DSF-forsikring JA/NEJ?
Fra : HAa

Dato : 12-10-03 17:55

Det er da et godt initiativ med en forsikringspakke som dækker alle os
Sportsdykkere i DSF. Det gøre måske også DSF medlemskabet lidt mere
attraktiv for "De frie dykkere"!

Obligatoriske Grundforsikring:
- Redning-, behandlings-, eftersøgningsforsikring m.m. op til 80.000, det er
da OK (men det burde vel ikke koste mere end 0-10 kr. pr. medlem af DSF)!
- Dødsdækning på 200.000,- kr. ved dykning, den dækker jo ikke når man køre
i sin bil ud til dykkerstedet (Kørslen mener jeg, er farligere end at
dykningen)! Hvorfor ikke lave en dødsdækning af individuel størrelse, samt
at den dækker "næsten" uanset hvordan man dør!

Frivillige forsikringer:
- GODE TILBUD - Ifølge dem som har regnet på sagerne!

Sat "lidt" på spidsen skal den Obligatoriske Grundforsikring (med
utilfredsstillende dødsdækning for stort set alle) vel betale for billige
frivillige forsikringer og/eller gøre DSF til en attraktiv samarbejdspartner
for forsikringsselskabet!

Men på Det Ekstraordinære Repræsentantskabsmøde var der kun mødt 38 klubber
dog også med 18 fuldmagter (ialt 156 stemmer) ialt 56 klubber ud at DSF's
ca. 155! Når vi her bagefter ser på afstemningen med 77-Ja og 76-Nej og
3-Blanke - så er det på godt jysk "lidt træls" med en "sofavælgergruppe" på
ca. 100 klubber/bestyrelser (vel ca. 250 - 300 stemmer)!

Jeg vil da håbe, at DSF's bestyrelse i "bagklogskaben klare lys" revurdere
aftalen med forsikringsselskabet (for både forsikringsselskabet,
bestyrelsens, klubbernes og ikke mindst dykkernes skyld) - så vi undgår
panik og udmeldelser... samt ikke mindst et kaotisk Repræsentantskabsmøde
til foråret!

Henning - Dykkerklubben AKTIV!

Fra : Søren Arnvig

Dato : 14-10-03 05:42

"HAa" <haa(NoSpam)@fmts.dk> skrev i en meddelelse
> Det er da et godt initiativ med en forsikringspakke som dækker alle os
> Sportsdykkere i DSF. Det gøre måske også DSF medlemskabet lidt mere
> attraktiv for "De frie dykkere"!
<snip lidt indhold.>
> [...]
> bestyrelsens, klubbernes og ikke mindst dykkernes skyld) - så vi undgår
> panik og udmeldelser... samt ikke mindst et kaotisk Repræsentantskabsmøde

Hvis man kigger lidt retrospektivt (fint ord for at "se bagud") vil
man opdage at DSF havde en lignende ordning til afstemning i
1996, hvor den blev forkastet, primært fordi en "gummiparagraf"
om uagtsomhed gjorde, at det var usikkert hvornår en evt. dækning
ville komme til udbetaling og det i høj grad var op til forsikrings
selskabets fortolkning.

Søren Arnvig