"Fedtfattig" chokoladecreme
Fra : Sabrina86

Dato : 11-10-03 10:50

I morgen skal jeg lave lagkage. Som fyld benytter jeg altid min farmors
opskrift på chokoladecreme:

½ liter piskefløde
200 gram mørk chokolade

Piskefløden varmes i en gryde, og chokoladen smeltes deri. Derefter skal
det stå natten over i køleskabet. Næste dag piskes det igennem med en
elmixer, til det har den rigtige tykkelse.

Da dette er den rene kaloriebombe, kunne jeg godt tænke mig at høre, om
nogen har en idé til, hvordan jeg kan gøre cremen knap så kalorieholdig?

Med venlig hilsen
Sabrina

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Westh

Dato : 11-10-03 11:50

Hvad med at lave halvt så meget creme, og så supplere med noget frugt,
f.eks. brombær?

En anden mulighed ville være at lave chokolademousse af chokolade og æg,
uden fløden... men det er spørgsmålet, om det passer til kagen.

/P

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 13-10-03 22:29

Sabrina86 <Sabrina86.news@kandu.dk> skrev:

>Da dette er den rene kaloriebombe,
> [...]

-- Jeg giver dig ret i at der er kalorier i ½ liter piskefløde,
men hold da op, hvor sådan en gang chokoladeflødeskum smager godt.
Da sådan en lagkage ikke er daglig kost og du sikkert deler den
med nogle, hvorfor så ikke tænke kalorielet et andet sted og så
nyde lagkagen?
Lisbeth

Fra : Sabrina86

Dato : 17-10-03 01:34

Hej

Mange tak for jeres svar :)

Næste gang vil jeg supplere med noget frugt!
Egentlig kunne jeg sagtens nøjes med 3/4 af cremen, men som Lisbeth
skriver, så smager det jo så godt ;)

- Sabrina

http://www.kandu.dk/

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 17-10-03 23:22

> [...]
>
>Mange tak for jeres svar :)
>
>Næste gang vil jeg supplere med noget frugt!
>Egentlig kunne jeg sagtens nøjes med 3/4 af cremen, men som

--Fik sådan en lagkage til aftenskaffen fredag aften (min datter
blev 19) Mandariner fra dåse smager dejligt sammen
med "hoftecremen"
Lisbeth