Kan i huske 3Dfx woodoo
Fra : Kurt Pedersen

Dato : 10-10-03 17:09

Hej NG
Blev der ikke i tidernes morgen lavet en driver til woodoo som kunne få
kortet til at virke som et almindeligt 3D-grafikkort?
Er der nogen af jer der ligger inde med denne driver eller ved hvor den kan
findes?
mvh
Kurt

Fra : Sune Storgaard

Dato : 10-10-03 17:53

Kurt Pedersen mumbled his insignificant opinion in:

> Hej NG
> Blev der ikke i tidernes morgen lavet en driver til woodoo som kunne
> få kortet til at virke som et almindeligt 3D-grafikkort?

Fatter ikke lige helt hvad du mener med et almindeligt 3dkort, hvad er et
ualmindeligt ?

> Er der nogen af jer der ligger inde med denne driver eller ved hvor
> den kan findes?

voodoofiles.com har det sikkert uanset hvad du mener :)

Fra : Kim

Dato : 10-10-03 18:58

> Fatter ikke lige helt hvad du mener med et almindeligt 3dkort, hvad er et
> ualmindeligt ?<

Så vidt jeg husker så var voodoo1+2 et accellerator kort.
Det vil sige, at det blev monteret og forbundet sammen med dit alm
skræmkort.

Jeg ved ikke om de nogle sinde fik lavet det sådan

> voodoofiles.com har det sikkert uanset hvad du mener :)

Kim B. Steffensen.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 10-10-03 21:09

Kim mumbled his insignificant opinion in:

> Så vidt jeg husker så var voodoo1+2 et accellerator kort.
> Det vil sige, at det blev monteret og forbundet sammen med dit alm
> skræmkort.

Ok, så er jeg med på hvad han mener med "almindelig 3d kort" :)
Man skulle jo netop loope den med et almindeligt kort, fordi voodoo kortet
kun havde 3d funktioner.

> Jeg ved ikke om de nogle sinde fik lavet det sådan

Tvivler på det er muligt.. men hvis det findes er det sikkert på
voodoofiles :)
Med mindre det er af nostalgiske årsager, så kan det vist ikke betale sig at
makke mere i de kort..

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 11-10-03 10:11

Hej
Jeg fornemmer at der er delte meninger om hvad det var jeg mente.
Woodoo-kortene skulle bruges til spil der kunne køre 3dfx, og disse spil er
de eneste der kan starte acceleratoren. Jeg kan ikke huske om man nåede at
lave en driver der kunne aktivere kortet, men det forekommer mig. Mit
spørgsmål går så på om man nåede at lave en driver til enten "Direct3D"
eller "OpenGL" der så kan aktivere kortet under normale spil.
Historie
Drengen har en gammel pentium 133Mhz computer med et 4Mb cirrus
PCIgrafikkort. Hans forældre mener at han skal vente de
1 1/2 år til han bliver konfirmeret med at få en ny computer. Så var det så
at jeg tænkte på at forære ham mit gamle woodoo2 så at han idet mindste
kunne komme til at spille nogle af alle de mange spil der findes, men uden
en driver til Direct3D eller OpenGL tjener det ligesom ikke noget formål.
mvh
Kurt

Fra : Henrik Dissing

Dato : 11-10-03 12:54

On Sat, 11 Oct 2003 11:10:38 +0200, Kurt Pedersen wrote:

> [...]
>en driver til Direct3D eller OpenGL tjener det ligesom ikke noget formål.

Med sådan en gammel computer er det alligevel omsonst at prøve at spille ret
mange af de 3D-spil som er udkommet efter den tid hvor 3Dfx Glide var
dominerende.

Det bedste du kan gøre for den arme unge, er nok at give ham dit
Voodoo2-kort og så finde nogle gamle spil som understøttes af 3Dfx.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Brian Lund

Dato : 12-10-03 20:37

> [...]
>
> Det bedste du kan gøre for den arme unge, er nok at give ham dit
> Voodoo2-kort og så finde nogle gamle spil som understøttes af 3Dfx.

Og Quake2 er et af dem, og Quake3 _mener_ jeg endda også kan køre med det...
Men har glemt det :) - Google må kunne svare.

Brian