Alfa Giulia - Absolutely fucking gorgeous!~
Fra : Per Wildau

Dato : 12-10-03 16:44

Jeg spurgte i en engelsk nyhedsgruppe efter tekniske specifikationer på

http://www.sonycsl.co.jp/person/osawa/mycar/pubGTV.html

Og fik svaret "Absolutely fucking gorgeous" - og det her:

http://www.carfolio.com/specifications/models/id/?id=17490

Så tænkte jeg "hvon mon de specifikationer ser ud sammenlignet med en 2003
Golf som fx:

http://www.carfolio.com/specifications/models/id/?id=113542

Der er mange år imellem dem (40 år), Golfen er lidt grim sammenlignet med
Guilia'en, men med hensyn til teknikken - dér er der da ikke den store
forskel.

Per

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-10-03 16:56

Per Wildau wrote:

> Der er mange år imellem dem (40 år), Golfen er lidt grim sammenlignet
> med Guilia'en, men med hensyn til teknikken - dér er der da ikke den
> store forskel.

Sammenlign evt med en ny Golf. Her skal du have en 2.0 FSI Turbo for at
sammenligne mht vægt/effekt.

http://vwfanatic.dk/Galleri/GolfV.html

Hurtigere, bedre, mere brændstoføkonomisk, bremser hurtigere, mindre støj,
bedre undervogn, hurtigere gennem Kassel og Brenero.

I believe I´ve made my point.

Jeg vil i øvrigt have mig en VW næste gang - og hvis det bliver en Boble fra
1970 bliver det ikke fordi, jeg tror, den kører bedre end Golf V.

Dæjlige biler.

--
Jan W Nielsen

Fra : John Sahl

Dato : 12-10-03 17:01

Jan W Nielsen wrote:
> Jeg vil i øvrigt have mig en VW næste gang - og hvis det bliver en
> Boble fra 1970 bliver det ikke fordi, jeg tror, den kører bedre end
> Golf V.
>
> Dæjlige biler.

Især dem med Turbo og så lige R32'eren

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-10-03 17:06

John Sahl wrote:

> Især dem med Turbo og så lige R32'eren

Nemli´..!

Sådan en R32´er var ikke helt dum at have. Min far synes dog, at
sekstrinsgearkassen er overkill, og det er Mogens Knudsen forøvrigt også
enig i.

Min egen oplevelse er, at den er ok. Jeg vænnede mig til at køre 2-4-6. Den
starter sgu lige så hurtigt i 2. som min egen i 1.

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 27-10-03 16:55

On Sun, 12 Oct 2003 18:06:21 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Sådan en R32´er var ikke helt dum at have. Min far synes dog, at
>sekstrinsgearkassen er overkill, og det er Mogens Knudsen forøvrigt også
>enig i.

Yes, yes - min 6 trisn i Alfa'en fungerer laaangt bedre

>Min egen oplevelse er, at den er ok. Jeg vænnede mig til at køre 2-4-6.

Så den er ok...?

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-10-03 21:39

Mogens Knudsen wrote:

> Yes, yes - min 6 trisn i Alfa'en fungerer laaangt bedre

> Så den er ok...?

Den er jo god til race, hvor gearene skal ligge så tæt som muligt.

I det daglige havde jeg dog heller set dem ligge med større spredning - så
sjette gear havde været et overgear til cruising.

--
Jan W Nielsen

Fra : EjS

Dato : 12-10-03 17:06

Jan W. om VW:

> Hurtigere, bedre, mere brændstoføkonomisk, bremser hurtigere, mindre støj,
> bedre undervogn, hurtigere gennem Kassel og Brenero.

Hmmm - jeg har nu mere brug for at komme igennem Ålborgs centrum hver eneste
morgen uden problemer. Kan de også det?? ;)

MVH EjS

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-10-03 17:21

EjS wrote:

> Hmmm - jeg har nu mere brug for at komme igennem Ålborgs centrum hver

Ork, ja...!

Du skal bruge tre ting:

1) Eet stk VW Golf R32 Biturbo med 500 hk :
www.hgp-turbo.de/pdf/r32bi_turbo.pdf

2) Eet styk hjælpemiddel: http://tinyurl.com/qn74

3) Eet styk hjælpemiddel: http://tinyurl.com/qn6t

Så lover jeg dig, du kommer hurtigt frem...

--
Jan W Nielsen

Fra : EjS

Dato : 12-10-03 20:29

> [...]
>
> 2) Eet styk hjælpemiddel: http://tinyurl.com/qn74
>
> 3) Eet styk hjælpemiddel: http://tinyurl.com/qn6t
>
> Så lover jeg dig, du kommer hurtigt frem...

- Hvorefter mit kørekort bliver makuleret øjeblikkeligt og jeg bliver
henrettet offentligt af ordensmagten... Men hvilke "15 minutes of fame" det
ville være ;)

MVH EjS

Fra : Per Wildau

Dato : 12-10-03 17:24

Hmmm - det er da utroligt så hurtigt sådan en tråd kan vrøvles til - nu
falder de sgu i svime igen.
"I believe I´ve made my point", "især dem med Turbo og så lige R32'eren",
"sådan en R32´er var ikke helt dum at have."
Ja det er bare dejli - "mein vater War ein berüter spurhunt".
Per

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-10-03 17:29

Per Wildau wrote:

> "mein vater War ein berüter spurhunt".

Substantiver staves med stort, når man skriver tysk.

Tsk-tsk..

*vrøvle-vrøvle-vrøvle*

--
Jan W Nielsen

Fra : Per Wildau

Dato : 12-10-03 17:32

Jan W Nielsen wrote:

> Substantiver staves med stort, når man skriver tysk.
>
> Tsk-tsk..
>
> *vrøvle-vrøvle-vrøvle*

J dt r br djlg

Fra : Niels Skaaning

Dato : 12-10-03 19:19

> Substantiver staves med stort, når man skriver tysk.
>
> Tsk-tsk..
>
> *vrøvle-vrøvle-vrøvle*

.... og så hedder det vist berümter.

NS

Fra : Per Wildau

Dato : 12-10-03 19:53

Niels Skaaning wrote:
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse

> ... og så hedder det vist berümter.

"Mein Vater war ein sehr berümter Spurhund.....aus Düsseldorff."
http://tinyurl.com/qnkz

Per