Sæbeskuffe i opvaskemaskine
Fra : Claus Thorup

Dato : 12-10-03 09:27

Hej,
Vores opvaskemaskine (Bosch - modelnummer ukendt) åbner ikke længere
sæbeskuffen under vask. Jeg har renset pakningen i skuffen uden at det dog
har hjulpet.
Dimsen der holder lågen lukket er fjederpåvirket, men hvordan åbner lågen
egentligt? Er det via varme eller elektronisk?
Hvad kan der være galt?

Med venlig hilsen

Claus

Fra : Johnt

Dato : 12-10-03 12:38

"Claus Thorup" <maskotXX@XXstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dimsen der holder lågen lukket er fjederpåvirket, men hvordan åbner lågen
> egentligt? Er det via varme eller elektronisk?

Der er nok større chance for svar i dk.teknik.el

Dog lyder det ikke til at være en større reparation. Hvorfor du kan ringe
til Bosch-Siemens service og bestille reparation. Det kan sikkert laves på
under en time, da de er sikkert er rutineret i reparation af dette.

Alternativt er vel bare at bruge tabs, og smide dem ned i bunden inden
starten af opvasken. Dette gør jeg sommetider uden problemer.

Hilsen

Johnt

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-10-03 18:50

Hejsa,

"Johnt" <listme@listme.dsbl.org> wrote in

> Alternativt er vel bare at bruge tabs, og smide dem ned i bunden inden
> starten af opvasken. Dette gør jeg sommetider uden problemer.

Oh.. Det ville ikke gå i min Siemens - den starter nemlig med at skylle af

** Lars

Fra : Johnt

Dato : 13-10-03 21:46

> Oh.. Det ville ikke gå i min Siemens - den starter nemlig med at skylle af

Det tror jeg alle opvaskemaskiner gør, men tabs´ene tager længere tid en
skylning før de er opløst

Hilsen

Johnt

Fra : Lars Knudsen

Dato : 14-10-03 19:17

Hejsa,

> Det tror jeg alle opvaskemaskiner gør, men tabs´ene tager længere tid
> en skylning før de er opløst

Hm.. Okay... Det står så også specifikt i vejledningen, at tabs ikke må
lægges i kurven. Men pyt nu - hvis det virker hos dig er det jo fint.

** Lars

Fra : Martin Mathiesen

Dato : 14-10-03 15:18

"Claus Thorup" <maskotXX@XXstofanet.dk> wrote in message

> Hvad kan der være galt?

Sikkert den lille elektromagnet som skal åbne for skuffen der er brændt af..
Eller måske en fejl i timeren??

Bare et gæt!

Fra : knolp

Dato : 27-11-03 23:07

På min Bosch opvaskemaskine er det blot en lille pind der stikker ind i
siden af lågen... Som henholdsvis aktivere sæbeskål og afspænding. Altså
mekanisk styret af timeren. (Højre side af lågen) Hvis det kan hjælpe..

http://www.kandu.dk/