køb af 4x4 på forsvarets auktioner ?
Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 11-10-03 16:19

Nogle der har nogle erfaringer ?

mvh
Bendt

Fra : C. Caspersen

Dato : 13-10-03 09:15

"Bendt Rasmussen" <razz2@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Nogle der har nogle erfaringer ?

Nope, ikke med køb. Men jeg var til eftersyn sidste gang, der var auktion.
Jeg var på udkig efter en motorcykel. Jeg gik en tur på pladsen og kiggede
på alle køretøjerne til salg, og jeg skal love for, at det er det mest
udkneppede materiel, jeg nogensinde har set.

Der er en grund til at de sælger det, og du kan selv gætte på årsagen

/Caspersen

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 13-10-03 15:41

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udkneppede materiel, jeg nogensinde har set.
>
> Der er en grund til at de sælger det, og du kan selv gætte på årsagen

Det var også det jeg var bange for. Jeg tager nu alligevel op og kigger
næste gang.

Jeg har hørt om en, som for 25 kgkr. fik 2 biler. Den ene kunne næsten køre
og den anden kunne han bruge til reservedele.

mvh
Bendt

Fra : Niels Skaaning

Dato : 13-10-03 17:12

> Jeg har hørt om en, som for 25 kgkr. fik 2 biler. Den ene kunne næsten
køre
> og den anden kunne han bruge til reservedele.

Skulle han bare lægge en pose med 25 kg mønter i? Jeg er altså ret sikker på
at det kun er k'et du er ude efter. kg betyder kilogram :).

NS

Fra : anders majland

Dato : 14-10-03 06:24

Men der skal så også lige svares afgift for at få plader på ... Jeg tror
at der er mere fornuft i at importere fra tyskland ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 14-10-03 12:39

On Mon, 13 Oct 2003 16:40:51 +0200, "Bendt Rasmussen"
<razz2@post.tele.dk> wrote:

> [...]

Der er 2 grunde til at det bliver solgt på auktion, den ene er at det
er gået rigtig meget i stykker, den anden grund er at matriellet er
udfaset.

Jeg har i Hjørring sidste gang der var auktion. Her var der bla. 1
Mercedes GD og en håndfuld Land-Rover'er, GD'en var ikke køn,
instrumentbrættet manglede og indsprøjtningspumpen var adskilt.
Land-Roverne derimod så ud til at være komplette. Jeg så en af
Rover'ne blive startet op for at kører på en autotrailer, den lød ikke
til at fejle noget.

Afgiften på en Land-Rover af den årgang som forsvaret har ligger efter
sigende omkring 2000-3000 kr.

Der var også et par Uni-mog'er til salg i meget fin stand, de havde
tydligvis aldrig været udsat for hverken værnepligtige eller
terrænkørsel.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-10-03 11:59

"Morten From Søndergaard" <from@nospam.dk> skrev i en meddelelse >
> [...]
>
> Der var også et par Uni-mog'er til salg i meget fin stand, de havde
> tydligvis aldrig været udsat for hverken værnepligtige eller

Nogen der har et link til deres næste auktion?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-10-03 12:06

http://www.hmak.dk/dk/auktioner/auktioner.htm

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 14-10-03 13:13

On Tue, 14 Oct 2003 12:59:22 +0200, "Morten Fruergaard" <mit
fornavn@mit efternavn.com> wrote:

>Nogen der har et link til deres næste auktion?

http://www.hmak.dk/dk/auktioner/auktioner.htm

Det er faktisk i dag i Brødeskov.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-10-03 12:10

"Morten From Søndergaard" <from@nospam.dk> wrote in message

> http://www.hmak.dk/dk/auktioner/auktioner.htm
>
> Det er faktisk i dag i Brødeskov.

Ja

Hvis der er en der skal der ned kunne det være sjovt hvis vedkomne ville
skrive hammerslagspriserne ned i kataloget som hentes her:

http://www.hmak.dk/dk/auktioner/Broedeskov/Auktionskatalog_okt_2003.pdf

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 14-10-03 13:22

On Tue, 14 Oct 2003 13:10:20 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>Hvis der er en der skal der ned kunne det være sjovt hvis vedkomne ville
>skrive hammerslagspriserne ned i kataloget som hentes her:

Er der nogle specielle ting du er intereseret i? Jeg kan stadig huske
prisniveauet på nogle af de ting der blev solgt i Hjørring.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-10-03 12:28

> Er der nogle specielle ting du er intereseret i? Jeg kan stadig huske
> prisniveauet på nogle af de ting der blev solgt i Hjørring.

Ikke specielt, men ved at se i kataloget op www.hmak.dk kan jeg da finde et
par ting:

de alm. personbiler, var de dyre eller billige ?
Land Roverne priser ?
Hvad var #153-#155 Diverse Instrumenter ?
# 163 Svejser Migatronic MTE 320
http://www.dentool.dk/english/Migatronic%20MTE%20320.htm
Værktøj ?
DAN-STOKER KEDEL MED BRÆNDER ?

Fra : Lars L. Jensen

Dato : 14-10-03 20:10

Hej,

jeg var til auktionen i Hjørring og noterede følgende ned. Jeg tager
forbehold for hørefejl, da jeg sad bagerst og ikke forventede at købe noget.

> de alm. personbiler, var de dyre eller billige ?

Personbilerne gik for ca. 1000-7000 kr, 406'eren var totalskadet, højeste
punkt bag forruden var nakkestøtterne ved bagsædet. Standen var efter min
mening lige til skrotning, men nogen kan jo lave noget ud af ingenting og i
Afrika er de jo næsten ligeglade med rust og andre småfejl.

