Billig bil: Yaris, 206 ... eller hvad
Fra : Kaare Rud Flarup

Dato : 13-10-03 08:44

Hej,

Jeg vil gerne skifte til en bil, der er billig i drift.

Jeg kikker lidt på Toyota Yaris og Peugeot 206 - både i benzin og
dieselmodeller.

Jeg synes Yaris diesel kører ganske godt - ja man kan næsten ikke høre det
er
en diesel. Peugeot 206 synes jeg dog er pænere, og den er måske også lidt
mere "prøvet", mens Yaris er ret ny, og der er ikke mange der har længere
erfaringer med den.

Jeg har kun 11-12 km på arbejde (hver vej), men kører derudover en del
mellemlange
og lange ture, så diesel er vel en mulighed ?

Nogen anbefalinger (evt. andre mærker) ? Diesel eller benzin ?

PS. Min nuværende bil er en Rover 620 ti, og jeg er ved at være træt af, at
den
tager ALLE mine penge :)

mvh
Kaare

Fra : jk

Dato : 13-10-03 09:45

"Kaare Rud Flarup" <zvendfjerndette@post.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mellemlange
> og lange ture, så diesel er vel en mulighed ?
>
> Nogen anbefalinger (evt. andre mærker) ? Diesel eller benzin ?

Jeg kender ikke så meget til Yaris - andet end at den vandt en FDM test
blandt 20 "småbiler" - den var mest økonimisk (stærkt forfulgt af 206eren) -
Yarisen har også fået tommelfingeren op mht. til driftsikkerhed.

Du kan nok læse at jeg hælder lidt til Yaris'en, men hvis jeg skal vælge med
hjertet ville det blive en 206'er - jeg har tidligere haft en 206'er og det
ER en dejlig bil - MEN - kvaliteten hænger ikke helt sammen med udseendet,
og det er så bare noget man må leve med.

/JK

Fra : Brian M

Dato : 13-10-03 15:49

> [...]
> ER en dejlig bil - MEN - kvaliteten hænger ikke helt sammen med udseendet,
> og det er så bare noget man må leve med.

Jeg har 81000km erfaring i en 206HDI 2.0, Jeg er helt tilfreds med
kvaliteten. De par småting der har været er ikke noget der kan vælte
min tilfredshed. Til gengæld sidder jeg i en bil, som jeg syntes er
smart indeni og køre dejligt. Det der Yaris instrumentbræt med det
hele midt i, er bare ikke mig. Så kan det godt være at Yaris`en er en
anelse bedre på nogle punkter, men for mig betyde det mere at føle
sig godt tilpas når jeg er ude at køre. Som gammel Alfa kører er det
nok noget med køreglæde.

Fra : Lars G

Dato : 13-10-03 15:15

> Hej,
>
> Jeg vil gerne skifte til en bil, der er billig i drift.

Drift ved jeg ikke men ved totaludgiften skulle det være Hyundai Getz

http://www.bilpriser.dk/evaluation/bilpriser/news/PageNewsArticle.po?NEWSID=958

Den skulle du altså tage ud på en prøvetur !

Mvh
Lars G

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-03 20:07

> Jeg synes Yaris diesel kører ganske godt - ja man kan næsten ikke høre det
> er
> en diesel.

Så må der bestemt være noget galt med hørelsen. Vi fravalgte Yaris Diesel og
valgte Yaris benzin ALENE af den grund at diesel version larmer og klaprer
som en 20 år gammel mercedes taxa

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Peter G C

Dato : 13-10-03 20:48

In news:3f8af7c4$0$94868$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Tom <t.christensen(snabela)bigfoot.com> typed:

[klip]

> Så må der bestemt være noget galt med hørelsen. Vi fravalgte Yaris
> Diesel og valgte Yaris benzin ALENE af den grund at diesel version
> larmer og klaprer som en 20 år gammel mercedes taxa

Nåede I at køre den varm Hvordan larmede den i forhold til andre små
diesel'r?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-03 20:53

> Nåede I at køre den varm Hvordan larmede den i forhold til andre små
> diesel'r?

Ja vi kørte en rimelig lang tur i den fordi hun var rimelig opsat på at det
skulle være en Yaris og for at give den en "fair" vurdering.
Ellers har vi ikke prøvekørt så mange små dieselbiler
(jeg har dog prøvekørt en del større dieselbiler)

--
Tom

Fra : Peter G C

Dato : 13-10-03 21:01

In news:3f8b028a$0$94873$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> [...]

> Ellers har vi ikke prøvekørt så mange små dieselbiler
> (jeg har dog prøvekørt en del større dieselbiler)

Hm. De små nye skulle jo da ellers også være ganske tyste....

