timer! gøre noget kl 1200 hver dag?
Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 13-10-03 07:20

Hej

Er den ikke en der snip kode der viser hvordan man kan få et program det
at gøre en handling hver dag kl. 1200.

mvh. Mogens

Fra : Patrick Hayes

Dato : 13-10-03 18:33

> Er den ikke en der snip kode der viser hvordan man kan få et program det
> at gøre en handling hver dag kl. 1200.

prøv at se på schedule servicen.

Fra : wamingo

Dato : 15-10-03 13:40

> Er den ikke en der snip kode der viser hvordan man kan få et program det
> at gøre en handling hver dag kl. 1200.

Har også selv prøvet at finde en løsning til dette og det eneste jeg kunne
komme op med er en timer eller loop hvor du tjekker om tiden er (cirka) 1200
"hele tiden", altså hvert minut eller hvert sekund eller hver 10
milisekunder hvor præcist det nu end skal være...

f.eks, prop dette i en timer med 1 sekunds interval:

if timer >= 43200 and timer <= 43260 then 'hvis mere end 12:00:00 og
mindre end 12:01:00
'handling her...
end if

jeg er bare lidt i tvivl om der risikeres at det aldrig bliver triggeret
hvis computeren fryser eller lignende... og så kræver det nogen cpu tid at
køre sådan en loop igennem...

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 15-10-03 13:40

"wamingo" <foxtrot2@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> f.eks, prop dette i en timer med 1 sekunds interval:
>
> if timer >= 43200 and timer <= 43260 then 'hvis mere end 12:00:00 og

Njae - eller spar lidt på kræfterne. Sæt timer.interval til 32000 (cirka
max) og kig efter timetal.

Sub Timer1_Timer()
Static isDone As Boolean

If Hour(Now) = 12 And isDone = False Then
'[udfør handling]
isDone = True
ElseIf Hour(Now) <> 12 Then
isDone = False
End If

End Sub

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : wamingo

Dato : 15-10-03 14:00

> Njae - eller spar lidt på kræfterne. Sæt timer.interval til 32000 (cirka
> max) og kig efter timetal.
>
> Sub Timer1_Timer()
> Static isDone As Boolean
>
> If Hour(Now) = 12 And isDone = False Then
> '[udfør handling]
> isDone = True
> ElseIf Hour(Now) <> 12 Then
> isDone = False
> End If
>
> End Sub

what Jens said... ;)

Fra : Mathias

Dato : 15-10-03 21:05

"Mogens Dyhre Hansen" <mogens[removethis]@svend-bent.dk> wrote in

> Er den ikke en der snip kode der viser hvordan man kan få et program det
> at gøre en handling hver dag kl. 1200.

Lav Timer (f.eks. Timer1):

Private Sub Timer1_Timer()
If Hour(Now) = 12 And Minute(Now) = 0 Then
'Kode her
End If
End Sub