Plæneklipper.
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 12-10-03 19:47

Hey..

Til vores kolonihave er jeg på udkig efter en plæneklipper, jeg har smidt en
annonce i salgsgruppen og kigget i den blå avis.

Balladen er jeg ikke har et hammerslag forstand på hvad jeg skal gå/kigge
efter.

Det eneste jeg ved er at jeg ikke gider en håndskubber, udover dette er der
så nogle gode råd der kan sparkes på højkant, gerne mht. til mærker og
modeller og lign.

Mvh.

Kim

Fra : Hans Paulin

Dato : 12-10-03 21:00

Kim Jørgensen wrote:

> Det eneste jeg ved er at jeg ikke gider en håndskubber, udover dette
> er der så nogle gode råd der kan sparkes på højkant, gerne mht. til
> mærker og modeller og lign.

....en ikke-selvkørende rotorklipper uden opsamling med en 3,75 - 4
hestes "Briggs & Stratton-motor" er solid og kan af og til fåes på
tilbud i byggemarkeder e.l. til en god tudse...

....vask den nedenunder med en haveslange efter brug og skift olien hver
vinter - så har du en maskine, der starter hver gang - og som er stærk
nok til at kværne dit hækaffald ved at køre igennem dét - osse når den
er 10 år gammel

Hans

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-10-03 22:25

Hans Paulin <hans_fjernes_@it.invalid> skrev
> [...]
> vinter - så har du en maskine, der starter hver gang - og som er stærk
> nok til at kværne dit hækaffald ved at køre igennem dét - osse når den

Fjerner det stikkeriet (tjørn?), så det kan bruges i kompost?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Hans Paulin

Dato : 12-10-03 22:46

Preben Riis Sørensen wrote:

> Fjerner det stikkeriet (tjørn?), så det kan bruges i kompost?

....du kan ikke stole på, at alle tornene er væk...

....jeg har lige "væltet" hækken sammen med naboen - dén bestod for det
meste af tjørn - var 4-6 meter høj og 20 meter lang og blev skåret ned
til 2 meter - vi deltes om affaldet: han lejer en traktor med vogn - jeg
brugte et ørnenæb og en motorsav til at frigøre grene over ca. 50 mm og
smed dem i min kvasbunke - og kørte over resten med min 10 år gamle
Briggs & Stratton...

....der var måske 6 - 8 m2 grene, der blev reduceret til 4-5
trillebørsfulde "smuld"...
Hans

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-10-03 16:48

> ...der var måske 6 - 8 m2 grene, der blev reduceret til 4-5
> trillebørsfulde "smuld"...
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

Det får kommuwnen så lov at lege med, skammeligt at det ikke tar tornene.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Hans Paulin

Dato : 13-10-03 23:49

Preben Riis Sørensen wrote:

> Det får kommuwnen så lov at lege med, skammeligt at det ikke tar
> tornene.

....ikke en gang en flismaskine gør dét...

....har tit leget med en 40.000 kroners diesel-sag - man kan stoppe et
større træ igennem, men det bliver ikke helt atomiseret...
Hans