Turistatraktioner med lange trapper?
Fra : anders

Dato : 13-10-03 14:38

Hej

Måske et lidt underligt spørgsmål, men hvilke turistatraktioner har meget
lange trapper og hvor mange trin er de ca. på?

Grunden til at jeg spørger er, at jeg netop er kommet hjem efter en
vellykket ferie til USA. I Westvirgina var jeg en tur ned - og op - af en
820 trin laaaaang trappe. Jeg har ikke personlig gået på en trappe bare i
nærheden af den længde. Har I?

For interesseret kan jeg fortælle at det var trapper ned til en nedlagt
kulmine fra 1930'erne i området omkring Gauley River.

Mvh.
Anders

Fra : Jensb

Dato : 13-10-03 15:31

"anders" <tox@xot.denmark> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> For interesseret kan jeg fortælle at det var trapper ned til en nedlagt
> kulmine fra 1930'erne i området omkring Gauley River.

Batu Caves i Kuala Lumpur har vist 272 trin.

Ellers så er der jo Eiffeltårnet, hvor man vist også kan vælge at gå op,
istedet for at tage elevatoren.

Jens

Fra : Ped

Dato : 13-10-03 16:18

Jensb wrote:

> Ellers så er der jo Eiffeltårnet, hvor man vist også kan vælge at gå op,
> istedet for at tage elevatoren.
>
> Jens

Ja, men kun til 2. niveau. Det sidste stykke op til 3. niveau er lukket
for offentligheden.

Jens L. Pedersen

Fra : anders

Dato : 13-10-03 16:50

"Ped" <pedmail@tdcadsl.dk> wrote in message

> Ja, men kun til 2. niveau. Det sidste stykke op til 3. niveau er lukket
> for offentligheden.

Og til dette niveau er der "kun" 704 trin, så den trappe er altså ikke
længere end den jeg kom til at tage.

(Til niveau 3. er der 1652 til 1665 trin)
http://www.endex.com/gf/buildings/eiffel/eiffelfacts.html

Mvh.

Anders

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 13-10-03 16:52

Mon, 13 Oct 2003 15:38:27 +0200, skrev "anders" <tox@xot.denmark> i
dk.fritid.rejse:

>Måske et lidt underligt spørgsmål, men hvilke turistatraktioner har meget
>lange trapper og hvor mange trin er de ca. på?

Jeg kender ikke lige antallet af trappetrin, men hvad med Møns Klint
(Store Klint) ?? Det føles ihvertfald som mange - især opad

Ellers så er der også mindesmærket ved Waterloo i Belgien, hvor der
også er mange trapper (men der er nok ikke mere en 100 trin, når det
kommer til stykket. Det er bare fordi de går lige op, at det føles så
langt.....)

--
mvh Gitte Sørensen

Nyt forum for gigt-ramte og deres pårørende:
http://forum.gobs.dk

Fra : anders

Dato : 13-10-03 17:18

"Gitte Sørensen" <gitte@_FJERNES_superbruger.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg kender ikke lige antallet af trappetrin, men hvad med Møns Klint
> (Store Klint) ?? Det føles ihvertfald som mange - især opad

En hurtig søgning på google.dk bragte mig frem til et resultat i nærheden af
500 trin.

Hvis du har taget en tur op og ned af den trappe, så ved du nok hvordan jeg
havde det da jeg skulle op og ned af de 820 trin... Phhhyyyha...

mvh.
Anders

Fra : Asle Bjerva

Dato : 13-10-03 20:53

"anders" <tox@xot.denmark> skrev i melding
> Hvis du har taget en tur op og ned af den trappe, så ved du nok hvordan
jeg
> havde det da jeg skulle op og ned af de 820 trin... Phhhyyyha...

Ved Mår kraftverk ved Rjukan i Telemark er det en tretrapp ved siden av
turbinrørene i rørsjakten inne i fjellet som er 3875 ( !!! ) trinn. Det er
verdens lengste tretrapp. Mår kraftverk er besøkskraftverk.
http://www.statkraft.no/wbch3.exe?ce=217289

--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : Asle Bjerva

Dato : 13-10-03 21:03

"Asle Bjerva" <abuse@hotmail.com> skrev i melding

> [...]
er
> verdens lengste tretrapp. Mår kraftverk er besøkskraftverk.