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-03 21:11

> Hm. De små nye skulle jo da ellers også være ganske tyste....

Det var den BESTEMT ikke
....men jeg er dybt imponeret over Peugeot 406 diesel, den kunne jeg faktisk
ikke høre var en diesel da jeg kørte i den for et par måneder siden.

--
Tom

Fra : Peter G C

Dato : 13-10-03 21:13

In news:3f8b06c8$0$94859$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Tom <t.christensen(snabela)bigfoot.com> typed:

[klip]

> Det var den BESTEMT ikke

Mærkeligt.

> ...men jeg er dybt imponeret over Peugeot 406 diesel, den kunne jeg
> faktisk ikke høre var en diesel da jeg kørte i den for et par måneder
> siden.

Yes - nyder det selv

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henrik B.

Dato : 13-10-03 21:13

Peter G C wrote:
::: Ellers har vi ikke prøvekørt så mange små dieselbiler
::: (jeg har dog prøvekørt en del større dieselbiler)
::
:: Hm. De små nye skulle jo da ellers også være ganske tyste....

Den er heller ikke hverken bedre eller værre end andre små diesel'er.
Personligt synes jeg at det er en lille sjov og frisk bil at køre. Og som
med andre diesel-biler er der ingen forskel ved jævn hastighed.

M.v.h.

Fra : bme

Dato : 13-10-03 22:16

> [...]
og
> valgte Yaris benzin ALENE af den grund at diesel version larmer og klaprer

Var det en d4-d, skulle den ikke være temmelig støjsvag???

/bo

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-03 22:36

> Var det en d4-d, skulle den ikke være temmelig støjsvag???

Ja og den var spritny, kun kørt 200 Km (ca.)
....men det bliver ikke anderledes, vi var begge dybt skuffede og ikke et
øjeblik i tvivl om at det skulle være en benziner i stedet for.

--
Tom

Fra : René Lønstrup

Dato : 13-10-03 22:21

Tom wrote:

> Så må der bestemt være noget galt med hørelsen. Vi fravalgte Yaris
> Diesel og valgte Yaris benzin ALENE af den grund at diesel version
> larmer og klaprer som en 20 år gammel mercedes taxa

Jeg er altså overbevist om at den/de diesel Yaris'er du/I prøvede, har været
dårligt behandlede eller direkte defekte (alternativt er du ualmindelig sart
;) ).. Mine forældre havde på et tidspunkt en Yaris diesel til låns en uges
tid, og den syntes jeg ikke lød særligt slem. Jo, man kunne da godt høre at
det var en diesel, men det var på ingen måde generende eller højlydt i det
hele taget, - og på ingen måde sammenligneligt med 20 år gamle dieselhakkere
(min far har haft en gammel Carina diesel - se, dén larmede ;) ).
Jeg syntes ikke støjniveauet var mærkbart højere ved almindelig by- og
landevejskørsel end i forældrenes Peugeot 206 1.4 HDi. Dog er Yaris'en
lavere gearet i 5. end 206'eren, så det er muligt at der er lidt mere støj
ved højere motorvejshastigheder..
Men de larmer dog begge en del ved meget lave omdrejninger (<1500 rpm i
Peugeot'en), af en eller anden grund - mon det er det du tænker på?

Det værste ved en Yaris IMO, er faktisk den relativt høje siddeposition (der
er blevet så moderne..). Den kunne jeg altså ikke vænne mig til, men det er
nok bare mig ;)
Desuden er bagagerummet ret krampagtigt i forhold til Pug'ens, hvor det rent
faktisk er praktisk anvendeligt

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v

Fra : Brian M

Dato : 14-10-03 10:16

"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> wrote in message news:<3f8b171b$0$28269$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...
> [...]

Nu er der nok også forskel på lyd isoleringen imellem de forskellige
modeller. For i min 5 dørs 206HDI som er den gamle model dem velour
sæder, de er vist sparet væk nu, for at holde prisen nede,kan man kun
høre motoren lige når man starter kold, ellers kun ved lave
hastigheder og når man holder stille. Jeg har prøvet en 1.4 benzin og
den syntes jeg støjer meget inden i.Den største støjkilde i en 206 er
hjulstøj så det gælder om at vælge nogle støjsvage dæk.

