80p scsi-diske i compaq server
Fra : Kay

Dato : 13-10-03 08:53

Hej alle,

Jeg planlægger at købe en proliant ml310, p4 2ghz, med scsi hotswap.
så vidt jeg ved er originale compaq diske meget dyre, så jeg ville høre om
det er muligt at benytte 80 pins Maxtor 15K rpm diske i hotswap skufferne?

Med venlig hilsen
M. Kay

Fra : Morten L.

Dato : 13-10-03 16:49

"Kay" <G.i.n@ping.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er muligt at benytte 80 pins Maxtor 15K rpm diske i hotswap skufferne?

Jeg tror nu ikke du sparer ret mange basører - da du skal ha' fat i
SCA-diske, for at det passer til serveren, og inden der er ramme på, er dine
penge nok brugt.
Så er det bedre at prøve at finde et sæt gamle diske hos en brooker - eller
bare betale ved kasse-1
Og Compaq's pre-failure warranty dækker ikke din løsning...

/Morten

Fra : Kay

Dato : 13-10-03 19:55

Morten L. wrote to everybody in dk.edb.hardware.server :

> [...]
> eller bare betale ved kasse-1
> Og Compaq's pre-failure warranty dækker ikke din løsning...

Ja det er nok ikke det vilde man kan spare..
Men jeg troede nu at 80 pins betød SCA?!

Kay

Fra : FTW414

Dato : 13-10-03 21:07

80-Pins & SCA er også det samme...

Fra : FTW414

Dato : 13-10-03 21:09

Det han nok prøver at fortælle er at du udover at købe HDD´en også skal ud
og købe selve SCA skuffen til HDD´en og derved bliver det jo så dyrere men
afhænger jo også af om man er villig til at betale det som det nu engang
koster at kører SCSI...

Fra : Kay

Dato : 14-10-03 13:17

I know it's awful, but FTW414 wrote to everybody in
dk.edb.hardware.server saying:

> [...]
> ud og købe selve SCA skuffen til HDD´en og derved bliver det jo så
> dyrere men afhænger jo også af om man er villig til at betale det som

Det er man, og med den udemærkede garanti, der er på den slags diske/servere
er det ikke for dyrt.

Tak for hjælpen

Kay..