prøvetur i 928 'er :)
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 12-10-03 20:16

Hej, idag kom en af mine kammerater forbi, men ikke i hans firmadyt af en
mondeo, nææ nej i en porsche 928'er med 350 hk ( efter hvad han havde fået
at vide ) han havde vundet den i en eller anden konkurrence i hans firma.
vi var ude at rulle lidt og endelig spurgte han da om jeg ikke lige ville
prøve... hmm så pyt da :) den var desværre ( efter min mening ) med aut.
gear. men rykkede ellers ok, men ikke som en bmw 325 med mølle jeg prøvede
forleden , som var målt til 280 hk. , og jeg syntes faktisk den var lidt
"tung" i svingene Er det den model der faktisk er en audi eller hvordan er
det at det er ? , det er en 90'er på gule plader. 32 ventiler så det må jo
være en v8'er ? sådan lød det ihvertfald
Er der nogle der har lidt specifikationer på en sådan vogn ?

MVH

Lars Bisgaard

der godt kunne bruge en del timer mere i den vogn trods alt :)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-10-03 20:22

Lars Bisgaard wrote:

> Hej, idag kom en af mine kammerater forbi, men ikke i hans firmadyt
> af en mondeo, nææ nej i en porsche 928'er med 350 hk.

Sådan en har jeg også skudt af nogle gange. Og den var ikke med aut, som i
den grad dræber dens performance.

> den var
> desværre ( efter min mening ) med aut. gear. men rykkede ellers ok,
> men ikke som en bmw 325 med mølle jeg prøvede forleden , som var målt
> til 280 hk.

Den vi kørte i, kunne lave to lange sorte streger fra Haderslev til grænsen.

> Er der nogle der har lidt specifikationer på en sådan vogn ?

Ja, da. De er her (bilen kom med op til næsten 100 hk mindre end den
pågældende):

Konstruktionsland :

Oprindelig nypris :
1.786.730 kr.

Karrosseritype :
Coupé

Antal døre :
3

Brændstoftype :

Geartype :
Manuel

Bagagevolumen bag bagsæde :
200 liter

Bagagevolumen med nedfældet bagsæde :
400 liter

Længde :
452 cm

Bredde :
184 cm

Højde :
128 cm

Vendediameter :
11,5 m

Egenvægt :
1550 kg

Påhængsvægt uden påløbsbremse :
750 kg

Påhængsvægt med påløbsbremse :
1600 kg

Acceleration 0-100 km/t :
5,7 s

Tophastighed :
275 km/t

Antal cylindre :
8

Slagvolumen :
5.401 ccm

Effekt :
350 HK

Drejningsmoment :
500 NM

Brændstofforbrug (gns.) :
7,1 km/l

Søg annoncer

Sammenlign

--
Jan W Nielsen

Fra : Thomas Krath

Dato : 12-10-03 21:02

> Brændstofforbrug (gns.) :
> 7,1 km/l

Det holder vist ikke ;)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-11-03 09:47

On Sun, 12 Oct 2003 21:22:18 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

> Og den var ikke med aut, som i den grad dræber dens performance.

Mon dog:
Porsche 928 S4 aut., 320 hk/430 Nm, 0-100 på 6,3 sek, topfart 265 km/t
Porsche 928 GT, 330 hk/430 Nm, 0-100 på 5,8 sek, topfart 275 km/t

/Mogens

Fra : Soren Pedersen

Dato : 12-10-03 21:44

Er det den model der faktisk er en audi eller hvordan er
> det at det er ?

Jeg tror du tænker på 924'eren.

Mvh
/Søren - Xantia HDi W/E (Week End) og Pug 309 W/E (Wife Edition)

Fra : Jacob

Dato : 13-10-03 09:58

"Soren Pedersen" <soren@muncheb.dk> skrev i en meddelelse
> Er det den model der faktisk er en audi eller hvordan er
>
> Jeg tror du tænker på 924'eren.

jups, det er super 924'eren.. og det er kun motoren der er lånt ud af audi..
næsten alt andet er lånt ud af vw.. hvilket gør superbilen ret billig, når
noget skal skiftes.. hehe.. til forskel fra 928'eren som er en af de dyreste
at vedligeholde..

