Prisniveau ombord på DFDS København - Oslo~
Fra : Pedersen

Dato : 12-10-03 19:06

Hej.

Jeg overvejer at tage en tur på denne rute. Nogle der ved hvad prisniveauet
er. Kan det virkelig være rigtigt at man skal give ca. 90 kr. for morgenmads
buffet eller er der andre alternativer eller er morgenmaden de 90 kr. værd ?

ligeledes med aftensmad, hvad kan man få der som ikke koster 200 kr. pr
kuvert men stadig er god mad.. ?

Hvordan er prisniveauet på øl, spiritus i baren, diskoteket på færgerne..?

Andre brugbare oplysninger modtages også med glæde.

Mvh Tim

på forhånd tak...

Fra : Aksel

Dato : 12-10-03 20:44

"Pedersen" <t@t.de> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan er prisniveauet på øl, spiritus i baren, diskoteket på færgerne..?
>
> Andre brugbare oplysninger modtages også med glæde.

Generelt er priserne på færger til Norge så høje at kun nordmænd kan finde
på at købe.

Hilsen Aksel

Fra : Pedersen

Dato : 12-10-03 22:06

Flere der ved noget om priserne... Så må man jo blot tage noget at drikke
med hjemme fra...:)

Hvordan med svimmingpool, sauna osv... er der fri adgang til det eller
koster det ekstra.. er der nogle der ved det..?

Mvh Tim

Fra : Anders Houmark

Dato : 12-10-03 23:08

Pedersen wrote:
> [...]
>
> Hvordan med svimmingpool, sauna osv... er der fri adgang til det eller
> koster det ekstra.. er der nogle der ved det..?

Dette link vil være god læsning for dig..

Kort fortalt: Køb alkohol med hjemmefra, det er det eneste som er meget dyrt
i Norge..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Pedersen

Dato : 13-10-03 15:55

Hej.. Ja jeg ved godt at det meste er dyrt i norge men det er blot et Mini
Cruse København - Oslo og vi skal ikke købe så meget i Oslo i de 7 timer vi
er der...

Jeg tænker mere på prisniveauet ombord på færgerne, samt lidt generelle
fakts...

Det kunne f.eks. være et link til en hjemmeside med anmelselse osv.

Hvilken færge er bedst, der sejler jo 2 forskellige...

Mvh Tim

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 12-10-03 23:13

"Pedersen" skrev:
> ligeledes med aftensmad, hvad kan man få der som ikke
> koster 200 kr. pr kuvert men stadig er god mad.. ?

Mmm. Deres aftenbuffet er ellers bare guf, vi fandt den simpelthen alle
pengene værd. Jeg har aldrig oplevet en så velassorteret buffet som den vi
fik på Oslo-båden for en 3-4 år siden. Så mange velsmagende retter, også
mange med lækker fisk. Mums, min mund løber i vand nu bare ved tanken.

Men bortset fra det, så er alt på den båd rimeligt dyrt.

Mvh, Lars

Guide til HDD & DVD Recordere: www.recorder.dk
NYHED - Nu også med Forum.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 19-10-03 09:20

"Lars Ladingkaer" <ng.mail2@ladingkaer.comX> skrev i en meddelelse

> Men bortset fra det, så er alt på den båd rimeligt dyrt.

Nej, alt på den båd er urimeligt dyrt.

-cb

Fra : Pedersen

Dato : 19-10-03 15:53

Ok. Vil det så sige at det ikke an betale sig at tage på den tur.. Jeg har
nemlig vundet en tur for 4 personer... Men hvis mad osv. er så dyrt så...

Hvordan er det forresten med stemningen om bord fra Januar til Marts måned.
Er godt klar over at det nok ikke er de største måneder. Men der må jo være
nogle skiturister osv. Hvordan med Søndag til Tirsdag.. er der nogle
diskoteker åbent på færgen og sker der mon noget

Tim

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 19-10-03 20:43

"Pedersen" skrev:
> Ok. Vil det så sige at det ikke an betale sig at tage
> på den tur.. Jeg har nemlig vundet en tur for 4
> personer... Men hvis mad osv. er så dyrt så...