Et lite tillegg:

Verdens lengste trapp er servicetrappen til Niesenbahn kabelbane nær Spiez i
Sveits, Den er på 11.674 trinn.

AsleB

Fra : Aud

Dato : 13-10-03 20:37

Jeg vet ikke hvor relevant dere synes det er i denne sammenheng,
men jeg benytter anledningen til
litt reklame for hjembyen Ålesund, Norge.

Det er 418 trappetrinn fra byparken
og opp til en av byens største attraksjoner, Fjellstua )
Velkommen!!!
http://home.no.net/fotoage/images/34Akslatrappene418.jpg
http://tinyurl.com/qrw0
Hilsen AUD )

Fra : Aud

Dato : 13-10-03 20:42

Eller prøv disse linken http://www.thu.no/Gallery05.htm
http://home6.inet.tele.dk/ejstouby/n-aalesund.jpg
Aud

Fra : Henning Nielsen

Dato : 13-10-03 22:52

Og en fin udsigt er der - se også mere på
http://home5.inet.tele.dk/henning/norge01.htm

Henning

Fra : kelds snabela ofir d~

Dato : 13-10-03 21:30

On Mon, 13 Oct 2003 15:38:27 +0200, "anders" <tox@xot.denmark> wrote:

>Hej
>
>Måske et lidt underligt spørgsmål, men hvilke turistatraktioner har meget
>lange trapper og hvor mange trin er de ca. på?

Hvis rulletrapper kan medtages så er Central-Mid-Levels Escalator
Walkway System (20 rulletrapper, 3 rulle bånd) i Hong Kong blandt en
af de længere. I alt strækker den sig over 800 meter fra bunden til
midt på bjerget i Hong Kong - den er en turistattraktion i sig selv.
Om man vil gå eller stå er jo op til en selv.

Ellers er der Mount Niesen i Schweiz, hvor der er ifølge Guinees Book
of Records er 11.674 trin til toppen - god tur!

KS

Fra : Flash G

Dato : 13-10-03 22:42

Mount Sinai i Egypten kan vist også kvalificere sig til den hårde kategori.
Har selv prøvet kræfter med trappen, bygget af den angrende munk, og det var
sk* hårdt

Efter et hurtigt opslag på internettet, skulle der efter sigende være
omkring 4000 trin, uden at jeg dog selv talte dem efter

http://www.geographia.com/egypt/sinai/mtsinai.htm

Martin

Fra : Gard

Dato : 14-10-03 06:15

Hei

I Krabi i Thailand kan man gå til toppen av et fjell ved Wat Tham Sua (Tiger
Cave temple) for å se et fotavtrykk etter Buddha. Det er ca 1200 trinn opp
til toppen av fjellet...trinnene er små til å begynne med men de blir bare
større og større og brattere og brattere Du kan se bilder på
http://www.gardkarlsen.com/thailand2002.htm

En annen lang trapp er trappen ved Flørli kraftstasjon i Lysefjord utenfor
Stavanger i Norge. Her er det ca snakk om ca 4000 trinn

Mvh
Gard
www.gardkarlsen.com

Fra : Kim Offenberg

Dato : 14-10-03 12:05

Hej
Jeg har været en tur i Krabi Thailand og besøgt Tiger Cave
der er ifølge dette link 1272 trapper til toppen.
Jeg kan fortælle, at alle trin er hånd lavet, og at der er stor
foreskel på højden af trinene, en ganske fornøjelig tur.

fjern xx ved replay

Venligst
Kim

http://www.krabi-tourism.com/krabi/watthumsua.htm
The main tourist attraction in the temple complex is the 1,272 step
climb up a limestone tower to see the "footprint of the Buddha".

Fra : Coppi

Dato : 16-10-03 20:59

Hej.

Nå men så skal jeg måske også tilføje, selv det kun er ca. 600 trin, trappen
op til Scravenebenegola ( tror det er rigtigt stavet).

Scravenebenegola er en meget høj granit figur, som står på toppen af et
lille bjerg nær Mysore i Sydindien.

Han er en Jainhelligdom, som tusindvis af indere besøger hvert år, men ikke
ret mange blegfjæs. Så vi var faktisk en større turistattraktion den dag,
end ham der oppe på toppen.

For øvrigt et imponerende skue og en af Unesco`s fredninger.

I øvrigt måtte vi gå hele den lange vej derop i bare fødder.

coppi