Ulovlige nummerplader
Fra : Allan

Dato : 11-04-01 09:14

Ja - når man kan finde noget negativt at skrive
om os - ja så gør man det.

Sakset fra DR's net-nyheder...

----------------------

Motorcykler med ulovlige nummerplader

11. april 2001 08:00 Indland

Mange motorcykelejere lejer prøveplader før de
kører rundt til træf forskellige steder i landet,
i stedet for at indregistrere deres køretøjer og
betale de høje afgifter.
Men det er ulovligt, og derfor slår politiet til,
når der på torsdag er træf i Esbjerg, hvor 2500
motorcykler ventes at deltage - mange på prøveplader.

I ugen op til træffet er det næsten umuligt i Jylland
at opdrive en prøveplade til motorcykler, siger politiet.

Straffen for at køre til træf med prøveplader er en bøde.

---------

Do! - Man kunne da i forbindelse med denne artikel have
nævnt at der arbejdes på at nedsætte afgiften på motor-
cykler - da motorcykler er hårdere afgiftsbelagt end
biler...

MVH
Allan Rasmussen
Jawa 350/640 HayaBusaStyle

Create a new mailbox, or access your existing IMAP4 or
POP3 mailbox from anywhere with just a web browser.

Fra : origo@earthling.net

Dato : 11-04-01 09:21

"Allan" <Jawa350@MailAndNews.com> wrote in message
Ja - når man kan finde noget negativt at skrive
om os - ja så gør man det.
----
Hva er problemet? De beskriver en politiaksjon som vil finne sted, og det
*er* et faktum at mange benytter prøvplater ulovlig for å unddra avgift.

Jeg synes det er en voksende tendens til, at man skriker opp såsnart order
motorsyklist er nevnt i blot en smule negativ sammenheng.

JS

Fra : Christian Berggreen

Dato : 11-04-01 09:49

Helt enig.........og bare fordi afgifterne er høje i DK på motorcykler
berettiger det jo ikke til at køre rundt på prøveplader ulovligt. Selvom man
kan være nok så uenig med de afgifter vi har, så skader det jo faktisk kun
den sag, hvis man går ud laver ulovligheder (hehe......siger ham der næsten
aldrig kører for stærkt, og ser meget uskyldig ud....

Christian
VTR1000F

Fra : John Thomsen

Dato : 17-05-01 12:51

On Wed, 11 Apr 2001 10:48:47 +0200, "Christian Berggreen"
<ccb@image.dk> wrote:

> [...]
>den sag, hvis man går ud laver ulovligheder (hehe......siger ham der næsten
>aldrig kører for stærkt, og ser meget uskyldig ud....

Måske lidt ved siden af sporet, men alliwl:

Svoger og svigerinden har for nylig været til fætter-kusine-træf,
hvilket de berettede begejstret om.

Det var foregået hos "en fætter" hvis hus var ganske ufærdigt selv om
han havde boet der i snart 8 år. Men garagen var i perfekt stand og
husede hele 6 motorcykler, fortalte de....

Og svoger tilføjede, at fætter kørte dem alle sammen på en og samme
nummerplade, som blev skiftet rundt efter behov...

Skal man le eller græde....? ))

Venligst
John

Fra : Adam Christensen

Dato : 11-04-01 10:34

> [...]
>
> Jeg synes det er en voksende tendens til, at man skriker opp såsnart order
> motorsyklist er nevnt i blot en smule negativ sammenheng.

Hvorvidt tendensen er voksende skal jeg ikke kunne sige, men den er i høj
grad eksisterende

--
Adam
SV650S

Fra : Armand

Dato : 11-04-01 11:13

<origo@earthling.net> skrev i en news:9b1457$82b$1@sunsite.dk...

> Hva er problemet? De beskriver en politiaksjon som vil finne sted, og
det
> *er* et faktum at mange benytter prøvplater ulovlig for å unddra
avgift.

Jup!
Hvis det er tilfældet at man ligefrem kan aflæse et kommende arrangement
á mc-paraden i Esbjerg på udlånet af prøveplader er der jo et problem.
Og min retfærdigheds (misundelses?) -refleks fryder sig over at der
endelig er nogle af prøveplade-Ducati'erne/HD'erne som bliver
konfronteret med de faktiske regler!

