Vinterdæk
Fra : Aragorn

Dato : 11-10-03 15:44

Jeg var forbi vulkan dækcenter, får at spørge om vindetdæk til mercedes190E

Han anbefalte 4stk 15/?/185 vinterdæk, der skulle påmonteres på mine org.
mercedesalufælge, han ville montere og afbalancere og det hele som han sagde
til 2400,-

Er det en ok pris for 4dæk og montering? Er det dyrt/ok/billigpris?
ummidbart i mine ører lyder det ok, skulle jeg hoppe på den?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 11-10-03 16:18

Aragorn wrote:

> Han anbefalte 4stk 15/?/185 vinterdæk, der skulle påmonteres på mine
> org. mercedesalufælge, han ville montere og afbalancere og det hele
> som han sagde til 2400,-

Hvis du vil have et pris-billigt vinterdæk bør du vælge Semperit Wintergrip.

Det har HAMRENDE gode egenskaber. Faktisk er der kun to andre dæk, der kan
gøre det rangen stridig, og det er Goodyaer Ultragrip 6 og Michelin Alpin
A2, der begge koster langt mere.

Der er afsindig stor forskel på dæk - køb ikke bare det dæk, som manden
anbefaler.

Jeg ved positivt, at de fleste værksteder ikke ved en bjælde om dæk -
sørgeligvis.

Læs mere på: www.adac.de. Klik på test. Klik på vinter-reifen.

--
Jan W Nielsen