> [...]
> nok bare mig ;)
> Desuden er bagagerummet ret krampagtigt i forhold til Pug'ens, hvor det rent

Jeg køre med sædet helt i bund i min 206 så er det acceptabelt. Jeg
prøvede at sidde i en Punto, helt håbløst, som at side ved
spisebordet. Sådan kan jeg ikke køre bil.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-11-03 13:34

On Mon, 13 Oct 2003 23:20:38 +0200, "René Lønstrup"
<news@rel6+1star.dk> wrote:

> [...]
>nok bare mig ;)
>Desuden er bagagerummet ret krampagtigt i forhold til Pug'ens, hvor det rent

Yaris har lige tabt en stortest vedr. udsyn - den blev nr. 47 ud af 50
deltagende biler (!) - VW Polo blev nr. 3...

/Mogens

Fra : Kim_Kristensen

Dato : 04-11-03 15:42

"Mogens Knudsen" skrev d. 04-11-03 13:34 dette indlæg :

> Yaris har lige tabt en stortest vedr. udsyn - den blev nr. 47 ud af 50
> deltagende biler (!) - VW Polo blev nr. 3...
>

> /Mogens

Til gengæld slår Yaris så Polo på mange andre områder.

Med venlig hilsen Kim

http://www.kandu.dk/

Fra : Tom

Dato : 04-11-03 18:56

> Yaris har lige tabt en stortest vedr. udsyn - den blev nr. 47 ud af 50
> deltagende biler (!) - VW Polo blev nr. 3...

Det må være på grund af udsigten bagud når man skal bakke.
Det er rimelig svær at bakke med og har også fået hug i Motor på grund af
dette.

--
Tom

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-11-03 19:01

On Tue, 4 Nov 2003 18:56:21 +0100, "Tom" <tom_christensen@bigfoot.com>
wrote:

>Det må være på grund af udsigten bagud når man skal bakke.
>Det er rimelig svær at bakke med

Hvor mange skader har hun så allerede lavet?

/Mogens

Fra : Tom

Dato : 04-11-03 19:21

> Hvor mange skader har hun så allerede lavet?

0 i yaris men en mega skade hvor hun tog hele siden på kadetten ved
garagedøren ))))

--
Tom

Fra : Kim_Kristensen

Dato : 05-11-03 12:38

"Tom" skrev d. 04-11-03 19:21 dette indlæg :

> 0 i yaris men en mega skade hvor hun tog hele siden på kadetten ved
> garagedøren ))))
>
> --
> Tom

Den går faktisk på udsynet fremefter, det er billeder/tegninger med
”afdækkede” felter så man kan se hvad man går glip af.

http://www.whatcar.com/News_SpecialReport.asp?NA_ID=178348

Med venlig hilsen Kim

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim_Kristensen

Dato : 05-11-03 12:38

> 0 i yaris men en mega skade hvor hun tog hele siden på kadetten ved
> garagedøren ))))
>
> --
> Tom

Der er nu udsynet fremefter den undersøgelse går ud på.

Fra : Kim_Kristensen

Dato : 05-11-03 12:38

> 0 i yaris men en mega skade hvor hun tog hele siden på kadetten ved
> garagedøren ))))
>
> --
> Tom

Den undersøgelse går på udsynet fremefter.

Fra : Kim_Kristensen

Dato : 05-11-03 12:38

Fra : Kim_Kristensen

Dato : 05-11-03 12:38

Fra : Kim_Kristensen

Dato : 05-11-03 12:38

Fra : Kim_Kristensen

Dato : 05-11-03 12:38

Fra : Kim_Kristensen

Dato : 05-11-03 13:54

"Kim_Kristensen" skrev d. 05-11-03 12:38 dette indlæg :

> Den undersøgelse går på udsynet fremefter.
>
> http://www.whatcar.com/News_SpecialReport.asp?NA_ID=178348
>
> Med venlig hilsen Kim

> http://www.kandu.dk/

Hold da op. Det er ikke min mening at spamme dette fora men det har
åbenbart hængt i bremsen. Den første besked er sendt 16-17 timer før den
kom frem, men der er vel også andre der har haft den slags problemer.

Med venlig hilsen Kim

http://www.kandu.dk/

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-11-03 14:37

On Wed, 05 Nov 2003 12:53:56 GMT, "Kim_Kristensen"
<Kim_Kristensen.news@kandu.dk> wrote:

> er sendt 16-17 timer før den kom frem, men der er vel også
> andre der har haft den slags problemer.

Skoda ejere..........?

/Mogens

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-11-03 18:24

Hej!

Kim_Kristensen wrote:

> Hold da op. Det er ikke min mening at spamme dette fora men det har
> åbenbart hængt i bremsen. Den første besked er sendt 16-17 timer før den
> kom frem, men der er vel også andre der har haft den slags problemer.

Det er bare din newsserver som ikke får opdateret listen over indlæg. Her
dukkede alle indlægene op 12.38 iflg. min newsreader.

Så i fremtiden send kun eet indlæg og stol på det er blevet sendt!