Nena eller Nina Hagen
Fra : Manndecker

Dato : 11-10-03 08:53

Hejsa

Jeg tænkte på om der er nogen der ligger inde med et link til hendes
hjemmeside, eller ved om steder på nettet hvor man kan læse om hende....

Mann

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-10-03 08:57

Manndecker wrote:

> Hejsa
>
> Jeg tænkte på om der er nogen der ligger inde med et link til hendes
> hjemmeside, eller ved om steder på nettet hvor man kan læse om hende....

Nena og Nina Hagen er ikke den samme person?

/David

Fra : Dag Stinus

Dato : 11-10-03 09:07

"Manndecker" <manndecker@peleiden.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Jeg tænkte på om der er nogen der ligger inde med et link til hendes
> hjemmeside, eller ved om steder på nettet hvor man kan læse om hende....
>
> Mann

Nina Hagen: http://www.ninahagen.com/
Nena: http://www.nena.de/

Som du vil se er det to vidt forskellige damer. Nina fra det tidl.
Østtyskland som har været meget punket og Nina fra det tidl. Vesttyskland
som er meget poppet.

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 11-10-03 14:33

Dag Stinus wrote:
> [...]
>
> Som du vil se er det to vidt forskellige damer. Nina fra det tidl.
> Østtyskland som har været meget punket og Nina fra det tidl.

Nina Hagen er ikke poppet og har aldrig været det. I hvert fald ikke i
poppet=mainstream forstand. Hun er bare anderledes på en anden måde end
Nena. I øvrigt synes jeg efter at have lyttet på lidt audioclips på
begge sider, at det Nena laver nu lyder mere poppet end det Nina Hagen
laver.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Flemming N.

Dato : 11-10-03 14:52

On Sat, 11 Oct 2003 15:33:08 +0200, "Sune Mika Salminen"
<efternavn@doktor.dk> wrote:

>Nina Hagen er ikke poppet og har aldrig været det. I hvert fald ikke i
>poppet=mainstream forstand.

Du har tildels ret men Nina har nu lavet en del poppede sange
fx. flying saucers & Pillow talk, men det er ganske rigtigt hendes
mere punkede sange som man har lagt mærke til Hun udsender
foresten sanrt en coverversion af Rammstein numret Seemann sammen med
gruppen Apocalyptica, og et ny album

Mvh,

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Fra : Kim Petersen

Dato : 11-10-03 15:50

> [...]
> Nena. I øvrigt synes jeg efter at have lyttet på lidt audioclips på
> begge sider, at det Nena laver nu lyder mere poppet end det Nina Hagen

Jeg tror du misforstår pga. en stavefejl Den poppede Nina fra
Vesttyskland = Nena, altså stavefejl i navnet.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 11-10-03 16:25

Kim Petersen wrote:

> Jeg tror du misforstår pga. en stavefejl Den poppede Nina fra
> Vesttyskland = Nena, altså stavefejl i navnet.

Hm okay, men Nena er jo heller ikke specielt mainstream, måske for en
kort periode omkring 1985, men så forsvandt hun da også ud i glemselen,
ikke..? Men Nina Hagen har da dukket frem i medierne fra tid til anden
og har på den måde været der hele tiden. I hvert fald som jeg ser det...

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Kim Petersen

Dato : 12-10-03 10:17

> [...]
> ikke..? Men Nina Hagen har da dukket frem i medierne fra tid til anden
> og har på den måde været der hele tiden. I hvert fald som jeg ser det...

Det giver jeg dig ret i, selv om Nena poppede op af og til, dog uden større
succes. Hun har vist haft rimelig pæn succes på bogsiden, idet hun har
udgivet en række børnebøger. Men jeg har nu altid syntes at hendes musik er
mainstream, selvfølgelig ikke så poppet som så meget andet.

Og Nina Hagen har dog også været på poplisterne af og til (Ich weiss, es
werd einmal en Wunder geschehen... , men punk'en eller hvad det nu var
har altid været en fast bestanddel af hendes repetoire.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-10-03 09:11

Nena: www.nena.com

Nina Hagen www.ninahagen.com/
--
Ivan V. Klattrup
http://ivanklattrup.adr.dk/

---

Fra : Troels

Dato : 11-10-03 15:15

Nina Hagen spiller forresten (gratis??) i Aalborg i aften.

/Troels

Fra : Slingerland

Dato : 11-10-03 15:31

Ja, det er gratis.. Eller der er frivillig Entre... Var ude og hører Stig
Møller og Dream City i går, et brag af en koncert.... Kan helt klart
anbefale at tage derud for at støtte fedtebrødets Bevarelse.. :)
Så mød op i aften på FEDTEBRØDET og hør Nina Hagen...

Morten Holm
Miniholm@hotmail.com

Fra : Flemming N.

Dato : 12-10-03 01:04

On Sat, 11 Oct 2003 16:30:59 +0200, "Slingerland"
<Miniholm@hotmail.com> wrote:

>Så mød op i aften på FEDTEBRØDET og hør Nina Hagen...

Det har jeg været, det var en kaono koncert nok den besdst jeg
nogensinde har været til

Flemming

Fra : Flemming N.

Dato : 12-10-03 01:07

<Miniholm@hotmail.com> wrote:

>Så mød op i aften på FEDTEBRØDET og hør Nina Hagen...

Det har jeg været, det var en kanon koncert nok den besdst jeg
nogensinde har været til

Flemming