--
Armand.

Fra : james

Dato : 11-04-01 23:26

gud........godt jeg snart skal på "almindelige" norske plader, så jeg
slipper for at være:

1. en tyv
2. en blære-røv
3. en kriminel
4. osv.....

forresten: prøvepladen er ikke en ulovlig nummerplade. Pladen er jo helt
lovlig, det er bare at den måske bliver "misbrugt" i visse sammenhæng.....

Fra : John Thomsen

Dato : 17-05-01 12:51

On Thu, 12 Apr 2001 00:26:28 +0200, james <airthy@post5.tele.dk>
wrote:

>forresten: prøvepladen er ikke en ulovlig nummerplade. Pladen er jo helt
>lovlig, det er bare at den måske bliver "misbrugt" i visse sammenhæng.....

Det er vel lidt diskutabelt....

Prøveplader er lovlige, dvs. de kan bruges til endelig registrering
finder sted, således at man kan test-køre....

De er lovlige at køre til og fra værksted og synshal med, men end ikke
til at smutte til bageren søndag morgen på....

Du må heller ikke køre til stranden eller til fodbold på prøveplader,
og her ligestiller de sig med "gule plader" til biler....

I den forbindelse kan der advares mod at det lokale skattevæsen godt
kan være på observation på sportspladsers, biografers og andre
parkeringspladser.....

Venligst
John

Fra : Steen Gruby

Dato : 12-04-01 15:47

On Wed, 11 Apr 2001 12:13:11 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

Hej Armand.

>Og min retfærdigheds (misundelses?) -refleks fryder sig over at der
>endelig er nogle af prøveplade-Ducati'erne/HD'erne som bliver
>konfronteret med de faktiske regler!

Jeg vil nu tillade mig at mene, at myndighederne selv er skyld i
problemerne omkring brugen af prøveplader.
Man har alt for længe stilletiende accepteret tingenes tilstand.
Og nu skal der statueres et eksempel.
Det svarer nogenlunde til at opdrage børn.
Det er pokkers svært at komme tilbage til virkeligheden hvis snoren
har været for løs.
Og spørgsmålet er altid det samme:
Hvis er skylden?

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Knud Jacobsen

Dato : 12-04-01 17:22

Steen Gruby <oz9zi@gruby.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ad5bea6.20138004@149.212.63.99...
> [...]
> problemerne omkring brugen af prøveplader.
> Man har alt for længe stilletiende accepteret tingenes tilstand.

Det bliver det da overhovedet ikke mere lovligt af! (eller går du ind for
"tillid er godt men kontrol er bedre?)

Hvis alle betalte afgift som de burde, ku´ der komme flere penge i kassen
til (teoretisk set) gavn og glæde for alle. Misbrug af prøveplader er for
mig at se det samme som socialt bedrageri og sort arbejde.

Knud Stange Jakobsen
TDM 850

Fra : Steen Gruby

Dato : 12-04-01 18:24

On Thu, 12 Apr 2001 18:21:40 +0200, "Knud Jacobsen"
<dagskolen@paradis.dk> wrote:

Hej Knud.

>Det bliver det da overhovedet ikke mere lovligt af! (eller går du ind for
>"tillid er godt men kontrol er bedre?)

Hvad jeg mener er i den forbindelse ligegyldigt.
Jeg har ingen problemer med prøveplader, skattemyndigheder eller at se
mig selv i øjnene.
Jeg konstaterer blot, at jeg ved mange lejligheder har set
ordensmagten lade prøveplader passere uden at undersøge lødigheden af
brugen.
Sagt på en anden måde: Man lader tingene udvikle sig til de er et
problem og forsøger så at hale i land.
Derfor sammenligningen med børneopdragelsen.

>Hvis alle betalte afgift som de burde, ku´ der komme flere penge i kassen
>til (teoretisk set) gavn og glæde for alle. Misbrug af prøveplader er for
>mig at se det samme som socialt bedrageri og sort arbejde.

