hjælp til mondeo
Fra : jacob johansen

Dato : 12-10-03 08:23

Jeg formoder at min vandtemperaturføler er stået af, og jeg søger nogle data
på denne!!!

Jeg håber at i kan hjælpe mig??

MVH Jacob Johansen

Fra : Tom

Dato : 12-10-03 12:15

> Jeg formoder at min vandtemperaturføler er stået af, og jeg søger nogle
data
> på denne!!!
>
> Jeg håber at i kan hjælpe mig??

Data?
Det er da bare at køre til Ford og købe en ny til omkring 100 Kr

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : jjo66

Dato : 12-10-03 14:26

"Tom" skrev d. 12-10-03 12:15 dette indlæg :

> data

> Data?
> Det er da bare at køre til Ford og købe en ny til omkring 100 Kr

> [...]

Føleren variere godt nok i modstand, men der sker ikke en skid inde i
bilen!!!

Hvad kan det så være?

MVH kylle

http://www.kandu.dk/

Fra : bme

Dato : 12-10-03 17:41

> Føleren variere godt nok i modstand, men der sker ikke en skid inde i
> bilen!!!
>
> Hvad kan det så være?

tja, en dårlig forbindelse, et defekt instrument, eller en dårlig
stelforbindelse.

Jeg ville gå forbindelserne til føleren efter, plus alle stelforbindelser i
motorrummet. En defekt stelforbindelse kan give de mest underlige fejl, har
selv prøvet det.

Er du sikker på at det er den rigtige føler du har fat i, i min laguna
sidder der tre følere i forbindelse med kølevandet.

en til blæseren, en til den røde advarselslampe og en til
temperaturmålerinstrumentet.

Min laguna steg lige pludselig helt vildt i temperatur, fra normal til top i
løbet af 20-30 sekunder. Føleren blev udskiftet på garantien men fejlen kom
igen - det var en dårlig stelforbindelse.

/bo

Fra : Tom

Dato : 13-10-03 16:55

> Føleren variere godt nok i modstand, men der sker ikke en skid inde i
> bilen!!!
>
> Hvad kan det så være?

Måske et af de to stik som sidder bag på instrumentpladen. De har det med at
have ufattelig dårligt forbindelse. Prøv at rokke med stikkene og se om det
skulle hjælpe.