> Land Roverne priser ?

14000-17000 kr, og GD'er for 10500-17500

> Hvad var #153-#155 Diverse Instrumenter ?

Diverse måleinstrumenter, mutimetre mv, 3*1 pallefuld af ragelse, gik for
2200,2400,1400

> # 163 Svejser Migatronic MTE 320

4200

> Værktøj ?

pallevis af gangen, fx ca. 15-20 momentnøgler til 2600, eller hvad med ca.
40 fastnøgler i 30/32 mm, gik for 1600

> DAN-STOKER KEDEL MED BRÆNDER ?

tja, aner det ikke, fik ikke alle priser.

MC'er gik for 4500-7000 i samlet stand, en var adskilt i hoveddele (og
manglede sikkert en hel de), gik for 2000

Mvh
Lars LJ

Fra : Brian Skaarup

Dato : 14-10-03 12:29

On Tue, 14 Oct 2003 13:21:53 +0100, Morten From Søndergaard
<from@nospam.dk> wrote:

>Er der nogle specielle ting du er intereseret i?
Hvad koster en Unimog?

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 15-10-03 09:19

On Tue, 14 Oct 2003 13:29:22 +0200, Brian Skaarup
<brian@nocannedmeat.skaarup.org> wrote:

>Hvad koster en Unimog?

I Hjørring var der 2 en 416 og en 421 (Sød lille ting), Som jeg husker
gik 416'eren for 21.000 og 421 for 26.000 + moms. De var begge i meget
fin stand, de lignede slet ikke dem vi har ved hjemmeværnet.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Niels Skaaning

Dato : 14-10-03 15:13

"Morten From Søndergaard" <from@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogle specielle ting du er intereseret i? Jeg kan stadig huske
> prisniveauet på nogle af de ting der blev solgt i Hjørring.

Hvad er prisniveauet på div. lastbiler (Magirus 178, Mercedes 2626 osv.)?

NS

Fra : Fam. Olsen

Dato : 14-10-03 20:35

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er prisniveauet på div. lastbiler (Magirus 178, Mercedes 2626 osv.)?

Merc. 2626 skal man nok være lidt varsom med at investere i. De blev
kasseret fordi de ikke kunne synes pga. spalterust mellem chassisramme og
ladramme. Det ville koste for meget at skille det hele ad og få det
sandblæst og malet.

MVH Niels

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 15-10-03 09:21

On Tue, 14 Oct 2003 16:12:41 +0200, "Niels Skaaning"
<niels_skaaning@hotmail.com> wrote:

>Hvad er prisniveauet på div. lastbiler (Magirus 178, Mercedes 2626 osv.)?

Magirus 178 gik for en 4-5000 kr. + moms, men de så også noget triste
ud, men derfor kan de jo sagtens være funktionsdygtige.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : C. Caspersen

Dato : 14-10-03 17:36

"Morten From Søndergaard" <from@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle specielle ting du er intereseret i? Jeg kan stadig huske
> prisniveauet på nogle af de ting der blev solgt i Hjørring.

Hvad med motorcyklerne ???. Jeg gik igen, da jeg så dem

/Caspersen

Fra : Lars L. Jensen

Dato : 14-10-03 20:24

Hej,

Fra : C. Caspersen

Dato : 14-10-03 21:33

"Lars L. Jensen" <larslindenborg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> MC'er gik for 4500-7000 i samlet stand, en var adskilt i hoveddele (og
> manglede sikkert en hel de), gik for 2000

Sindssygt. Talte med en, som tidligere havde købt en sådan til 7000,- Den
kostede 21000 i afgift - og så ved man ikke engang, om de kan køre

/Caspersewnm

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 14-10-03 12:41

> [...]
>
> Hvis der er en der skal der ned kunne det være sjovt hvis vedkomne ville
> skrive hammerslagspriserne ned i kataloget som hentes her:

De landrovere der var til salg, var ikke meget bevendt. De så rimeligt
hærgede ud i kabinen, og på nogle af dem manglede der stumper i motoren.
De blev handlet til mellem 8.000 og 15.000.
Jeg vil umiddelbart skyde på, at man skulle have fat i 3 stk. for at ende
med 1 køreklar. Det skal så nævnes, at jeg ikke er mekaniker.

Jeg gik da landroverne var solgt, dvs. før de begyndte at handle
personbiler.

mvh
Bendt

Fra : Niels Skaaning

Dato : 14-10-03 15:09

> [...]
>
> Der var også et par Uni-mog'er til salg i meget fin stand, de havde
> tydligvis aldrig været udsat for hverken værnepligtige eller

Jeg kan også se af kataloget at de i Hjørring havde div. kampvogns- og
PMV-dele til salg. Hvem pokker køber dog sådan noget?

NS

Fra : Fam. Olsen

Dato : 14-10-03 20:32

> Jeg kan også se af kataloget at de i Hjørring havde div. kampvogns- og
> PMV-dele til salg. Hvem pokker køber dog sådan noget?

Andre nationers militær.

MVH Niels

Fra : Niels Skaaning

Dato : 14-10-03 23:14

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> "Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Andre nationers militær.

Skal det ikke sælges igennem staten? Det er jo våbendele?

NS

Fra : Fam. Olsen

Dato : 16-10-03 21:28

> Skal det ikke sælges igennem staten? Det er jo våbendele?

Militsen er vel også staten. Nej spøj til side, jeg aner det egentlig ikke.
Jeg aner egentlig heller ikke om en pmv regnes for et våben. Eller om en
kampvogn er et våben eller det kun er dens kanon og maskingeværer der er.

MVH Niels