Nu er der en god portion anarkist i mig
Min personlige mening er, at afgifterne på motorkøretøjer er så høje
at det opfordrer til omgåelse af loven hvis det er muligt.
Og love der dårligt lader sig kontrollere er efter min mening love af
for ringe kvalitet.
Og i stedet for at tage fat i det egentlige problem nemli' at få
harmoniseret afgifterne, finder lovgiverne på alle mulige mere eller
mindre forståelige krumspring.
Det bevirker, at der er en meget stor belastning på den udøvende og
den dømmende magt, hvilket igen fører til en prioritering af deres
indsats, hvilket så igen fører til den slags "punktindsatser".
Det samme gælder for i øvrigt skattelovgivningen.
Ellers ville vi heller ikke have det problem at en stor del af den
danske befolkning har bankforbindelse i Uganda

Hvis du spørger mig om jeg syntes det er rimeligt, kan jeg blot svare
at myndighederne ligger som de har redt.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Knud Jacobsen

Dato : 12-04-01 20:36

Steen Gruby <oz9zi@gruby.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ad5dfe8.28653202@149.212.63.99...
> On Thu, 12 Apr 2001 18:21:40 +0200, "Knud Jacobsen"
> <dagskolen@paradis.dk> wrote:

Hej Steen

> Og love der dårligt lader sig kontrollere er efter min mening love af
> for ringe kvalitet.

Hvis jeg skal være lidt grov, vil jeg hævde, at det samme gælder loven om
forbud mod seksuelt misbrug af små børn. Er denne lov også af for ringe
kvalitet? - den har i hvert fald (desværre) vist sig at være meget vanskelig
at kontrollere. I et retssamfund er det nødvendigt at have tillid til, at
langt hovedparten overholder loven. "Tillid er godt - kontrol er bedre"
lugter mere af diktaturstat.

> Og i stedet for at tage fat i det egentlige problem nemli' at få
> harmoniseret afgifterne, finder lovgiverne på alle mulige mere eller
> mindre forståelige krumspring.

Ok, jeg synes som regel også afgifterne er for høje. Bare ikke når jeg
sidder fast i en bilkø syd for grænsen - skabt af alt for mange (billige)
biler på alt for lidt plads.

Knud Stange Jakobsen
TDM 850

Fra : Frasier

Dato : 12-04-01 21:35

"Knud Jacobsen" <dagskolen@paradis.dk> wrote in message
> Ok, jeg synes som regel også afgifterne er for høje. Bare ikke når jeg
> sidder fast i en bilkø syd for grænsen - skabt af alt for mange (billige)
> biler på alt for lidt plads.

Ja, der er nok ofte et problem dernede, men problemet bør vel ikke løses ved
at skrue afgiften op?
Det svarer lidt til øresundsbroen. Det er ikke mange køretøjer man passerer
når man kører over broen. Hvorfor? priserne er høje. Jamen hvorfor sænkes de
så ikke? Fordi så er der jo flere der kører over, og det kan vi ikke have,
det forurener jo!

Frasier

Fra : Ole Baun

Dato : 12-04-01 20:39

"Steen Gruby" <oz9zi@gruby.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er der en god portion anarkist i mig
> Min personlige mening er, at afgifterne på motorkøretøjer er så høje
> at det opfordrer til omgåelse af loven hvis det er muligt.

Tjaa Steen.
Og dem der udfører socialt bedrageri eller sort arbejde gør det vel sagtens
med cirka den samme begrundelse; - altså at de finder reglerne forkerte, og
at de derfor kan tillade sig at omgå dem. Der er også dem der smugler narko,
og undskylder sig med, at hvis ikke netop de gjorde det ville der blot være
nogle andre der gjorde det.
Og det er ikke fordi jeg vil sammenligne narkosmugling med misbrug af
prøveplader, (eller hastighedsoverskridelser for den sags skyld) , men
hvis man bevidst vælger at overskride en lov som man kender straffen for at
overtræde, så kan jeg ikke få ondt af dem når bøden falder.