Værdien af din gevinst er nok ca. 5-600 kr/person. Det samme skal du nok
forvente som minimum at lægge i restauranter, barer o.lign.

Mvh, Lars

Guide til HDD & DVD Recordere: www.recorder.dk
....... Med dansk prisguide.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 20-10-03 06:28

> Værdien af din gevinst er nok ca. 5-600 kr/person. Det samme skal du nok
> forvente som minimum at lægge i restauranter, barer o.lign.

Hvis man holder sig til cafeteriets lune retter og undlader at gå i baren kan
man klare sig for langt mindre.

-cb

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 20-10-03 10:57

> Hvis man holder sig til cafeteriets lune retter og undlader at gå i baren
kan
> man klare sig for langt mindre.

Jo, selvfølgelig kan man klare sig for mindre, man kan jo også tage en
madpakke med, men hele ideen med en miniferie på Oslo-båden er jo at man
skal hygge sig og give sig selv lidt luksus, ellers er opholdet i sig selv
temmelig kedeligt, mange timer på en båd, hvor alt er baseret på at man skal
bruge penge. Jeg har selv været med min kone på en tur, hvor vi ofrede lidt
mere på selve rejse og blev indlogeret på "Commodore Class", det var meget
lidt ekstra det kostede i forhold til den øget komfort (dobbeltseng, vindue,
champagne, frisk frugt, morgenmad i speciel restaurant, a la carte menu
mv.). Faktisk tror jeg, at vi sparede penge ved det, da kahytten indbød til
at man også gad at opholde sig der, når man var træt af at gå rundt (-og
bruge penge).

Erik

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 20-10-03 16:41

Hej

"Erik B. Hansen" <quartus@post4.tele.dk> wrote:

>Jeg har selv været med min kone på en tur, hvor vi ofrede lidt
>mere på selve rejse og blev indlogeret på "Commodore Class", det var meget
>lidt ekstra det kostede i forhold til den øget komfort

Njaeh, det er vel som man ser det ? - Jeg har prøvet det samme på den
tur som DFDS sejler til Polen ((Dér tar' jeg aldrig ned igen,
ihvertfald ikke før de kommer med i EU)) Man kan få sådan en tur, med
indvendig kahyt osv. til 3 - 400,- kr. På Commodore class betalte vi
1800,- kr. pro snabula, altså en difference på 1400 - 1500,- kr. pr.
person. - Det syntes jeg ikke jeg vil betegne som "meget lidt ekstra".

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Pedersen

Dato : 20-10-03 23:08

> [...]
> 1800,- kr. pro snabula, altså en difference på 1400 - 1500,- kr. pr.
> person. - Det syntes jeg ikke jeg vil betegne som "meget lidt ekstra".

Til Ole...

Hvorfor tager du ikke derned igen.. Du må lige forklare hvad det er du har
oplevet som gør at du siger dette...

Tim

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 21-10-03 15:43

Hej

"Pedersen" <t@t.de> wrote:

>Hvorfor tager du ikke derned igen.. Du må lige forklare hvad det er du har
>oplevet som gør at du siger dette...

Et i mine øjne helt vanvittigt bureaukrati ved både ind og udrejse !

- det tog næsten 2 timer at komme fra borde, og _samtlige_ passager
skulle checkes i i hoved og r.. og udspørges om hvad formålet med
indrejse i Polen var, hvor længe man skulle blive osv osv. og alt blev
registeret på deres computersystem. - Passet blev endevendt, roteret og
drejer, gennemlyst, fotograferet og checket i eet eller andet register.
Og så havde de involverede politi/militær personer den "gode gamle"
østmentalitet.

Og, for at det ikke skal være løgn, så gentog det hele sig igen ved
udrejsen, dog med undtagelse af hvad formålet med indrejsen var .-(

Jeg har rejst vældig meget gennem de sidste 43 år, men godt nok aldrig
været ude for noget lignende ! - Det var 10 gange lettere at komme ind
i det gamle Østtyskland da det eksisterede.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Kim

Dato : 22-10-03 22:13

On Tue, 21 Oct 2003 16:43:08 +0200, Ole Rasmussen
<newsgroup@FJERN.melby-online.dk> wrote:

> [...]

