Falsk indlæg Biker4ever
Fra : Biker4ever

Dato : 11-04-01 10:01

Hej med jer

Jeg vil gerne gøre opmærksom på at der en person som har lavet et falsk
indlæg under navnet Biker4ever. Det er indlægget om en hjemmeside som
åbenbart hedder www.bikes4ever.dk

Det er ikke mit indlæg hvor hjemmesiden anbefales !

Der er åbenbart folk der synes det er smart at sætte indlæg ind under andres
kaldenavne.

Jeg kender ikke dem der laver hjemmesiden www.bikes4ever.dk og jeg har intet
med den gøre. De har åbenbart kunnet lide mit kaldenavn (biker4ever) og
brugt det som hjemmesidenavn med en lille ændring fra r til s (biker til
bikes).

Jeg har meldt IP adresse og tidspunkt til udbyder, som har lovet at sende en
advarsel til pågældende person.

Men det er lidt lavt at lave falske indlæg, og det er jo ikke første gang,
Steen Schmidt var vist ude for noget af det samme.

Falsk indlæg, sne og slud i påsken , kan det blive værre ?

Mvh the real Biker4ever

Fra : Desilva

Dato : 11-04-01 10:52

Det kuuuunne jo også tænkes at den anden person selv fandt på navnet,
ligesom du vel har gjort?
Det er lidt som dem der kalder sig.. iceman, killer, JohnDoe og andre
"morsomme/seje" navne.. der er mange med det samme navn, så.. mon ikke det
er tilfældigt, eh?

Særligt hader jeg alle de andre folk der render rundt og kalder sig Thomas..
prøver de at imitere mig?

Fra : Ole Mogensen

Dato : 11-04-01 10:56

Desilva wrote:

> [...]
> er tilfældigt, eh?
>
> Særligt hader jeg alle de andre folk der render rundt og kalder sig Thomas..

Nææ , ikke hvis de holder sig til det.
Men hvis de har samme email addy , så er der et problem.

Ole Mogensen

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Desilva

Dato : 11-04-01 12:42

Ok min fejl.
Jeg ser nu at det gamle indlæg faktisk havde angivet samme email adr, men
kom fra en anden isp.. Så det ser godt nok ud til at være en anden person
som prøver at udgive sig for.. ja den "rigtige" biker4ever

Sorry..

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 11-04-01 12:01

> Men det er lidt lavt at lave falske indlæg, og det er jo ikke første gang,
> Steen Schmidt var vist ude for noget af det samme.

Jeps - det var i hvert fald ikke for fedt

Mvh
Steen

Fra : Adam Christensen

Dato : 11-04-01 11:18

"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message

> Jeps - det var i hvert fald ikke for fedt

Hvem sagde "behov for digitale signaturer..."

--
Adam
SV650S

Fra : Chopmo

Dato : 11-04-01 13:53

> Hvem sagde "behov for digitale signaturer..."

Rigtigt nok, men der er to problemer...

For det første bliver den digitale signatur opfattet som binære data af
nyhedsserveren (i hvert fald news.tele.dk) og derfor afvist i alt andet end
binære grupper.

For det andet medfører det jo i sagens natur, at man får sin "rigtige"
emailadresse (dvs. f.eks. arbejdsadresse) smidt ud på nyhedsgruppen, og det
er vist de færreste interesserede i!

Men udover det er det en rigtig god idé!

Hilsen Jacob
Bandit 600 og ansat hos Cryptomathic

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 11-04-01 15:12

> For det andet medfører det jo i sagens natur, at man får sin "rigtige"
> emailadresse (dvs. f.eks. arbejdsadresse) smidt ud på nyhedsgruppen, og
det
> er vist de færreste interesserede i!

Er jeg naiv, når jeg bruger min egen emailadresse? Jeg synes det er kanin
kedeligt når man ikke kan kontakte folk per email, fordi de altså bruger en
fake. Det er en meget begrænset mængde spam jeg modtager - måske én eller to
mails om måneden.

Folk sidder da vel heller ikke på deres arbejde og bruger dfm? Jeg tror jeg
ville blive tosset hvis jeg var chef og opdagede det (jeg ved godt der er
nogen der gør det - man har vel lov at stikke lidt til Jer

Mvh
Steen

Fra : Chopmo

Dato : 11-04-01 14:14

> [...]
en
> fake. Det er en meget begrænset mængde spam jeg modtager - måske én eller

Jeg har lavet en Hotmail-account til formålet, så på den måde er den ikke
fake. Men jeg må på det kraftigste advare mod, at du bruger din primære! Jeg
har brugt min Hotmail i et par år nu, og jeg modtager 2-5 spams om DAGEN!
Hvis du er uheldig, bliver din mail-adresse opsnappet og solgt på CDROM til
skumle firmaer (det kaldes vistnok bulk-CD'er, de indeholder selvfølgelig
100.000-vis af adresser).

