Eberspächer motorvarmer problemer
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 12-10-03 19:45

Hejsa

Jeg vil lige høre om andre har været udsat for det samme som mig. Jeg
startede motorvarmeren her til morgen da jeg skulle hjem fra sommerhus, og
mens jeg gik og pakkede bilen, stoppede selve forbrændingen, jeg kunne høre
at den stoppede, men bensinpumpen samt vandpumpen kørte stadig, men det
begyndte meget hurtigt at lugte af bensin, så jeg stoppede den selvfølgelig.
Vi kørte hjem uden problemer.

Lidt senere i dag, prøvede jeg at starte den igen, og den startede fint, og
forbrændingen gik også fint igang, jeg stoppede den efter ca 5 minutter da
jeg skulle afsted.

Hvad kan der være sket, og mon det er noget jeg skal være bange for, jeg
syntes ikke det er betryggende hvis den bare smider bensin ud i 45 minutter,
det kan godt give en lidt farlig situation. Jeg hælder selv til om
gløderøret er ved at stå af, men kan det stå "lidt" af ?

Hvad siger i?

Mvh
Jacob

Fra : Niels Bengaard

Dato : 12-10-03 20:14

> [...]
> det kan godt give en lidt farlig situation. Jeg hælder selv til om
> gløderøret er ved at stå af, men kan det stå "lidt" af ?

Nu kender jeg ikke lige til Eberspächer, men normalt slukker et benzinfyr
selv for benzinpumpen, hvis flammen går ud. Der sidder en UV celle, der ser
om der er flamme, og er der ikke det efter et vist stykke tid slukkes
benzinpumpen og vandpumpen ign.. Visse fyr prøver at få liv i flammen igen
et par gange før de slukker helt.
Gløderører bruges kun til at starte flammen, det kører ikke konstant, så det
er ikke der en evt. fejl er.

Niels