreb hvor de gør ens mavesæk mindre
>så man dermed ikke kan spise så meget.

Jeg har ingen personlige referencer, men BT skrev denne artikel for et
par uger siden: http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=220788/

Skal lige sige, at jeg er meget uenig i det, der står. Man tager jo
initiativet fra den befolkningsgruppe med BMI>40.

Men samtidigt må jeg også konstatere, at de MEGET store mennesker, som
af hensyn til deres liv bliver nødt til at tabe sig, ikke kommer til
Vægtkonsulenterne, hvor jeg går hver uge. Og det synes jeg virkelig er
en skam.

Jeg har undret mig over, hvorfor de ikke kommer. Tror måske det er
fordi de ikke vil vise sig, men jeg vil da netop mene, at man kun kan
have respekt for de meget store mennesker, der vil gøre noget ved
deres vægt! Har I nogle bud på, hvorfor dem med BMI på mere end 40
ikke kommer til Vægtkonsulterne?

Hans Pedersen, Esbjerg.

Fra : Krebsen

Dato : 14-10-03 18:30

> [...]
> have respekt for de meget store mennesker, der vil gøre noget ved
> deres vægt! Har I nogle bud på, hvorfor dem med BMI på mere end 40

Fordi der kommer et tidspunkt hvor folk opgiver alt.
Og folk ikke synes det er fedt at bevæge sig i offentlighed mere

Har lige udregnet mit BMI tal på
http://www.netdoktor.dk/testdigselv/Fakta/overvaegt.htm
Og det var sgu ikke for godt.

Og jeg ved helt ærligt ikke hvad jeg skal gøre mere.
Synes selv jeg har prøvet alt, og bruger meget
tid udenfor. men uanset hvad sker der ikke noget.

Krebsen

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 14-10-03 18:49

"Krebsen" <NO@MAIL.DK> wrote in message

> Fordi der kommer et tidspunkt hvor folk opgiver alt.
> Og folk ikke synes det er fedt at bevæge sig i offentlighed mere

Det er jo ærgeligt.

> [...]
> Synes selv jeg har prøvet alt, og bruger meget
> tid udenfor. men uanset hvad sker der ikke noget.

Som regel gør man et eller andet forkert. Har du fået hjælp til evt. at
finde ud af hvad du gør galt? Og har du fået målt dit stofskifte?

> Krebsen

Nicolai

Fra : Krebsen

Dato : 14-10-03 21:01

> Som regel gør man et eller andet forkert. Har du fået hjælp til evt. at
> finde ud af hvad du gør galt? Og har du fået målt dit stofskifte?

Nej...

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 14-10-03 21:22

> Nej...

Hehe, du svarer på 2 spørgsmål, med ét nej. Gælder nej'et så for dem begge?
Fordi så ville jeg da straks få målt mit stofskifte og så få hjælp til at
finde ud af hvad jeg gør galt. Fordi det er altid noget man selv gør
forkert.

Nicolai

Fra : Hans Pedersen

Dato : 14-10-03 21:08

On Tue, 14 Oct 2003 19:29:37 +0200, "Krebsen" <NO@MAIL.DK> wrote:

>Og jeg ved helt ærligt ikke hvad jeg skal gøre mere.
>Synes selv jeg har prøvet alt, og bruger meget
>tid udenfor. men uanset hvad sker der ikke noget.

Så er det jo, at jeg spørger: Har du prøvet De Danske Vægtkonsulenter?
Det gode ved det er, at du der simpelthen for ændret dine madvaner til
det bedre. Og det virker! Det kan jeg garantere.

Det med småt: Det virker naturligvis kun såfremt man følger programmet
100 %, og hvis de vaner man har tillagt sig under perioden man taber
sig også følger med resten af livet.

Hans Pedersen, Esbjerg.

Fra : Krebsen

Dato : 14-10-03 21:12

> Så er det jo, at jeg spørger: Har du prøvet De Danske Vægtkonsulenter?
> Det gode ved det er, at du der simpelthen for ændret dine madvaner til
> det bedre. Og det virker! Det kan jeg garantere.

Nej det har jeg ikke. Men hvis det er et sted man skal møde
op har jeg ikke mulighed for det.
Ikke fordi jeg ikke ville. Men der hvor jeg bor gør det umuligt..

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 14-10-03 21:25

"Krebsen" <NO@MAIL.DK> wrote in message

> Nej det har jeg ikke. Men hvis det er et sted man skal møde
> op har jeg ikke mulighed for det.
> Ikke fordi jeg ikke ville. Men der hvor jeg bor gør det umuligt..

