Rottesikret fuglefodring ?!
Fra : Hanne Pedersen

Dato : 11-10-03 08:15

Hej alle sammen

Jeg bor "næsten" på landet, dvs. med marker til den ene side, og naboer til
den anden.
Og det giver et problem her i efteråret/vinteren: Når jeg fodrer fugle,
kommer der rotter (iflg. rottefængeren er det strejfere) og spiser foderet.
OG jeg ved godt det er noget pjat, men jeg er hysterisk bange for rotter
(musene vænner man sig til, når man fanger 10-15 stk i køkkenskabene hvert
efterår!!).
Så medmindre der er en der kan komme med et godt råd, til en måde at fodre
fugle på, hvor rotterne under ingen omstændigheder kan komme til foderet, må
de mange fugle desværre se sig om, efter et andet foderbræt !!
Så mit spørgsmål er: kender nogen en god, rottesikret fuglefoderanordning
???

God weekend
Hanne Pedersen

Fra : Calle.

Dato : 11-10-03 08:35

Hanne Pedersen wrote:
> [...]
> foderbræt !!
> Så mit spørgsmål er: kender nogen en god, rottesikret

brug evt. de små fuglekugler, rotterne kan ikke flyve op til dem, og grenene
er for tymde til at de kan kravle der ud.

--
Calle

Fra : Inger Pedersen

Dato : 11-10-03 08:53

"Hanne Pedersen" <bo.hanne@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:_9Ohb.24$%
> Så

> Så mit spørgsmål er: kender nogen en god, rottesikret fuglefoderanordning
> ???

Du kan lægge et par æbler ud hver dag - eller hænge dem op i træer og buske.
De tiltrækker ikke rotter.
De tiltrækker måske heller ikke lige netop de fugle, du gerne vil se...

Jeg har set et eller andet sted, at hvis man kun lægger små portioner
fuglefoder ud, så det bliver spist i løbet af dagen, kommer der ikke rotter,
men om det har noget på sig, ved jeg ikke.

Hilsen Inger

Fra : Kaundapower

Dato : 11-10-03 12:01

> [...]

> de mange fugle desværre se sig om, efter et andet foderbræt !!
> Så mit spørgsmål er: kender nogen en god, rottesikret fuglefoderanordning

Hej

hvad med et foderhus der hænger på huset. så skal rotterne kravle op at
muren for at spise fodret.

et godt foder tips: køb de billigste havregryn du kan finde, og en billig
madolie. kom havregrynene i en lille spand, og hæld olien på og rør rundt.
ikke så meget olie, at de svømmer rundt i det, men kun så meget at
havregrynene er blevet fugtige. (man finder hurtigt ud af hvor meget olie
man skal bruge)

vi bruger denne opskrift, og vi har mange flagspætter der kommer og spiser.

mvh Kenneth

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 18-10-03 22:38

On Sat, 11 Oct 2003 13:00:47 +0200, "Kaundapower"
<kaundap@nielson.slet.tdc-adsl.dk> wrote:

>et godt foder tips: køb de billigste havregryn du kan finde,
Jeg er ikke så smålig overfor mine fuglevenner, så jeg bruger müsli.
Der er nødder og andet godt i som fuglene sætter pris på.

mvh kmo

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 12-10-03 09:42

> [...]

> de mange fugle desværre se sig om, efter et andet foderbræt !!
> Så mit spørgsmål er: kender nogen en god, rottesikret fuglefoderanordning

Brug en fodderbakke, og sæt den på et metalrør der er banket i jorden. Røret
er for glat til at de små bæster kan kravle på det.
Eller hæng dit fodder op, evt. med et foderhus nr. 2992 fra
www.harald-nyborg.dk det koster kun 29,95

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 15-10-03 16:52

Hanne Pedersen wrote:

> Så mit spørgsmål er: kender nogen en god, rottesikret fuglefoderanordning

Jeg så en gang et foderbræt som var lavet så rotterne ikke kunne komme til det,
men desvære så sad der en kat på det og åd fuglenes foder.