/Jacob

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 11-04-01 16:59

[snip om spam]

Ups, hvad er dog det for en verden vi lever i? Nå, det er nok lidt for sent
at beklage sig

Det må jeg sgu lige tænke lidt over - alt det der har jeg jo godt hørt og
læst, men jeg tænkte bare at det var blæst totalt op, iogmed jeg ikke har
problemet...

Mvh
Steen

Fra : Adam Christensen

Dato : 11-04-01 18:10

"Chopmo" <tjornhol@hotmail.com> wrote in message

> Jeg har brugt min Hotmail i et par år nu, og jeg modtager 2-5 spams om
> DAGEN!

Det gjorde jeg skam længe inden adressen blev kendt i
dk.fritid.motorcykel....

Efter min bedste overbevisning kan man sagtens bruge sin rigtige adresse i
d.f.m uden at blive spammet - problemet dukker først rigtigt op hvis man
også bruger den i alt-hierarkiet el.lign. :-/

Måske der er nogen der har erfaringer med det modsatte; nogen der kun har
brugt sin adresse i d.f.m. og er blevet spammet?

--
Adam (lever med lidt spam - herregud, det tager jo kun 1 sek. at slette det

SV650S (var rigtig glad for vejret på Sjælland i dag)

Fra : Adam Christensen

Dato : 11-04-01 18:14

"Adam Christensen" <adam.christensen@framfab.dk> wrote in message

> Måske der er nogen der har erfaringer med det modsatte; nogen der kun har
> brugt sin adresse i d.f.m. og er blevet spammet?

Hov, tjekkede lige min OE opsætning og så at det faktisk var min
arbejdsadresse jeg havde brugt.

Har aldrig modtaget en eneste spam mail på den adresse, så man kan altså
helt trygt anvende sin rigtige email-adresse i d.f.m.

--
Adam
SV650S

Fra : Anneli

Dato : 11-04-01 22:00

"Adam Christensen" <adam.christensen@framfab.dk> skrev i en meddelelse
> Måske der er nogen der har erfaringer med det modsatte; >nogen der kun har
> brugt sin adresse i d.f.m. og er blevet spammet?

Jeg bruger min adresse rundt omkring f.eks. her og på min hjemmeside. Får
også 2 - 5 spam-mails pr. dag. Det steg markant efter jeg begyndte at bruge
den her i NG'en - uden at jeg af den grund har overvejet at ændre
adressen.....

--
Stor hilsen Anneli
Suzuki GZ 250 Marauder, lysegul :0) + Jawa mv.

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 12-04-01 02:29

On Wed, 11 Apr 2001 19:10:21 +0200, Adam Christensen wrote:

> Efter min bedste overbevisning kan man sagtens bruge sin rigtige adresse i
> d.f.m uden at blive spammet - problemet dukker først rigtigt op hvis man
> også bruger den i alt-hierarkiet el.lign. :-/

Nej, det skal du ikke forvente. Der bliver samlet e-mail adresser
op til spamming fra de nyhedsgrupper der kommer verden rundt - og
heriblandt er dk.* / d.f.m.

> Adam (lever med lidt spam - herregud, det tager jo kun 1 sek. at slette det

3/4 af min daglige mail var på et tidspunkt spam - 5 år gammel
mail adresse. Ufedt.

> SV650S (var rigtig glad for vejret på Sjælland i dag)

Yups. Jeg var nødt til at stoppe og smide olie på - havelågen fik
godtnok brændt noget i løbet af dagen. Kan I andre også mærke det
i gearskiftet (før olielampen), når det bliver lavvande?

--
Stig
Yamaha XJ650

Fra : Adam Christensen

Dato : 12-04-01 08:59

"Stig H. Jacobsen" <nzaa7en001@sneakemail.com> wrote in message

> [...]
> heriblandt er dk.* / d.f.m.

> 3/4 af min daglige mail var på et tidspunkt spam - 5 år gammel

Og du havde ikke brugt adressen andre steder? i andre grupper? på "suspekte"
websites?

Som sagt, jeg har ikke modtaget noget overhovedet - adressen er ca. 2 år
gammel.

> Yups. Jeg var nødt til at stoppe og smide olie på - havelågen fik
> godtnok brændt noget i løbet af dagen. Kan I andre også mærke det
> i gearskiftet (før olielampen), når det bliver lavvande?

I wouldn't know - SV'eren bruger ikke en dråbe olie (Sådan da. Endnu

--
Adam
SV650S (snart 8K km på tælleren)

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 12-04-01 12:23

> I wouldn't know - SV'eren bruger ikke en dråbe olie (Sådan da. Endnu

Næh, mine brugte heller ikke en dråbe over ca. 24 kkm. Ret cool

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 12-04-01 13:22

Adam Christensen <adam_christensen@hotmail.com> skrev i en
> "Stig H. Jacobsen" <nzaa7en001@sneakemail.com> wrote in message

> Og du havde ikke brugt adressen andre steder? i andre grupper? på
> "suspekte" websites?

Det er mit indtryk at kun ét tilfælde af spam kommer af min
tilstedeværelse på D.F.M.!
Til gengæld rasler det ind når jeg har været på de udenlandske grupper
:-/

--
Armand.

