kim larsen
Fra : Thomas Larsen

Dato : 10-10-03 22:33

er der nogen der kan fortælle mig hvem der synger med på nummeret "joanna"
for der er en del forskellige versioner af den, og det nummer jeg leder
efter er det en dame der synger med (stemme som lone kellermand eller
mathilde el. lign.) og hvis jeg kunne få af vide på hvilken plade den er så
er det helt i top.

mvh Thomas

Fra : sniper_Nolight

Dato : 11-10-03 01:09

> [...]
> efter er det en dame der synger med (stemme som lone kellermand eller
> mathilde el. lign.) og hvis jeg kunne få af vide på hvilken plade den er

på pladen Værsgo fra '73 er det en dreng der hedder Søren Bernbon der synger
med på "Joanna" og "De Fjorten Astronauter"
Jeg kender ikke andre udgaver
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : **LOC**

Dato : 11-10-03 10:48

Der er også en udgave på den nyeste kjukken cd... der hvor de spiller live,
der er det hans guitarist karsten skovgaard der synger.

**LOC**

Fra : Peter G

Dato : 11-10-03 15:15

Thomas Larsen skrev:

> [...]
> kellermand eller mathilde el. lign.) og hvis jeg kunne få af vide på
> hvilken plade den er så er det helt i top.

Liveudgaven på pladen "Vogt Dem For Efterligninger" med Starfuckers? Jeg
ved ikke hvem, der synger kor.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).

Fra : Kasper Jensen

Dato : 12-10-03 20:22

"Thomas Larsen" <ttl-byg@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter er det en dame der synger med (stemme som lone kellermand eller
> mathilde el. lign.) og hvis jeg kunne få af vide på hvilken plade den

Joanna findes i seks udgaver, som oprindeligt er udgivet således:
1) 1973 på Kim Larsen: Værsgo'. Søren Bernbon som vokal.
2) 1978 på Starfuckers: Vogt Dem For Efterligninger. Kim Larsen som
vokal . Lasse & Mathilde medvirkede periferert live ifølge covernoterne,
så det kunne meget vel være den udgave, som du søger. Udsendt på CD i
1996 som Medley McCD 6004, men efterfølgende genudgivet som Disky DDC
881972 (blot hvis du skulle bestille den)
3) 1991 på børne-CD'en Syng Og Leg Vol. 2. Børnekor.
4+5) 1999 på Sussie: Joanna. CDsingle, som indeholder sangen i ordinær
samt instrumental udgave.
6) 2002 på Kim Larsen & Kjukken: Det Var En Torsdag Aften. Karsten
Skovgaard som vokal.

Hun hedder i øvrigt Lone Kellermann.

Har tidligere været diskuteret her i gruppen:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=b9ms52%24sth%241%40sunsite.dk&rnum=5&prev=/groups%3Fq%3D%252Bkim%2B%252Blarsen%2B%252B
joanna%2Bgroup:dk.kultur.musik.*%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26group%
3Ddk.kultur.musik.*%26scoring%3Dd