Dyremishandling i katolske lande
Fra : jørgen

Dato : 12-10-03 19:44

Hvorfor vil paven ikke fordømme tyrefægtning?
Og hvorfor har vi ikke den samme ulækre tradition i protestantiske lande?
Findes der et særlig agressivt katolsk temperament som finder sin udløsning
i dyremishandling, en dyremishandling man endda er stolt af?

mvh jørgen.

Fra : Stefan Holm

Dato : 12-10-03 20:42

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> writes:

> Og hvorfor har vi ikke den samme ulækre tradition i protestantiske
> lande?

Fordi Spanien tilfældigvis ikke er protestantisk.

> Findes der et særlig agressivt katolsk temperament som finder sin
> udløsning i dyremishandling, en dyremishandling man endda er stolt
> af?

Næppe. Har du noget argument for at tyrefægtning skulle være baseret
på katolicismen?

--
Stefan Holm
"Drama class is just, I think they're really not doing things in the

Fra : Niels Peter

Dato : 12-10-03 21:31

jørgen wrote:

> [...]
> lande? Findes der et særlig agressivt katolsk temperament som finder
> sin udløsning i dyremishandling, en dyremishandling man endda er

Nu findes der jo indtil flere katolske lande, hvor tyrefægtning ikke
finder sted - så det har vel næppe så meget med trosretning at gøre?

Niels Peter

Fra : paw

Dato : 12-10-03 23:33

jørgen skrev

> Hvorfor vil paven ikke fordømme tyrefægtning?

Hvorfor vil dronningen ikke forbyde burhøns?..
Og sådan kunne man blive ved.

--
Mvh, paw.

Fra : P.N.

Dato : 13-10-03 08:21

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
udløsning
> i dyremishandling, en dyremishandling man endda er stolt af?

Jamen såvidt jeg erindrer, så har katolikker en dyrenes dag hvor man kan
tage sine kæledyr med i kirke og fejre en helgen der var glad for de små
firbenede. Så katolikker er også glade for dyr.
P.N.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-10-03 07:33

"P.N." <pip160@hotmail.com> wrote in message
> "jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Jesus siger at Kejser og Gud skal ADSKILLES

Dyreværnslov er kejserdomæne

Der står intet i biblen om kærlighed eller medlidenhed med dyr. Hold jer til
hvad vedrørerer kristendom

"Hjælp mig ikke op før jeg er faldet" siger et gammelt ordsprog - og
tilsvarende skal man ikke opdigte at tyrefægtning gør katoliker voldelige -
lad det gå i sig selv uden lovgivning og hold kirke og tro langt væk fra
dette bagatelemne

Fra : polpot

Dato : 17-10-03 01:34

nu skal du jo ikke tro ubetinget på bikerklovnen jens

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-10-03 15:12

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og hvorfor har vi ikke den samme ulækre tradition i protestantiske lande?

Har vi da ikke det? Hvornår har du sidst aflagt besøg hos en dansk bonde med
dyrehold? Eller hos en tysk bonde? Ellers hos en hollandsk bonde? Ellers hos
en svensk bonde? Eller..

--
-Jens B.