Er jeg den eneste (GPU og 3Dmark03)
Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 12-10-03 16:04

Hej

I 3Dmark03 (med opdateringen) kan jeg køre med mit 9800non pro, uden
artifacts. Dette sker på laveste detaljeringsgrad og 0x AA samt AF. Så langt
så godt.

Hvis jeg derimod sætter 4/8xAA og 4/8xAF og kører hele testen igen, får jeg
artifacts på testen med de to elefanter. Atrifacts er i form af små hvide
prikker på elefanterne, og specielt i udkanten af dem.

Kortet er _ikke_ overclocket.

Oplever i det samme?

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-03 18:11

Morten Holberg Nielsen wrote:

> [...]
> artifacts på testen med de to elefanter. Atrifacts er i form af små hvide
> prikker på elefanterne, og specielt i udkanten af dem.

Defekt kort.

"Return to sender"..

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 12-10-03 18:53

"Jens C. Hansen [Odense]" <"usenet[±]greylion[=]dk"> skrev i en meddelelse

> Defekt kort.
>
> "Return to sender"..

Små artifacts er vel nærmere et tegn på en fejl i programmet eller et
varmeproblem?

Det er jo så let at sige "defekt kort". Det virker 100 % korrekt bortset fra
den ene test i 3DMark2K3. Desuden er de der jo kun når jeg kører med AA
eller AF.

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-03 19:30

Morten Holberg Nielsen wrote:

> Små artifacts er vel nærmere et tegn på en fejl i programmet eller et
> varmeproblem?

Det afhænger meget af hvilket program vi snakker om - jeg ville forvente
at 3DMark ikke lavede den slags.

> Det er jo så let at sige "defekt kort". Det virker 100 % korrekt bortset fra
> den ene test i 3DMark2K3. Desuden er de der jo kun når jeg kører med AA
> eller AF.

Det er jo så en helt anden snak, jeg gik ud fra at det var et mere
generelt problem.
Så har du nok ret i at det er 3DMark, som kunne være "lidt pænere i
sømmene".

Er de fejl der slet ikke i noget andet spil eller benchmark?

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 12-10-03 19:42

> [...]
> sømmene".
>
> Er de fejl der slet ikke i noget andet spil eller benchmark?

Nej, overhovedet ikke. Heller ikke det mest krævende spil jeg har. Det er
Rainbow Six-Ravenshield. Jeg kan køre det på max settings, 6xAA, 12xAF @
1024x768, uden nogen som helst pixelfejl. Det samme gælder W3TFT.

Jeg ser det kun i 3dmark2K3. Derfor tænkte jeg om det var et generelt
problem der forekom i den scene når man skruede lidt op for AA og AF.

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 12-10-03 18:54

"Jens C. Hansen [Odense]" <"usenet[±]greylion[=]dk"> skrev i en meddelelse

> Defekt kort.
>
> "Return to sender"..

Desuden er det vel de færreste der har opdaget disse artifacts, da alle jo
benchmarker med alt på minimum (incl. AA/AF)

Fra : Lars Krag

Dato : 12-10-03 19:17

"Morten Holberg Nielsen" skrev i en meddelelse ...

> [...]

> artifacts på testen med de to elefanter. Atrifacts er i form af små hvide
> prikker på elefanterne, og specielt i udkanten af dem.

Jeg får det samme, godt nok på et ret overclocket kort. Men da prikkerne
udelukkende, for mit vedkommende, tydeligvis ligger i "samlingen" mellem
forskellige polygoner, er jeg ret sikker på at det ikke er kortet, der er noget
galt med. Nogle spil/programmer er bare ikke helt optimale hvad det angår.

Et spil som f.eks. Soldier of Fortune gjorde det samme i sin tid, man så det
især i mørke rum, hvor der var hvide prikker, der ligesom manglede at blive
fyldt ud.

/Lars