Citrix Metaframes & to-knaps mus
Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 11-04-01 10:20

Jeg er begyndt at køre Citrix Metaframes - primært til tjek af webdesign.
Det virker urimelig godt, men jeg er træt af, at klienten ikke kan se, at
jeg har en to-knaps mus, hvilket tvinger mig til at bruge alt-knappen,
hver gang jeg vil højreklikke i NT-miljøet.
Citrix website indeholder meget omfattende support-oplysniger, men jeg har
ikke fundet noget om dette... Nogen der kender en smutvej?

Citrix-klienten er en version 6 (build 66), jeg kører os9.1 og musen er en
Microsoft Intellimouse Explorer, der kører via Microsofts usb-software.

Mvh Ben

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 11-04-01 11:00

Ben Knudsen /NNFBEN wrote:

> [...]
> Microsoft Intellimouse Explorer, der kører via Microsofts usb-software.

Jeg aner ikke hvad Citrix Metaframes er men prøv at installer USB Overdrive i
stedet for Microsoft's eget software. Jeg fik løst mange problemer ved at
gøre det. Du kan finde USB Overdrive inde på www.techtracker.com - jeg er for
doven til lige at finde et direkte link .

MVH Mark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-04-01 13:15

Mark S. Rasmussen <mark@tv.dk> wrote:

> [...]
> gøre det. Du kan finde USB Overdrive inde på www.techtracker.com - jeg er for
> doven til lige at finde et direkte link .

Jeg tror ikke _det_ hjælper, MS's egen software _er_ en licenseret USB
Overdrive (der er begrænset til kun at virke med MS's mus)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 11-04-01 11:47

mark@tv.dk,Ny-Internet writes:
>Jeg aner ikke hvad Citrix Metaframes er men prøv at installer USB
>Overdrive i
>stedet for Microsoft's eget software. Jeg fik løst mange problemer ved at
>gøre det
..

Fidusen er, at jeg ikke rigtig har problemer med musen i andre sammenhænge
- og derfor ikke har allerhelvedes meget lyst til at ændre i mit setup.
Jeg tænkte egentlig mere på, om Citrix-klienten overhovedet understøtter
flerknaps-mus.
I øvrigt: Citrix Metaframes er et system, der gøre det muligt at
"fjernafvikle" programmer på en anden maskinen - typisk en central server.
Perfekt til tynde klienter eller hvis man bare har brug for at afvikle
windows-programmer fra andre OS'er. Hastigheden er ikke afhængig af
mac'en, men i stedet af ens netværksforbindelse og af den centrale server.
Desuden er det ikke alt det kompatibilitetsvrøvl som Virtual PC lider
under.

>Du kan finde USB Overdrive inde på www.techtracker.com - jeg er for
>doven til lige at finde et direkte link .

Jeg prøver at finde & installere den. Så får vi se....

Ben

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-04-01 12:24

In article <fc.0073fb6b030ef7410073fb6b030ee574.30ef9dc@net.dialog.dk>,
"Ben Knudsen /NNFBEN" <ben@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> - og derfor ikke har allerhelvedes meget lyst til at ændre i mit setup.
> Jeg tænkte egentlig mere på, om Citrix-klienten overhovedet understøtter

Kan du sætte din mus op til et alt+klik som høje-klik?

Så burde det fungere (har lige testet det).

--
MVH
Martin Edlich (8)

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 11-04-01 13:48

newsspam2@mail.edlich.dk,Ny-Internet writes:
>Kan du sætte din mus op til et alt+klik som høje-klik?

Selvfølgelig! Doooh (slå mig selv i panden)

For hjælpen...
Ben

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 13-04-01 14:19

reippuert@mac.com,Ny-Internet writes:
>Jeg tror ikke _det_ hjælper, MS's egen software _er_ en licenseret USB
>Overdrive (der er begrænset til kun at virke med MS's mus)

Problemet blev løst ved at lave en konfiguration i intellimouse-driveren
til Citrix, hvor højre museknap defineres som alt+klik - så virkede alt
efter hensigten UDEN usb-overdrive

Mvh Ben

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-04-01 21:25

In article <fc.0073fb6b03100a670073fb6b030ee574.3100a9d@net.dialog.dk>,
> [...]

> Problemet blev løst ved at lave en konfiguration i intellimouse-driveren
> til Citrix, hvor højre museknap defineres som alt+klik - så virkede alt

Hold kæft, det var smart

--
MVH
Martin Edlich (6)