Diske til database server
Fra : Brian R. Jensen

Dato : 13-10-03 09:00

Jeg er ved at lave en ny server til Navision Attain, med Attains egen
database.

Er der en måde hvor jeg kan beregne den bedste diskperformance hvis valget
står mellem:

4 x 15k diske i raid 0+1
eller
6 x 10kdiske i raid 0+1

Al hardware er Compaq, det bliver sikkert en ML350 med hotswap diske.

/Brian

Fra : Niels Vejrup Pederse~

Dato : 21-10-03 16:23

"Brian R. Jensen" <brjensen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er ved at lave en ny server til Navision Attain, med Attains egen
> database.

Hvor mange brugere ?

Umiddelbart er en R1 til system (2 diske)

Og en R5 til Databasen (3 diske)

Evt en online spare.

> Al hardware er Compaq, det bliver sikkert en ML350 med hotswap diske.

Brug de 2000 kr det koster ekstra og få en 370'er.
Der kan bygges mere redundans i den, samt at den har iLO.

Niels Vejrup Pedersen

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 21-10-03 18:28

"Niels Vejrup Pedersen" <npedersen@nospamprivat.dk> skrev i en meddelelse

> "Brian R. Jensen" <brjensen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvor mange brugere ?
>
> Umiddelbart er en R1 til system (2 diske)
>
> Og en R5 til Databasen (3 diske)
>
> Evt en online spare.

Tak for input, har du en kommentar til spørgsmålet?

<spørgsmål>
[...]

</spørgsmål>

> Brug de 2000 kr det koster ekstra og få en 370'er.
> Der kan bygges mere redundans i den, samt at den har iLO.

Tak, men det bliver nok ikke aktuelt - jeg har set et par ML350 på kampagne

/Brian

Fra : Niels Vejrup Pederse~

Dato : 21-10-03 20:22

> Tak for input, har du en kommentar til spørgsmålet?

Ja, jeg ville stadig vælge 2x 10k diske til system og 3-4x 15k diske til
databasen, klar bedste performance.

Hvilken controller, SA641, evt med BBWC enabler.

Men hvis du KUN har de to muligheder, så ville jeg tage 15k diskene, med en
god controller, da de viser sig op til 40% hurtigere end 10k diske i div.
test.

(i Navision manualen står der best performance på raid 5)

> [...]
> 6 x 10kdiske i raid 0+1
> </spørgsmål>

> Tak, men det bliver nok ikke aktuelt - jeg har set et par ML350 på

Der er skam også kampagner på 370'eren, dem sælger vi mange af, og det viser
sig hver gang det drejer sig om få tusinde kroner mellem en 350 og 370.

iLO er en god feature, samt redundante blæsere.

Niels Vejrup Pedersen

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 22-10-03 00:00

> [...]
> databasen, klar bedste performance.
>
> Hvilken controller, SA641, evt med BBWC enabler.

SA641

> [...]
> test.
>
> (i Navision manualen står der best performance på raid 5)

Hmm. tak for det, jeg skal vist lige have checket op med Aston, de siger
raid 1 :-/

/Brian