Fra Geforce2 til ATI 9600 PRO
Fra : Michael Melby

Dato : 10-10-03 17:41

Hej derude.

Jeg har købt mig et ATI Radeon 9600 PRO grafikkort, som skal erstatte mit
gammel Geforce 2 PRO.

Nu kommer så mit spørgsmål.

Hvad skal jeg gøre inden jeg installere mit nye grafikkort??? Er der nogen
indstillinger som jeg skal ændre??

Hehe....der kom sgu 2 spørgsmål istedet.

Mvh

Michael Melby

Fra : Sune Storgaard

Dato : 10-10-03 17:52

Michael Melby mumbled his insignificant opinion in:

> Jeg har købt mig et ATI Radeon 9600 PRO grafikkort, som skal erstatte
> mit gammel Geforce 2 PRO.
>
> Nu kommer så mit spørgsmål.

> Hvad skal jeg gøre inden jeg installere mit nye grafikkort???

Hent de spritnye ati 3.8 drivere:
http://www.ati.com/home/online/CatalystXPdriver.html

Dernæst Afinstaller de gamle nvidia drivere (!!!)
Ind i tilføj/fjern programmer og fjern den derfra.

Luk pc'en ned,strømmen af, byt kort, tænd for dunken ,hvis der kommer en ny
hardware guide, så spring den over. Åben den catalyst pakke du har hentet,
genstart når den tilbyder det.

>Er der nogen indstillinger som jeg skal ændre??
Ikke umiddelbart, men ATI's kontrolpanel findes under egenskaber for
skærm,indstillinger => avanceret.

> Hehe....der kom sgu 2 spørgsmål istedet.
svin :)

Fra : Nikolaj

Dato : 10-10-03 21:18

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> wrote in message
news:3f86e3c5$0$30088> > Jeg har købt mig et ATI Radeon 9600 PRO grafikkort,
som skal erstatte

> Dernæst Afinstaller de gamle nvidia drivere (!!!)
> Ind i tilføj/fjern programmer og fjern den derfra.

Jeg sidder selv og skal købe nyt grafikkort og vil lige spørge når emnet nu
er oppe.
Jeg kan huske i "gamle dage" skulle man slette hele windows og starte på en
frisk for at få alt væk fra de gamle drivere, da de kunne lave ged i
stabilitet og performance. Hvordan er nvidias uninstall i dag? Fjerner den
ALT! så der ikke er det eneste spor tilbage, eller skal man den hårde vej?

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 10-10-03 22:11

"Nikolaj" <nikolaj_dk@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ALT! så der ikke er det eneste spor tilbage, eller skal man den hårde vej?

Nope. Jeg vil sige at man nemt risikerer at skulle den hårde vej, i det
mindste med manuel fjernelse af nVidia driver-rester i fejlsikret tilstand,
både i form af filer, og strenge i registreringsdatabasen.

Ellers må man finde et af de rensnings-tools der er lavet gennem tiden.

Det er for ringe at grafikkort-producenter (og andre!) ikke kan finde ud af
at rydde ordentligt op efter sig.

Efter sigende skulle ATI's uninstall der følger med Catalyst 3.8 dog være et
skridt i den rigtige retning.

Venlig hilsen
Henrik.

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 11-10-03 01:21

"Henrik Stavnshøj" <helian@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Ellers må man finde et af de rensnings-tools der er lavet gennem tiden.

F.eks. Driverheavens Driver Cleaner

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : Nikolaj

Dato : 11-10-03 15:57

> F.eks. Driverheavens Driver Cleaner

Den kendte jeg ikke, tak skal du have

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 11-10-03 16:08

> Den kendte jeg ikke, tak skal du have

Men efter ATI har lavet deres egen Driver Uninstaller, er det nok bedst at
bruge denne. I hvert fald lettere.

Fra : Brian Lund

Dato : 12-10-03 20:41

> Jeg kan huske i "gamle dage" skulle man slette hele windows og starte på
en
> frisk for at få alt væk fra de gamle drivere, da de kunne lave ged i
> stabilitet og performance.

Hvor gamle dage er det? - Dem kan jeg ikke mindes og jeg har trodsalt haft
PC siden 1994 ;)

Med windows 95/98/ME/2000 har jeg aldrig* haft problemer med at opgradere
min PC :)

*aldrig betyder én gang, jeg havde købt hel ny PC og det eneste jeg tog med
var harddisken, så gik W95 i blå skærm under boot, så valgte jeg at
formatere :)

Brian, som lader der gå mindst ét år mellem han formaterer