Ole Baun
CB 500, ´96, 80 kkm (der ofte kører hurtigere end loven tillader)

Fra : Steen Gruby

Dato : 12-04-01 22:12

On Thu, 12 Apr 2001 21:39:05 +0200, "Ole Baun"
<ole.baun@mail1.stofanet.dk> wrote:

Hej Gutter.

> [...]
>med cirka den samme begrundelse; - altså at de finder reglerne forkerte, og
>at de derfor kan tillade sig at omgå dem.

Nu er der i regelen både årsag og virkning.
Jeg mener på ingen måde at lovovertrædelser er legale.
Jeg prøver blot, efter ringe evne, at beskrive hvorfor vi er der hvor
vi er.
Når der er tale om tårnhøje afgifter på køretøjer, og der samtidig
findes en mulighed for at omgå dem på en måde der vanskeligt lader sig
kontrollere, er det ikke noget under at det bliver gjort.
Så er det efter min mening mere systemet der er noget galt med end
befolkningen.
Sagt på en anden måde.
Reducer antallet af love og regler til et rimeligt niveau, og sørg for
at de der findes også kan håndhæves.
Grundloven er faktisk meget enkel og klar - min respekt for dem der
skrev den.
Men det kludetæppe der efterhånden er syet oven på den er noget
makværk.
Det har kun meget lidt respekt fra min side.
Det er dog ikke det samme som at jeg ikke overholder samme love - I
det omfang jeg ellers er i stand til at forstå dem.

>Der er også dem der smugler narko,
>og undskylder sig med, at hvis ikke netop de gjorde det ville der blot være
>nogle andre der gjorde det.

Jeg ville have stor respekt tor ordensmagten hvis den tog jernhårdt
fat i det problem, men da orderen fra lovgiverne er klar - fang flere
trafiksyndere dem er der flere stemmer i - så får større problemer lov
til at eskallere.
Det har mange uønskede bivirkninger, bl.a. at respekten for politiet
efterhånden kan ligge på et meget lille sted.
Og det er jo ikke dem der er årsagen til prioriteringen men
politikkerne.

> [...]
>hvis man bevidst vælger at overskride en lov som man kender straffen for at
>overtræde, så kan jeg ikke få ondt af dem når bøden falder.

Det ville også være ude af proppertioner at drage den sammenligning.
Hvis der var skredet ind overfor prøveskiltene for mange år siden
ville problemet være ikke eksisterende i dag.
Men sådan er det ikke.
Og så tror jeg desværre ikke at alle kender straffen for at køre
fornøjelsestur på prøveskilte.
Foruden bøden kan man risikere at afgiften falder til betaling.
Og det bliver uden diskusion den T&S fastsætter.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : John Thomsen

Dato : 17-05-01 12:51

On Thu, 12 Apr 2001 17:24:04 GMT, oz9zi@gruby.dk (Steen Gruby) wrote:

> [...]
>at det opfordrer til omgåelse af loven hvis det er muligt.
>Og love der dårligt lader sig kontrollere er efter min mening love af

Det er jo en kendt sag, at love og regler der virker urimelige på en
befolkning vil blive overtrådt - deri har du ganske ret....

Hvis man f.eks. prøvede at "ensrette" alle fortove på samme måde som
vejbanerne - "Gå altid fremad på vejens højre fortov" - så ville det
simpelthen aldrig blive overholdt.

Det burde politikerne, som lovgivere, i højere grad holde sig for øje.

Nøjagtigt det samme gælder for f.eks. hastighedsgrænserne; dem finder
et flertal af befolkningen også "urimelige" (i hvert fald for
motorveje) og derfor overholdes de stort set ikke. De fleste kører
(Vejdirektoratet har målt det!) ca. 130 på Sjælland og ca. 140 i
Jylland og på Fyn. Men formynderne-politikerne - og navnlig fra S-R og
ud mod venstre, mener slet ikke man skal have lov at færdes frit...

Venligst
John

Fra : Chopmo

Dato : 11-04-01 13:56

> Hva er problemet? De beskriver en politiaksjon som vil finne sted, og det
> *er* et faktum at mange benytter prøvplater ulovlig for å unddra avgift.

