E-Mail
webnoob 5265
pop3 server
Fra : Allan Vestergaard

Dato : 11-04-01 10:47

Jeg har en win2000 med IIS installeret, men der følger jo kun en HTTP og FTP
server med. Jeg vil jo også gerne have min egen emailserver til mit domæne.

Såvidt jeg kan se skal jeg have en SMTP og en POP3 men er de ikke oftest i
samme program.

Hvor får jeg sådan en server. Helst gratis

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 11-04-01 11:01

"Allan Vestergaard" <av@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> samme program.
>
> Hvor får jeg sådan en server. Helst gratis

Kig her:
http://tucows.inet.tele.dk/win2k/mailserver2k.html

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 16-04-01 16:57

"Allan Vestergaard" <av@email.dk> writes:

> Såvidt jeg kan se skal jeg have en SMTP og en POP3 men er de ikke oftest i
> samme program.

Typisk kommer de hver for sig under *nix, det kan godt være det er anderledes
under Windows. Hvis man læser mail på sin *nix-maskine behøver man slet ikke
en POP3-server.

Hvis du vi læse mail på en Windows-maskine kan du eventuelt også køre IMAP i
stedet for POP3, det afhænger helt af hvad du er mest stemt for.

--
Jacob
"Huh? I don't understand this at all."