Skrotpræmie
Fra : Vibeke

Dato : 13-10-03 13:52

Hejsa
Er der egentlig stadig noget med at man får penge for at skrotte sin bil og
i givet fald hvor meget?
Mvh
Vibeke

Fra : claus b. p.

Dato : 13-10-03 14:11

"Vibeke" <stedmoder@ofir.dk> wrote in message
> Hejsa
> Er der egentlig stadig noget med at man får penge for at skrotte sin bil
> [...]
Ja, vist 1200. Herfra skal trækkes skrothandlerens pris for at tage bilen.
Der er en i Korsør der tager den uden udgift, så jeg et eller andet sted.
Kunne det ikke betale sig af få startermotoren lavet?

/Claus

Fra : Vibeke

Dato : 13-10-03 17:48

> Kunne det ikke betale sig af få startermotoren lavet?

Vi har ikke rigtig undersøgt hvor meget det kommer til at koste, men har i
stedet undersøgt hvad det koster at købe en ny. Og vi kan spare penge på at
købe en ny - da den kører længere på literen osv osv osv. Jeg ville bare
høre hvor meget man kunne få for den hvis den blev skrottet. Jeg ved ikke om
der er nogen som ville være interesseret i at købe den som den er nu (der er
trods alt nye dæk og nye bremser i så noget må den jo være værd). Men det
skal også undersøges. Jeg syntes bare jeg havde hørt noget med at
skrotpræmien var afskaffet. Men det var den så ikke :)

/Vibeke

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 13-10-03 19:05

Hej Vibeke

"Vibeke" <stedmoder@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ved ikke om der er nogen som ville være interesseret i at købe den som
den er nu (der er trods alt nye dæk og nye bremser i så noget må den jo
være værd). Men det skal også undersøges.

Det kan være mig der er tosset, men jeg synes ikke lige jeg kan fange hvad
det er for en bil, der er tale om....

Henrik, Slagelse

Fra : Vibeke

Dato : 13-10-03 19:20

> Det kan være mig der er tosset, men jeg synes ikke lige jeg kan fange hvad
> det er for en bil, der er tale om....

En der blev skrevet om i lørdags (mht noget startmotorproblem), Peugeot 405
fra '91

/Vibeke

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 13-10-03 19:28

Hej Vibeke

> En der blev skrevet om i lørdags (mht noget startmotorproblem), Peugeot
405
> fra '91
>
> /Vibeke

Lyder som en lidt hård dom at skrotte sådan en bil ..... Hvorhenne i landet
bor du?

Henrik, Slagelse

Fra : Vibeke

Dato : 13-10-03 21:24

> Lyder som en lidt hård dom at skrotte sådan en bil ..... Hvorhenne i
landet
> bor du?

Ja det ved jeg godt, det var også bare for at vide hvad man fik for det. Jeg
bor i Vanløse.

/Vibeke

Fra : Lars Arup

Dato : 13-10-03 21:32

Vibeke hvis du bor i Vanløse, hvorfor kontaktede du så ikke mig, jeg bor som
sagt i Rødovre og kan enten hjælpe dig med at reparere den eller vil gerne
købe den (dyrt?).
VH Lars Arup Tlf 36 41 42 11.

Fra : Vibeke

Dato : 13-10-03 21:38

> [...]
som
> sagt i Rødovre og kan enten hjælpe dig med at reparere den eller vil gerne

Jammen jeg er da abs. åben for bud :)

/Vibeke

Fra : Lars Arup

Dato : 13-10-03 22:02

Så må jeg vide lidt nærmere hvad det er for en variant af 405, sedan, stc
eller?
Men ellers vil jeg gerne komme og se på den tirsdag.
Ring som sagt på 36414211 eller26224211.
VH Lars Arup

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 13-10-03 14:19

Vibeke wrote:

> Er der egentlig stadig noget med at man får penge for at skrotte sin bil og
> i givet fald hvor meget?

Ja. <http://www.bilordning.dk>. Hvis du kigger under "spørgsmål og
svar" finder du:

"Hvor stor er godtgørelsen?
For biler afmeldt i perioden d. 1. juli. 2000 - 30 juni 2002 udgør
godtgørelsen kr. 1.500,-
For biler afmeldt efter d. 30. juni 2002 udgør godtgørelsen kr.
1.750,-"

Herfra skal du dog fratrække de 800-1000 kroner ophuggeren vil
have for at miljøbehandle din bil (svinger fra ophugger til
ophugger), så netto ender du med en 8-900 kroner i hånden. På
websiden finder du også en liste med miljøgodkendte ophuggere over
hele landet..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 13-10-03 14:32

www.skrotbil.dk

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 13-10-03 15:46

Hej Kenneth Andersen

"Kenneth Andersen" <dengiftigemand@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> www.skrotbil.dk

Falsk reklame, for de skriver:

"Velkommen til: www.skrotbil.dk/korsør
DET ENESTE ÆGTE JYSKE OPHUG PÅ SJÆLLAND
stedet hvor kr.1200: afregnes med kurs 100 = kr. 1.200.
INGEN FRADRAG AF SELVOPFUNDNE SJÆLLANDSKE "MILJØAFGIFTER"
Hvis du selv afleverer din skrotbil i Korsør."

Det er IKKE det eneste sted på Sjælland, for der er også Ravnskjær Autoophug
i Slagelse, der giver de samme 1200 kr. og de afhenter endda GRATIS i hele
Vestsjælland....

Se mere på: http://www.ravnskjaer-autoophug.dk/

Henrik, Slagelse

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 13-10-03 16:18

Ja dav
Den der gratis afhentning bruger mange ophuggere i forb med "du skal ikke af
med penge"

De modregner garanteret alligevel. Ret mig hvis jeg tager fejl og du har
praktisk erfaring med dem.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 13-10-03 19:13

Hej Kenneth

> [...]
af
> med penge"
>
> De modregner garanteret alligevel. Ret mig hvis jeg tager fejl og du har

Udover det sædvanlige er Ravnskjær ALTID til at stole på. Jeg har selv
indleveret to skrotbiler, og jeg har erfaring med to kammerater der fik
afhentet deres -- som lovet gratis indenfor Vestsjællands Amt.

Desuden henvises til www.usenet.dk for korrekt brug af citation. Man skriver
UNDER det man svarer på her i nyhedsgrupperne.

Henrik, Slagelse