Jeg bliver nødt til at spørge dumt: Hvordan er det ulovligt? Hvor går
grænsen fra brug til misbrug af prøveplader?

/Jacob

Fra : Niels Drewes

Dato : 11-04-01 14:13

"Chopmo" <tjornhol@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg bliver nødt til at spørge dumt: Hvordan er det ulovligt? Hvor går
> grænsen fra brug til misbrug af prøveplader?

Læs http://www.fyensstiftstidende.dk/VisArtikel.php?ArtikelID=51276 og du
får svar

Vh

Niels

Fra : Chopmo

Dato : 11-04-01 14:16

> Læs http://www.fyensstiftstidende.dk/VisArtikel.php?ArtikelID=51276 og du
> får svar

"Et træf lever ikke op til de regler, der nu en gang er, siger Henrik Vallø.
"

Tjah, svar og svar
Men jeg så godt nok først den artikel efter jeg postede mit spørgsmål.

/Jacob

Fra : Niels Drewes

Dato : 11-04-01 14:24

> Tjah, svar og svar
> Men jeg så godt nok først den artikel efter jeg postede mit spørgsmål.

Man må kun kører med indianerplade/klistermærke hvis man skal transportere
cyklen til/fra syn og værksted, samt i forbindelse med køb og salg af
maskinen. I Touring Klubben har der osse været en masse snik/snak om brug af
prøveplade i forbindelse med motorcykeltest.

Vh

Niels

Fra : Jørgen Winther

Dato : 11-04-01 19:46

> [...] Jeg synes det er en voksende tendens til, at man skriker opp såsnart
order
> motorsyklist er nevnt i blot en smule negativ sammenheng.

Jeg synes nu, at den artikel/pressemeddelelse er negativ overfor
motorcyklister - en tilsvarende meddelelse vedrørende misbrug af prøveplader
på biler ville næppe have været formuleret, så den kriminaliserede alle
billister ("da vi ved, at mange billister skal i Bilka på lørdag, planlægger
vi en razzia ved indfaldsvejene - det er næsten umuligt at opdrive en
prøveplade til en bil i omegnen af Bilka op til en lørdag..." - mon ikke den
typiske nyheds-forbruger ville stejle over sådan noget?).

--
Jørgen
- der kører mini Bol d'Or med afgift og plade og det hele

Fra : Søren L Hansen

Dato : 11-04-01 22:48

"Jørgen Winther" <jwi@jw-soft.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> typiske nyheds-forbruger ville stejle over sådan noget?).

Tjae nu skal vi jo ikke føle os forfulgte. Der laves jo også "razziaer" mod
gulpladebiler uden moms, f.eks. på stranden og i lystbådehavne om søndagen!
Der var så meget snak om det en overgang at der kørte nogen rundt med
klistermærke: "Grin bare- momsen er betalt"

S.

Fra : John Thomsen

Dato : 17-05-01 12:51

On Wed, 11 Apr 2001 20:46:00 +0200, "Jørgen Winther" <jwi@jw-soft.dk>
wrote:

> [...]
>billister ("da vi ved, at mange billister skal i Bilka på lørdag, planlægger

Med fare for at blive kørt ned af rasende debattører, så vil jeg
faktisk godt vove den påstand, at netop sådanne udsagn passer godt i
krammet hos adskillige bladsmørere og mikrofonholdere (jeg vil ikke
værdige at kalde dem journalister!), og jeg synes at der er en let
venstredrejning over ganske mange af dem i den slags spørgsmål.

Når jeg ikke vil kalde dem journalister, så er det fordi de sidder
fast møbleret på redaktionerne og "giver et personlig drej" til de
indløbne historier fra Nyhedsbureauer og deslige, men selv kun alt for
sjældent færdes ude i virkeligheden og selv finder den gode historie.

Venligst
John

Fra : Ole Mogensen

Dato : 11-04-01 09:51

Allan wrote:

> Ja - når man kan finde noget negativt at skrive
> om os - ja så gør man det.

Om os ?????????? , tal for dig selv , jeg har betalt
ved kasse 1.

