Gærdesmutte i haven
Fra : Sølvsten

Dato : 12-10-03 20:06

Jeg har enkelte gange se en gærdesmutte i min have, hvordan "lokker"
jeg den til foderbrættet ?
Med venlig hilsen

S. Mik.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 13-10-03 16:30

Sølvsten skrev:

> Jeg har enkelte gange se en gærdesmutte i min have, hvordan
> "lokker" jeg den til foderbrættet ?

Den spiser insekter og andre smådyr, og om vinteren også bær.

Så i stedet for foderbræt, skal du nok hellere plante nogle
vinterbærende bær-buske.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : P. Bech

Dato : 27-11-03 23:33

Vi har en stor have og flere gærdesmutter. Det er meget morsomme fugle
at betragte. F.eks under redebygningen, hvor de flyver afsted lavt hen
over jorden med næsten mere, end de selv fylder. Vi har endnu ikke set
dem komme op på¨fuglebrædtet. Jeg tror slet ikke, at de kommer så højt
op - undtagen når den om sommeren sidder i toppen på vores blågran
medens mutter ruger og beriger os med sin liflige sang. Dog kan vi se
den lejlighedsvis i vores lavere træer, men ellers færdes den kun lavt
hen over jorden.
P.Bech

Fra : JK

Dato : 28-11-03 12:36

On Thu, 27 Nov 2003 23:32:53 +0100, "P. Bech"
<pbadstue@antispamstribnet.dk> wrote:

> [...]
>medens mutter ruger og beriger os med sin liflige sang. Dog kan vi se
>den lejlighedsvis i vores lavere træer, men ellers færdes den kun lavt

Vi havde en gærdesmutte rede i haven her i sommers. De spiser
tydeligvis insekter.

Så jeg tror ikke, at de kan lokkes til foderbrædtet med almindelig
føde.

mvh

John