Jeg har været i Polen 9 gange heraf 2 gange i år med DFDS
og her kommer mine oplevelser :

>Et i mine øjne helt vanvittigt bureaukrati ved både ind og udrejse !

> - det tog næsten 2 timer at komme fra borde,

Ca. 45 min.

>og _samtlige_ passager skulle checkes i i hoved og r..

Stort set kun pas-check.

>og udspørges om hvad formålet med indrejse i Polen var,
>hvor længe man skulle blive osv osv.

Dette har jeg ikke oplevet ( efter murens fald ).

>og alt blev registeret på deres computersystem. - Passet blev endevendt, roteret og
>drejer, gennemlyst, fotograferet og checket i eet eller andet register.

Det er normalt.

>Og så havde de involverede politi/militær personer den "gode gamle"
>østmentalitet.

Den er ændret væsentligt ( til det bedre ) gennem de senere år.

>Og, for at det ikke skal være løgn, så gentog det hele sig igen ved
>udrejsen, dog med undtagelse af hvad formålet med indrejsen var .-(

Det har jeg ikke oplevet.
Vi skulle kun vise pas til DFDS´s personale.

>Jeg har rejst vældig meget gennem de sidste 43 år, men godt nok aldrig
>været ude for noget lignende ! - Det var 10 gange lettere at komme ind
>i det gamle Østtyskland da det eksisterede.

Den gang eksisterede Schengen-aftalen ikke.
Den bærer en stor del af af årsagen til ventetiden ved paskontrol.

Der skal dog ikke herske tvivl om, at mere personale ved paskontrollen
kunne få det hele til at glide lettere ...

--
Kim

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 23-10-03 16:18

Hej

Kim <Jenzen@post6.tele.x> wrote:

[klip]

>Den gang eksisterede Schengen-aftalen ikke.
>Den bærer en stor del af af årsagen til ventetiden ved paskontrol.

har læst hele dit indlæg, og vil blot bemærke at min oplevelse med DFDS
til Polen fandt sted den 17 Marts i år ! - Så det er af rimelig ny
dato. - Og efter de ytringer man kunne høre fra alle de medrejsende
var jeg ikke ene om den meget negative opfattelse af situationen.

Det skal så bemærkes at oplevelsen måske var atypisk, måske de ledte
efter noget særligt, hvad ved jeg... Skal også bemærke at jeg har
været i Polen flere gange tidligere, men over land i bil, og dér
oplevede jeg absolut ikke samme langsommelighed, selv om de også dér er
'grundige'.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Kim

Dato : 23-10-03 19:37

On Thu, 23 Oct 2003 17:18:20 +0200, Ole Rasmussen

>har læst hele dit indlæg, og vil blot bemærke at min oplevelse med DFDS
>til Polen fandt sted den 17 Marts i år !

Jeg var der i april & juli - også i år.

>- Så det er af rimelig ny dato. - Og efter de ytringer man kunne høre
>fra alle de medrejsende var jeg ikke ene om den meget negative
>opfattelse af situationen.

Ja, det er irriterende med ventetid.

> [...]
>men over land i bil, og dér oplevede jeg absolut ikke samme
>langsommelighed, selv om de også dér er 'grundige'.

Bilerne kommer formentlig i en lind strøm, hvorimod der med færgen skal
losses 7-800 passagerer af på én gang. Med kun 6 "told-sluser" og ca.
1/2 minut pr. passager, så tager det op til en time at komme igennem.

Enten bør man være blandt de første som forlader skuden,
eller opholde sig en 1/2 time mere på færgen.

--
Kim

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 24-10-03 16:39

Hej

Kim <Jenzen@post6.tele.x> wrote:

> Med kun 6 "told-sluser"

6 toldsluser ?, syntes kun at der var en 3 -4 stykker, og der var kun 2
der var åbne ! iøvrigt i en masse byggerod, men de var måske ved at
udvide antallet.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Pedersen

Dato : 20-10-03 16:08

Hej Claus...

1: Hvad koster en alm. varm ret ca. i cafeteriet ?

2: Hvad med morgenmad. Hvad er der af alternativer der ?

3: Er det en god ide at købe maden hjemmefra som de reklamerer meget med
eller hvad ?

Tim pedersen