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Hans Olsen

Dato : 11-04-01 09:56

"Allan" <Jawa350@MailAndNews.com> skrev i en meddelelse
Ja - når man kan finde noget negativt at skrive
om os - ja så gør man det.

Hej
Det er da ikke noget at fare op over, hvis det ikke er noget om snakken, ja
så er der
jo bare nogen der får en lang næse, og det er jo kun dem der har dårlig
samvittighed der
råber højest - og i sidste ende er det jo kun til gavn for dem der virkelig
skal bruge en
prøveplade, prisen stiger IKKE for at forhindre snyd.
MVH
hans Olsen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-04-01 22:09

Angående den nævnte 'bøde', må det da dreje sig om et anseligt beløb. Jeg
mener at man derudover kommer til at erlægge registreringsafgiften?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-04-01 22:18

Preben Riis Sørensen wrote:

> Angående den nævnte 'bøde', må det da dreje sig om et anseligt beløb. Jeg
> mener at man derudover kommer til at erlægge registreringsafgiften?

Jeg mener at man skal betale afgiften + en bøde der er = afgiften! Det er
jo mange penge hvis man kører rundt på en MV F4... Faktisk er det jo helt
grotesk ifht. hvad man har gjort! Sygt land vi lever i
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Søren L Hansen

Dato : 11-04-01 22:52

"Jes Vestervang" <jesvj@mailme.dk.fjern_mig_og_punktummet> skrev i en
meddelelse news:imh2b9.o62.ln@jes.etellerandet.com...

> [...]
> jo mange penge hvis man kører rundt på en MV F4... Faktisk er det jo helt
> grotesk ifht. hvad man har gjort! Sygt land vi lever i

Nej, ikke bare for at køre uberettiget med rpøveplader, det hedder
lystkørsel og koster vist 400,-

Noget andet er hvis man tager en anden alm plade og sætter på, uhauha, det
vil blive dyrt!
Grunden til den hårde straf er at der gøres ALT for at lukke muligheder for
at omgå reg. afgiften. Og den er vel ikke så hård, økonomisk kriminalitet
straffes temmelig hårdt.
S.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-04-01 23:15

Søren L Hansen wrote:

> [...]
> lystkørsel og koster vist 400,-
>
> Noget andet er hvis man tager en anden alm plade og sætter på, uhauha, det
Nåja! Jeg havde fået byttet rundt på de to. Der er jo egentlig lidt af en
forskel der. Så tror da pokker at folk kører med dem i stedet for at betale
afgiften! Man føler sig næsten helt dum ved at have en cykel der er betalt
afgift på :-/

> Grunden til den hårde straf er at der gøres ALT for at lukke muligheder
> for at omgå reg. afgiften. Og den er vel ikke så hård, økonomisk
> kriminalitet straffes temmelig hårdt.
Ja, de røde apparater på christiansborg elsker at have en fod på vores
n..... Danskerne må generelt ike være for kloge, når man tænker på at
det er en folkevalgt regering

Fra : Jørgen Winther

Dato : 12-04-01 01:31

> [...] Ja, de røde apparater på christiansborg elsker at have en fod på
vores
> n..... Danskerne må generelt ike være for kloge, når man tænker på at
> det er en folkevalgt regering

Folkevalgt folketing, jo, men blandt hvilke alternativer? :-\
Folkevalgt regering, nej - dén er ansat, dvs. højst indirekte folkevalgt!

--
Jørgen

Fra : Adam Christensen

Dato : 12-04-01 08:49

"Jørgen Winther" <jwi@jw-soft.dk> wrote in message

> Folkevalgt folketing, jo, men blandt hvilke alternativer? :-\

Hov hov - hvis man ikke kan lide varerne på hylden må man åbne sin egen med
et bedre udvalg

> Folkevalgt regering, nej - dén er ansat, dvs. højst indirekte folkevalgt!

Hvad findes der af alternative modeller? Det er vel næppe smart at lade
folket diktere i detaljer, hvem der skal arbejde sammen om hvad. Så ville vi
ende op med endnu flere kludetæppeløsninger end Nyrup-regeringen har
præsteret :-/

--
Adam
SV650S

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-04-01 22:12

Jørgen Winther wrote:

> vores
>
> Folkevalgt folketing, jo, men blandt hvilke alternativer? :-\

Ja, det er et slemt problem. Vi skulle have sådan nogle A.P. Møller typer
derind istedet, men det har de jo ikke råd til (lønnedgang osv.).

