Rustbehandling
Fra : Christian Lauritzen

Dato : 11-10-03 07:47

Hej..

Jeg skal ud og have givet min Mitsubishi Colt '95 en gang rustbehandling. Så
vidt jeg ved har den aldrig været behandlet før. Hvad er bedst? Dinitrol
eller Pava? Eller er det hip som hap??

Mvh.
Christian

Fra : Olesen

Dato : 11-10-03 09:07

"Christian Lauritzen" <netfreak@rulez.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> vidt jeg ved har den aldrig været behandlet før. Hvad er bedst? Dinitrol

SUVO er svaret.

Får du vognen behandlet i tide,
så er du garanteret mod rustgennemtæring
de næste 15 år, og så er det liggyldigt,
om det er en Audi eller Suzuki Alto...
Er bilen helt op til 5 år inden behandling,
gives alligevel 12 års garanti...

"Garantien følger bilen, således at den til enhver tid værende ejer er
dækket af garantien"
Det er da dejligt for gensalgsværdien, at ha' sådan et bevis, ikke ?

INTET andet fabrikat i danmark yder samme høje garantiordning.

Fra : Christian Lauritzen

Dato : 11-10-03 21:00

[klip]
> SUVO er svaret.
[klip]

hvad koster en behandling der??

Fra : Olesen

Dato : 12-10-03 07:40

"Christian Lauritzen" <netfreak@rulez.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Sierra'en kostede 2268,- for en komplet behandling.

Fra : Jan Riber

Dato : 12-10-03 00:46

> [...]
> Er bilen helt op til 5 år inden behandling,
> gives alligevel 12 års garanti...
> INTET andet fabrikat i danmark yder samme høje

Det var lidt af en melding at komme med. Hvis jeg nu
fortæller at Tektrol-antirust giver 18 års rustgaranti, med
èn behandling hver tredie år, trækker du så din påstand
tilbage?

--
venlig hilsen Jan
Peugeot 405 1,9 GTXdt

Fra : Olesen

Dato : 12-10-03 08:22

"Jan Riber" <jari@FJERNoncable.dk> skrev i en meddelelse

> Det var lidt af en melding at komme med. Hvis jeg nu
> fortæller at Tektrol-antirust giver 18 års rustgaranti, med
> èn behandling hver tredie år, trækker du så din påstand
> tilbage?

Dêt vender jeg lige tilbage til.

Ikke eet sted på deres hjemmeside står der,
hvad de 18-års garanti rent faktisk dækker.
Ordet "gennemtærring" er heller ikke nævnt,
hvilket ville være ganske naturligt når vi snakker
garantiordninger, og især over 18 år..
De skriver endvidere, at bilen "ikke må være for rusten",
hvis garantien skal dække. Dække mod hvad ?
Jeg synes garantien, og så på hele 18 år, lyder
lidt tynd og mangler mere præcision over,
hvilken tilstand bilen skal være i før man kan
stole 100% den. Hvad hvis bilen ruster alligevel ?

Så jeg tolker denne garanti, som det man
som evt. kommende forhandler af produktet,
kan kalde 'materiale til god markedsføring'.

Jeg føler det heller ikke betryggende, at
aflevere min bil et sted, hvor sprøjte-
skemaerne er udfærdiget af stedets egen (1 mand)
tekniker, og istedet ikke blir' fulgt af bilfabrikkens
anvisninger for boring af de nødvendige ekstrahuller.
-og da slet ikke idag med al den følsomme elektronik.

Men okay, kunne man få lidt mere uddybende materiale
om produktet, så er 18 år da værd at lægge mærke til, ja.

Og prisen..hvad er den ca. ?
Den må være billig, da de kun har 1 behandling
at vælge imellem.

Fra : Jan Riber

Dato : 12-10-03 19:37

> [...]
> lidt tynd og mangler mere præcision over,
> hvilken tilstand bilen skal være i før man kan
> stole 100% den. Hvad hvis bilen ruster alligevel ?

