Unpatched IE security holes
Fra : Kasper Dupont

Dato : 13-10-03 11:28

Jeg læste lige på slashdot, at listen over sikkerhedshuller i
IE er blevet fjernet: http://www.pivx.com/larholm/unpatched/

Jeg undrer mig i den forbindelse lidt over beslutningen om at
fjerne listen helt i stedet for blot som tidligere at opdatere
listen med oplysninger om, hvornår hullerne er blevet lukket.

Hvad skade kan det gøre at have en liste over historiske huller,
og oplysninger om, hvilken version man skal bruge, for at være
fri for hullerne?

Their business was zero and it was shrinking.

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-03 14:06

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> wrote in news:3F8A7E1A.576FA542
@daimi.au.dk:

> [...]
>
> Hvad skade kan det gøre at have en liste over historiske huller,
> og oplysninger om, hvilken version man skal bruge, for at være

Sådan som jeg har forstået det, så drejer det sig om huller i IE som ikke
er plevet patchet endnu.

http://www.smh.com.au/articles/2003/10/13/1065917330323.html

Det her er vist endnu et eksempel på at der er flere synspunkter på, om
hvorvidt full disclosure skal bruges eller ej. Personligt vil jeg gerne
være orienteret om de huller der måtte være i det software jeg bruger.
Men jeg kan også godt se ideen i at man ikke offetlig gør nogle huller.
F.eks. det hul det var i sommers i Cisco IOS, der ikke blev offentlig
gjort før der var frigivet en patch til Teleudbyderne og ISP'erne.

Det er vist en diskussion der ikke vil dø lige foreløbig.

Tom Madsen

Fra : Allan Olesen

Dato : 13-10-03 21:07

> [...]

>fjerne listen helt i stedet for blot som tidligere at opdatere
>listen med oplysninger om, hvornår hullerne er blevet lukket.

Jeg undrer mig over, om ordene paa siden virkelig er skrevet
af Thor Larholm.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 13-10-03 21:01

Kasper Dupont skrev:

> Jeg læste lige på slashdot, at listen over sikkerhedshuller i
> IE er blevet fjernet: http://www.pivx.com/larholm/unpatched/

Kender du ikke archive.org?

http://web.archive.org/web/*/http://www.pivx.com/larholm/unpatched/
(muligvis oplever archive.org fejl for tiden, da man ikke kan se web-
siden fra Feb 01 2003 men godt kan se tidligere udgaver)

Fra : Martin Kofoed

Dato : 14-10-03 06:44

On Monday 13 October 2003 12:27, Kasper Dupont wrote:

> Hvad skade kan det gøre at have en liste over historiske huller,
> og oplysninger om, hvilken version man skal bruge, for at være
> fri for hullerne?

Jeg gætter på, at en fyr fra Redmond har givet et tilbud, de ikke kunne sige
nej til. En sådan liste er ikke god PR.

Personligt er jeg ligeglad. Har alligevel forlængst skiftet til Mozilla
Firebird på alle Windows-maskiner, jeg er i kontakt med. Men listen hjalp
da sikkert til med at holde MS på sporet. Mon ikke den fungerede som
udviklernes egen bug-liste? ;)

--
Martin Kofoed