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 13-10-03 10:05

Jacob wrote:

> jups, det er super 924'eren.. og det er kun motoren der er lånt ud af
> audi..

Husker stadig dengang en 924´er (150 hk) blev sat i stævne af en dengang ny
Golf 3 16V (150hk) på JyllandsRingen. Nøj, hvor fik Golfen lussinger.

Nok en lille motor - men fremragende køreegenskaber i den lille Porsche.

--
Jan W Nielsen

Fra : Jacob

Dato : 13-10-03 10:29

> [...]
> Golf 3 16V (150hk) på JyllandsRingen. Nøj, hvor fik Golfen lussinger.
>
> Nok en lille motor - men fremragende køreegenskaber i den lille Porsche.

Ja, de kunne dengang.. jeg har dog kun en normal 924'er med en 125hk motor..
men den følger godt med alligevel.. jeg lever lidt længe på at jeg slog en
gammel
911'er med et sekund på en tidstagning, sidst jeg kørte med porsche
klubben.. heh
den er ikke så hurtig i optrækket, men den er ret god afbalanceret, så den
ligger
godt i sving.. hvis man så lige får den ned i første efter et 90 grader
sving, kan man
få den ret godt ud igen.. jeg venter stadig på at en af mine venner får lagt
en film
han fik optaget af mit ræs på nettet..
ikk så ringe endda af en 24 år gammel øse.. hehe..
har dog hørt om en 944 S2 motor i en 924'er.. så blir den pludselig 6,3 sek
fra
0-100 (en alm. 944 S2 er 6,9 sek fra 0-100).. den ligger ikke så godt som en
S2'er, men pga. at den er smallere og lettere er den hurtigere..
dog drømmer jeg stadig om at få opgraderet til en 944 S2.. nøj det er en
lækker
bil..

Fra : Per Wildau

Dato : 13-10-03 10:49

> [...]
> Golf 3 16V (150hk) på JyllandsRingen. Nøj, hvor fik Golfen lussinger.
>
> Nok en lille motor - men fremragende køreegenskaber i den lille Porsche.

Det må ha været i de goe gamle dage

"Mein Vater war ein sehr berümter Spurhund.....aus Düsseldorff."

http://tinyurl.com/qpol

Per LOL

Fra : Thomas Krath

Dato : 13-10-03 15:44

> [...]
> audi.. næsten alt andet er lånt ud af vw.. hvilket gør superbilen ret
> billig, når noget skal skiftes.. hehe.. til forskel fra 928'eren som

Undskyld - super Porsche 924 m. 150hk? En "Porsche" skal da ha langt over
200hk for at det kan betegnes for en rigtig Porsche, IMO. Men der er mange
delte meninger om en 924.

Fra : Jacob

Dato : 13-10-03 16:07

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> Undskyld - super Porsche 924 m. 150hk? En "Porsche" skal da ha langt over
> 200hk for at det kan betegnes for en rigtig Porsche, IMO. Men der er
mange
> delte meninger om en 924.

der er nu mange porscher med under 200hk .. også "rigtige" porscher..
og jeg er nu glad nok for min 924'er...

Fra : Klaus Jensen

Dato : 13-10-03 13:20

"Lars Bisgaard" <lcb@NOSPAMprivat.tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej, idag kom en af mine kammerater forbi, men ikke i hans firmadyt af en
> mondeo, nææ nej i en porsche 928'er med 350 hk ( efter hvad han havde fået

Jeg prøvede længe at holde igen, men jeg må ud med det...

SVIN!! :D

Jeg beklager, men jeg er så misundelig. ;)

- Klaus

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 13-10-03 18:49

> Jeg prøvede længe at holde igen, men jeg må ud med det...
>
> SVIN!! :D
>
> Jeg beklager, men jeg er så misundelig. ;)
>
> - Klaus

Hehe
Du er tilgivet :)

Det er jo ikke hverdag man får sådan en tur.. ihvertfald ikke for mig :)

MVH

Lars Bisgaard