Hvordan lærer jeg at spille guitar?
Fra : Lars V

Dato : 11-10-03 22:16

Jeg er absolut novice på området, og aner intet til noder. Hvem kan lære mig
at spille på akustisk guitar, og hvad skal det koste? Jeg kan tælle til 4 og
er ikke tonedøv.....

Hvordan skal det gribes an?

Lars V

Fra : Karina Hjorth

Dato : 11-10-03 23:10

> Hvordan skal det gribes an?

Et forslag:

Ole Kibsgaard har for en god måneds tid (vil jeg tro) udgivet en DVD/VHS med
titlen "Lær at spille guitar med Ole Kibsgaard" (virkelig kreativ titel*g*).
Den tager det hele HELT fra begyndelsen (inkl. hvordan man stemmer sin
guitar) og med lektioner, som du kan følge i dit eget tempo. DVD'en har
ekstra features om bl.a. guitarkøb.

Den er udgivet af Artpeople og burde kunne fåes i de fleste musikbutikker.
Den er anbefalelsesværdig.

Mvh
Karina

--
http://www.shubidua.nu - dedicated to the best band ever
http://www.shubidua.nu/salimata - dedicated to my fosterchild from Mali

Fra : Martin Sand.

Dato : 12-10-03 02:09

Karina Hjorth wrote:
> [...]
> hvordan man stemmer sin guitar) og med lektioner, som du kan følge i
> dit eget tempo. DVD'en har ekstra features om bl.a. guitarkøb.

Giver han eksempler på kendte numre som man skal lære, eller hvordan er
forløbet i sådan en video?
MVH Martin

Fra : Karina Hjorth

Dato : 12-10-03 03:23

> Giver han eksempler på kendte numre som man skal lære, eller hvordan er
> forløbet i sådan en video?

Jeg har faktisk ikke selv set eller prøvet den - kun hørt godt om den - men
der står sådan her på bagsiden af DVD'en:

Fire timers undervisning og ekstra material. For dig der skal begynde - og
dig der gerne vil i gang med at spille igen!

Lektion 1-10
* Kom nemt fra start - 10 lektioner i et tempo hvor alle kan følge med
* Hver lektion varer omkring 20 minutter.
* Kendte sange i hver lektion fra bl.a. Beatles, Shu-bi-dua, Kim Larsen og
Rolling Stones.

Ekstramateriale:

* Oversigt med alle akkorder.
* Find den rigtige guitar - på tur i musikforretningen.
* Lær at stemme din guitar.
* Lær at skifte strenge.
* Spil med band - bas, trommer og dig selv på guitar.

Ole Kibsgaard er guitarist og har spillet professionelt i snart 20 år. Ole
er uddannet på Rytmisk Musikkonservatorium, hvor han i dag er docent og
underviser i guitar m.m. Ole spiller med Shu-bi-dua på 6. år, arbejder i
forskellige studier som musiker, skriver en masse sange og er legeonkel for
Kaj & Andreas på DR1.

Det var det...

Mvh
Karina

Fra : Martin Sand.

Dato : 15-10-03 22:31

Karina Hjorth wrote:
> Fire timers undervisning og ekstra material. For dig der skal begynde
> - og dig der gerne vil i gang med at spille igen!
[..]

Lyder interessant. Den vil jeg kigge nærmere på. Håbede dog at bibliotekerne
havde fået den... vil gerne se den inden evt. køb.
Men tak for hjælpen.

MVH Martin