Mon ikke det vil være temmelig nærliggende at tro at det er
en garanti mod gennemtæring der er tale om. Første gang man
afleverer bilen, bliver garantien enten udstedt eller også
gør den ikke! Forventer du at der ligger en færdigskrevet
kontrakt på hjemmesiden? Det er en salgsside...

> Så jeg tolker denne garanti, som det man
> som evt. kommende forhandler af produktet,
> kan kalde 'materiale til god markedsføring'.

Hvilket Suvo`s garanti ikke er??

> [...]
> anvisninger for boring af de nødvendige ekstrahuller.
> -og da slet ikke idag med al den følsomme elektronik.

Det har jeg heldigvis ikke en dyt forstand på. Hvis jeg
havde, sprøjtede jeg selv bilen. TekTrol er tilsluttet
Teknologisk Institut's Værksteds KontrolOrdning for
Rustbeskyttelse, så de risikerer vel ligeså vel som de andre
at få på pukkelen, hvis sagerne ikke er iorden.

> Men okay, kunne man få lidt mere uddybende materiale
> om produktet, så er 18 år da værd at lægge mærke til, ja.

Åh ja, men hvem har i grunden en bil så længe som 15 eller
18 år, altså bortset fra mig

> Og prisen..hvad er den ca. ?

Prisen er høj nok. Ca. 3400 kr. for en bil som min
Men med en behandling hver tredeie år, er der stadig god
økonomi i det.

> Den må være billig, da de kun har 1 behandling
> at vælge imellem.

Har du slet ikke læst hvad de skriver på:
http://www.tektrol.dk/index.html

CITAT:
"Vort behandlingsprincip:
Da man ikke kan lave en reduceret behandling uden at det går
ud over kvaliteten, tilbyder vi kun én type behandling som
til gengæld er komplet og tilbundsgående. En behandling der
ikke kan gøres bedre, hverken af os eller andre, og som vi
derfor giver den bedst mulige garanti på."

Selvfølgelig er der en god gang salgsgas med i det, men det
er der vel i alt salgsmateriale?

I bund og grund er det tilliden til de personer der udfører
arbejdet, det hele kommer an på. At jeg så fravælger alt
hvad der står Pava på, er så et udslag af et elendigtt
testresultat, jeg så engang, samt at der er for mange
fuskere der bruger Pavas produkter. Bare lige min mening :)

--
venlig hilsen Jan
Peugeot 405 1,9 GTXdt

Fra : Olesen

Dato : 13-10-03 17:19

> [...]

> gør den ikke! Forventer du at der ligger en færdigskrevet
> kontrakt på hjemmesiden? Det er en salgsside...

Synes der mangler detaljer, når vi snakker
garanti på 18 års varighed.
I dagens danmark er man nødt til at sikre
sig i hoved og røv, hvis man vil være
nogenlunde stillet, når først en skade er sket,
og så er rosenrøde ord på en hjemmeside
ikke meget værd.

> Hvilket Suvo`s garanti ikke er??

Tektrol skriver sågar selv i deres
'forhandler-fordele', at deres
18 års garanti er en god ting
når der snakkes markedsføring....
De glemmer dog, at kunderne også
har adgang til disse rosenrøde linjer..

> [...]
> Rustbeskyttelse, så de risikerer vel ligeså vel som de andre
> at få på pukkelen, hvis sagerne ikke er iorden.

Jeg kan kun se det som en fordel, at sprøjteskemaerne
er udarbejdet af bilfabrikkerne selv.

> Åh ja, men hvem har i grunden en bil så længe som 15 eller
> 18 år, altså bortset fra mig

Mig, min er allerede 17 og har ikke antydning
af det der ligner rust eller gennemtærring.
2 pletter på døren er faktisk alt.

> Prisen er høj nok. Ca. 3400 kr. for en bil som min
> Men med en behandling hver tredeie år, er der stadig god
> økonomi i det.

Det er rimeligt, ja, men jeg tror alligevel bilen
har godt af det årlige check.