> Folkevalgt regering, nej - dén er ansat, dvs. højst indirekte folkevalgt!
Nåja, jeg rodede vist lidt rundt i det

Fra : Jacob Trøst Nielsen

Dato : 11-04-01 23:49

"Søren L Hansen" skrev: "........Nej, ikke bare for at køre uberettiget med
rpøveplader, det hedder lystkørsel og koster vist 400,-......."

Lystkørsel koster 500,- i bøde og pladerne bliver inddraget og man kan IKKE
få pengene refunderet.

Mvh.
Jacob

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-04-01 00:11

Jacob Trøst Nielsen <akke@get2net.dk> skrev i en
> [...]
> rpøveplader, det hedder lystkørsel og koster vist 400,-......."
>
> Lystkørsel koster 500,- i bøde og pladerne bliver inddraget og man kan

Så er vi så kloge. Jeg ser dog ikke nogen forskel i, hvordan man er kommet
ud at køre uden at betale afgift, og finder en bøde på 500 kr. helt
latterlig. Hvis jeg var betjent, ville jeg ikke ulejlige min kuglepen, og
jeg vil da opfordre alle til at misbruge systemet, så man kan få øjnene op
for at det er helt urimeligt at slippe så billigt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Niels Drewes

Dato : 12-04-01 21:04

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> [...]
> jeg vil da opfordre alle til at misbruge systemet, så man kan få øjnene op
> for at det er helt urimeligt at slippe så billigt.
Well, så billigt er det åbentbart ikke. TV Avisen havde et indslag fra
Esbjerg, her blev en betjent interviewet, han der fortalte at politiet
havde snuppet fyr blev snuppet med prøveplader. Han sage at det vil koste
fyren motorcyklens afgift plus en bøde omkring 40.000 kr!?!
Det lyder grumt, men det kan være jeg hørte forkert?

Vh

Niels

Fra : PHK

Dato : 23-04-01 23:30

"Niels Drewes" <nd@nospam.get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fyren motorcyklens afgift plus en bøde omkring 40.000 kr!?!
> Det lyder grumt, men det kan være jeg hørte forkert?

Jeg mener ikke det var en i Esbjerg - det forekommer mig det var en fra
Nordjylland.

--
_
|_|

Fra : John Thomsen

Dato : 17-05-01 12:51

On Wed, 11 Apr 2001 23:51:38 +0200, "Søren L Hansen"
<lindholt@person.dk> wrote:

>Nej, ikke bare for at køre uberettiget med rpøveplader, det hedder
>lystkørsel og koster vist 400,-

Var det ikke her fra 1. maj at alle bødesatser blev reguleret så de er
delelige med 500......?

Da jeg hørte/så indslagt i TV-Avisen tænkte jeg med det samme:
"OK, man finder det mere betimeligt at kunne dele (eller faktisk
gange) med 500 end at skelne mellem hvad der er hvor farligt eller
hvor forbudt...!"

Venligst
John

Fra : John Thomsen

Dato : 03-05-01 12:09

On Wed, 11 Apr 2001 04:14:15 -0400, Allan <Jawa350@MailAndNews.com>
wrote:

>Sakset fra DR's net-nyheder...
>
>----------------------
>
>Motorcykler med ulovlige nummerplader
>
>11. april 2001 08:00 Indland
>
>Mange motorcykelejere lejer pr=F8veplader f=F8r de

Den dér lurede jeg også lige på, da jeg så den på skærmen, og - helt
ærligt - det første der slog mig var den meget officielle sprogbrug.

Så jeg gætter faktisk på det er en slags "pressemeddelelse" som enten
Justitsministeriet eller Rodet for Større Fæ har ladet sive til
TV-Avisen.

Altså en slags forhånds-advarsel om at man godt ved hvad der sker, men
gi'r folk en slags chance for at få sagerne bragt i orden....

Venligst
John