Jeg har fundet et nisse skelet !!!
Fra : HELMUTH

Dato : 11-10-03 09:47

Hej gruppe.
Under nedrivningen af et loft, faldt der i dag et lille skelet ned (næsten i
hovedet på mig)
Jeg ved ikke hvilket dyr det stammer fra, men er meget nysgerrig.
Det ligner ikke et rotte skelet, da kraniet ikke ligner et typisk
gnaverskelet.
Det er ca. 20 cm. langt.

Er der en her i gruppen der kan hjælpe mig ?
Vi har gættet på husmår eller egern.

(Nisseskelet er forsøgt, og den tror børnene på...)

Billeder af det famøse skelet er postet i dk.binaer under overskriften
"Nisser???"

På forhånd tak for hjælpen.

Helmuth

Fra : Laziter [9440]

Dato : 11-10-03 10:45

"HELMUTH" <webstuff32removetheusual@nospamrame.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> (Nisseskelet er forsøgt, og den tror børnene på...)
>
> Billeder af det famøse skelet er postet i dk.binaer under overskriften

Hej Helmuth

Jeg tror ikke at der er tale om nissen, det er nok snarere hans kat. Jeg har
fundet frem til en lille illustration af et katteskelet på denne side:
http://www.dekattensite.nl/html/avdhlk.html
Som du kan se på kraniets længde, brystkasse og benene ligner det meget
godt.
Jeg har selv været ude for faldende skeletter under nedrivning af lofte og
gamle hulmure, og det har næsten hver gang været katte der på en eller anden
måde er blevet fanget. Kun en gang har jeg været ude for et rotteskelet og
det ser _slet_ ikke sådan ud.

Mvh
Benjamin

Fra : H.J.Suurland

Dato : 11-10-03 10:53

"HELMUTH" <webstuff32removetheusual@nospamrame.dk> skrev i en meddelelse
> Er der en her i gruppen der kan hjælpe mig ?
> Vi har gættet på husmår eller egern.
En husmår har et mere spids hoved, og et egern har gnaver tænder. Der er nok
mere tale om en god gammeldags missekat.

MVH/Hans

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 11-10-03 11:45

"HELMUTH" <webstuff32removetheusual@nospamrame.dk> wrote in message
> Hej gruppe.
-sakse-
> Helmuth

Hej Helmuth.

Som de andre i gruppen vil jeg klart mene at det er et katteskelet.
<http://biology.kenyon.edu/heithausp/cat-tutorial/skeleton.jpg>

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : HELMUTH

Dato : 11-10-03 21:04

Kære Aragorn, Hans og Benjamin.

Jeg må sige, at i lavede fodarbejdet før i svarede....
Tak for det.

Jeg køber den med katten, men ungerne er fast overbevist om, at vi har
fundet vores nisses tip-tip-tip oldefar, så han er forsvarligt lagt i
jorden.

Igen tak for hjælpen, og god weekend.

mvh.
Helmuth

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 12-10-03 08:07

> [...]
>
> Jeg køber den med katten, men ungerne er fast overbevist om, at vi har
> fundet vores nisses tip-tip-tip oldefar, så han er forsvarligt lagt i

Hej Helmuth.

Jamen så kan man da kun sige at tip-tip-tip-olden(m)issen har fået en værdig
begravelse.
God efterårsferie til dig og ungerne.

Venlig hilsen

Aragorn_DK