Fra : Ole Mogensen

Dato : 15-04-01 10:43

Chopmo wrote:

> [...]
> skumle firmaer (det kaldes vistnok bulk-CD'er, de indeholder selvfølgelig

Det har nu ikke været det store problem for mig at bruge min arbejds
email, jeg får ca. een spammail om dagen , og den forvarder jeg til
den EDB ansvarlige her på stedet , han indberetter dem så.

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Jesper FA

Dato : 11-04-01 15:33

Steen S. Schmidt wrote:

> [...]
> kedeligt når man ikke kan kontakte folk per email, fordi de altså bruger
> en fake. Det er en meget begrænset mængde spam jeg modtager - måske én

Så er du mere heldig end mig. Jeg har en adresse jeg har brugt rundt
omkring i ca. 5 år. Inden for den sidste måned har jeg der modtager 118
stk. uønsket mail på den.

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Adam Christensen

Dato : 11-04-01 18:30

> For det første bliver den digitale signatur opfattet som binære data af
> nyhedsserveren (i hvert fald news.tele.dk) og derfor afvist i alt andet
end
> binære grupper.

Det vidste jeg faktisk ikke...

> For det andet medfører det jo i sagens natur, at man får sin "rigtige"
> emailadresse (dvs. f.eks. arbejdsadresse) smidt ud på nyhedsgruppen, og
det
> er vist de færreste interesserede i!

Omend mine erfaringer viser at frygten er grundløs

--
Adam

Fra : Peter Sindrup

Dato : 11-04-01 23:20

Biker4ever skrev i meddelelsen ...
>Hej med jer
>
>Der er åbenbart folk der synes det er smart at sætte indlæg ind under
andres
>kaldenavne.
>
>Mvh the real Biker4ever

Du kunne jo også overveje at give dig til kende med dit rigtige navn.
Det ville klæde dig, og måske begrænse mulighederne for forvekslinger.

M.v.h.

--
Peter Sindrup
(remove dot com in E-mail address for reply)

Fra : Steen Gruby

Dato : 12-04-01 15:51

On Wed, 11 Apr 2001 11:00:51 +0200, "Biker4ever"
<biker4ever@easyriders.com> wrote:

Hej.

>Der er åbenbart folk der synes det er smart at sætte indlæg ind under andres
>kaldenavne.

Du ville være ude over det problem hvis du i stedet for et pseodonym
anvender dit eget navn.
Men det forpligter naturligvis

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : N/A

Dato : 14-04-01 13:09

Fra : Ole Mogensen

Dato : 14-04-01 13:09

Steen Gruby wrote:

> Hej Steen
>
> Du forstår nok bedre hvad jeg mener når du ser navn og email på dette
> indlæg. Nej det er IKKE steen der har lavet dette men mig Biker4ever !
>
> Som du kan se af dette er det jo ligegyldigt om man bruger sit eget navn
> eller et kaldenavn på et indlæg , for vil nogen lave et falsk indlæg i
> andres navne kan de jo gøre.

Dumt !!! , Du er utilfreds over en har Fuc.. dig , og så gør du f.......
det samme ,bare for at vise hvordan, ouch.

> Så jeg tror vi taler forbi hinanden, vedkommende havde ikke bare
> tilfældigvis kalds sig biker4ever, han bruge også min e-mail adresse ! På
> samme måde som jeg gør med dig i dette indlæg
>
> Mvh
> biker4ever

Puha , det skulle lige være min email du fakede !.
Der er dog stadig en forskel, Gruby kan quote.

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Steen Gruby

Dato : 14-04-01 14:31

On Sat, 14 Apr 2001 14:08:58 +0200, Ole Mogensen
<ole.mogensen@fysik.dtu.dk> wrote:

Hej.

Jeg kan af en eller anden grund ikke se den originale mail, så jeg kan
ikke se hvad du har lavet.

Nu kan jeg som skrevet ikke se det originale indlæg.
Du kan til en vis grad sløre hvem der er fadder til et indlæg, men den
del af headderen din udbyder sætter på kan du ikke manipulere.
Og via den kan man altid finde den rigtige afsender.
Jeg tillader mig at gengive Ole's, idet han er "legitim".

From: Ole Mogensen <ole.mogensen@fysik.dtu.dk>
Newsgroups: dk.fritid.motorcykel
Subject: Re: Sv: Falsk =?iso-8859-1?Q?indl=E6g?= Biker4ever
Date: Sat, 14 Apr 2001 14:08:58 +0200

Som du kan se er det svært at gemme sig

>Dumt !!! , Du er utilfreds over en har Fuc.. dig , og så gør du f.......
>det samme ,bare for at vise hvordan, ouch.

Tjah, det er nok ikke så smart, men overdrivelse fremmer forståelsen

Prøv at kigge på headderen, så ved du hvor du skal søge.

>Puha , det skulle lige være min email du fakede !.
>Der er dog stadig en forskel, Gruby kan quote.

Åh tak - jeg rødmer (lidt).

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500