Ford Escort Stationcar
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 10-10-03 12:41

Hej,

Vi overvejer køb af en Escort stationcar fra 1994-95, og har fundet en 1,4i
CLX.
Den har kørt 217.000 - er det RIGTIG meget for en 8 ventilet motor?
Skal vi hellere gå efter en 16V 1,6 eller 1,8 Liter?

mvh

Carsten

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-10-03 16:06

Carsten Pedersen wrote:
> [...]
> Den har kørt 217.000 - er det RIGTIG meget for en 8 ventilet motor?
> Skal vi hellere gå efter en 16V 1,6 eller 1,8 Liter?

Om det er en 8V eller en 16V, så betyder km-tallet det samme, det slider
hverken mere eller mindre på maskinen, kun at have 8 ventiler.
Jeg ville dog (afhængigt af prisen) helt klart vælge en 1,6-16V (som
minimum).
Ikke at 1,4i'eren (CVH motor) er en dårlig motor, den anden er bare bedre

Prisforskellen på de 2 modeller er ikke ret stor, så tag som minimum en 1,6.

Forskellen på HK er følgende:
1,4i - 8V = 75 HK
1,6i - 8V (før ca. 93) = 105 HK
1,6i - 16V = 90 HK
1,8i - 16V = 105 - 115 HK

Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2,5 GB video online
Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere

Fra : Søren \(9000\)

Dato : 10-10-03 20:56

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMhansen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3f86cac6$0$94868$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2,5 GB video online
> Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere

Nu har både min søster og en kollega haft Escort med 1,6 16 v motoren.
Om det er et tilfælde ved jeg ikke men begge motorer er døde!!!

Min søster fik en anden motor, men kollegaen valgte at sælge bilen uden
motor..fik 15.000,-

hilsen Søren (9000)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-10-03 21:05

Søren (9000) wrote:

> Nu har både min søster og en kollega haft Escort med 1,6 16 v
> motoren. Om det er et tilfælde ved jeg ikke men begge motorer er
> døde!!!

Alt kan jo "dræbes" hvis det ikke behandles/vedligeholdes ordentligt, og
igen kan man jo også "bare" have været uheldig.
Jeg har dog aldrig set/hørt at der skulle være nogle problemer af den art,
med lige netop den type motor.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-10-03 21:05

Hej!

"Søren (9000)" wrote:

> Nu har både min søster og en kollega haft Escort med 1,6 16 v motoren.
> Om det er et tilfælde ved jeg ikke men begge motorer er døde!!!

Hvilken 16V'er taler vi om? Min hedder Zetec-E og har kørt 203000km uden
problemer.

Hvornår døde jeres og hvordan? Blev de kørt pænt?