Weightwatchers har et brev-kursus. Men det koster jo penge. Jeg tror du skal
gå til din læge og bede om noget hjælp. Fordi jeg tror at du gør flere ting
forkert, i din hverdag.

Nicolai

Fra : Puk

Dato : 15-10-03 18:11

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> have respekt for de meget store mennesker, der vil gøre noget ved
> deres vægt! Har I nogle bud på, hvorfor dem med BMI på mere end 40

Jeg tror da, at det er af præcis samme årsag, som mange selv med en mindre
overvægt ikke tør gå i deres lokale motionscenter. Jeg kender det fra mig
selv (eller kendte er vel mere korrekt). Man føler simpelthen, at man er
alt alt for stor og slet ikke hører hjemme i den gruppe. At man vil stikke
ud og falde i øjnene, som en der er kommet det forkerte sted hen. At man
alligevel ikke kan finde ud af det, og man har ikke brug for endnu et
nederlag. At man er bange for at finde ud af, præcis hvor galt det egentlig
står til med kondien/motionsvanerne/madvanerne osv. Det bliver så undskyldt
med alskens andre ting, men i bund og grund tror jeg, at det er de her
mekanismer som ligger bag, og jeg tror egentlig ikke, at de er så
forskellige fra moderat overvægtige til meget overvægtige.

Det tog mig hele 3 besøg i mit lokale fitnesscenter, før jeg overhovedet
turde melde mig ind ! Og godt nok er jeg overvægtig (eller, det var jeg i
hvert fald *S*), men det var altså "kun" med 20 kg.

Nu har jeg trænet i 9 uger og fulgt en kostplan fra min træner i lige så
lang tid. Jeg har smidt 13,7 kg ud af de 20 og mit BMI ligger faktisk nu
under 25. Men jeg var hundeangst, inden jeg startede og følte mig meget
forkert og alt for fed til overhovedet at vise mig sådan et sted.

Mange hilsner
Puk

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 17-10-03 09:08

Hej NG

> [...]
> af hensyn til deres liv bliver nødt til at tabe sig, ikke kommer til
> Vægtkonsulenterne, hvor jeg går hver uge. Og det synes jeg virkelig er
Jeg må bestemt give dig ret, det er syndt for dem. Jeg går også selv hos
ddv. Jeg havde til start en BMI på 52 (i du milde), nu er den nede på lige
under 33 (tabt små 60 kg), der er et stykke vej igen, men det går støt og
roligt den rigtige vej. Der er en del andre store, som kommer til møderne,
men de holder ikke længe, hvilket er ærgeligt, da det er en stor velvære at
være på ddv.

F.eks. var jeg nået dertil, hvor jeg ikke kunne mærke hverken sult eller
mæthed, hvilket gjorde at jeg spiste når der var mad foran mig, ikke når jeg
var sulten. Nogen gange kunne der gå alt for lang tid mellem måltiderne
eller måltider blev sprunget over. Resultatet blev vild overspisning. Jeg
troede, at denne tilstand var noget jeg måtte leve med, og så bare lære at
regulere mere fornuftigt, men efter et år på ddv, kan jeg nu konstatere, at
jeg igen både kan føle sult og mæthed, hvilket er virkeligt stort for mig.

> Har I nogle bud på, hvorfor dem med BMI på mere end 40
> ikke kommer til Vægtkonsulterne?
Når man til møderne sidder sammen med mænd og (oftest) kvinder, der skal
tabe sig ml. 10 og 20 kg, så mindes man hele tiden om, hvor dumt det er, at
man ikke selv startede noget tidligere. Når man kommer med sin enorme
overvægt mødes man af de andres blikke. Et blik der siger: "Godt det ikke er
mig, der skal tabe sig så meget", det samme blik som de "lettere"
overvægtige mødes med fra normalvægtige. Jeg ved ikke om det er sådan, eller
om det bare er noget som min hjerne frembryder, men sådan har jeg ihvertfald
følt det.

Jeg har tit tænkt den tanke at både ddv og fitnesscentre mv. burde lave hold
hvor man inddeles efter BMI. Jeg har ihvertfald savnet motionshold hvor man
kunne være sammen med andre, der var lige så fede som mig selv. Når man så
havde tabt sig kunne man rykke op (eller ned) på et andet hold, hvilket
ville føles som en stor sejr. De enkelte hold skulle så tilpasses den
belastning som "vægt"-klassen kunne klare, f.eks. bliver man tit mødt af
folk (også instruktører på centrene) som foreslår løb eller step, hvilket
jeg mener er næsten selvmord for én, der har en høj BMI.

Nå bare lige en kommentar.

Hilsen Erik