Golf IV forsæder
Fra : Martin Sand.

Dato : 10-10-03 13:17

Hejsa

Der er nogle enormt hårde sidevulster på forstolenen i min Golf IV. Jeg
prøvede en Golf årg. 2001 igår, og den havde identiske sæder men
sidevulsterne var ikke så hårde. Ved nærmere eftersyn virker det som om der
sidder en kraftig plastik"bøjle" inde i sædet på min Golf (altså på
siddefladen). Kan den afmonteres?

MVH Martin

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-03 13:14

"Martin Sand." <feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> sidder en kraftig plastik"bøjle" inde i sædet på min Golf (altså på

Det er ikke en plastikbøjle, det er et stykke jern som er svjeset på rammen.

Sorry.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Martin Sand.

Dato : 11-10-03 14:32

Claus Petersen wrote:
> Det er ikke en plastikbøjle, det er et stykke jern som er svjeset på
> rammen.

Hej Claus.
Jeg ved ikke hvordan rammen ser ud nede under selve sædehynden, men op ad
sidevulsterne på sædehynden (IKKE på ryglænet) kan de give sig temmelig
meget. Man kan faktisk lægge vulsterne ned i 90 graders vinkel så sædehynden
bliver nærmest helt plan, så der må vel være noget plast som kan give sig??
Vulsterne på sædebunden gør simpelthen sædet for lille til at jeg kan sidde
ordentlig i det.

MVH Martin

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-03 15:58

> [...]
sig??
> Vulsterne på sædebunden gør simpelthen sædet for lille til at jeg kan

Selv sædehynden er støbt i et stykke af skum, hvori der er indstøbt nogle
små metalskinner, til fastgørelse af det kraftige metaltråd som holder
betrækket fast omkring sædehynden. Selve sædehynden ligger godtnok i en
plastikskål måske er det den du kan mærke. Men selv ved at skære noget af
den holder skummen formen. Og hvis du skærer af skummet kommer betrækket til
at sidde løst.

Hvilket type sæde er der tale, alm. sport eller Recaro ?

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Martin Sand.

Dato : 11-10-03 22:52

Claus Petersen wrote:
> [...]
> skummet kommer betrækket til at sidde løst.
>
> Hvilket type sæde er der tale, alm. sport eller Recaro ?

Hej igen.

Det er ikke den plastskål som sædet "ligger i" jeg kan mærke. Jeg linker til
et billede om lidt, hvor jeg viser hvor den hårde afstivning er (linket
kommer senere i denne tråd).

Det er de alm. standardsæder der er i min Golf ("DK"-model årg 2003). Men
jeg prøvede en Golf IV årg. 2001 med identiske sæder, og det er tydeligt at
mærke, at der ikke er ekstra afstivning i disse. Jeg sad meget bedre i dem.
Nu troede jeg i første omgang at de bare var slidt lidt i kanterne, men man
kan mærke forskel i afstivningen inden i sædet. Der mangler ligesom en
afstiver i de nederste vulster i sæderne på 2001-modellen.
Jeg er ikke interesseret i at beskære noget af skummet, da bestrækket så
ikke vil passe (som du også påpeger). Men da vulsterne er nøjagtig lige
små/store i min Golf årg 2003 og i den årg. 2001 jeg prøvede, konkluderede
jeg at der blot må være sat noget ekstra afstivning ind i sædet i de nyere
modeller.

Man skal forestille sig, at mine lår nemt kunne lægge vulsterne ned i
2001'eren (skumgummiet bøjede blot af), men i min 2003'er er
siderne/afstivningen så hårde, at jeg nærmest sidder ovenpå kanterne på
sædet. Ubehageligt

Jeg vil ikke begynde at skille sædet ad for at se nøjere efter denne
afstiver, da der er airbags i ryglænet...

MVH Martin

Fra : Martin Sand.

Dato : 11-10-03 23:14

Martin Sand. wrote:
> Det er ikke den plastskål som sædet "ligger i" jeg kan mærke. Jeg
> linker til et billede om lidt, hvor jeg viser hvor den hårde
> afstivning er (linket kommer senere i denne tråd).

Link: http://home1.stofanet.dk/happyhome/afstiver/
/Martin
(jeg kan ikke poste i binær på denne newsserver, sorry)