Kan jeg lave flæskesteg på en Weber Gril~
Fra : Jan

Dato : 10-10-03 06:31

Hejsa
Vi har her i sommers købt os en weber grill (47 cm) og nu iaften skal vi have en flæskesteg og så var det jeg tænkte om jeg kunne lave den på grillen og hvor lang tid den så skal have og om der er nogle specille ting jeg skal gøre for at få den god med sprøde svær osv.....
Mvh

Jan

Fra : Anders Houmark

Dato : 10-10-03 13:00

Jan wrote:
> [...]
> lave den på grillen og hvor lang tid den så skal have og om der er
> nogle specille ting jeg skal gøre for at få den god med sprøde

Hej Jan
Der er vist noget i vejen med din tegnsætning

Du kan med fordel lave flæskesteg på en weber grill. Et tip er, at du ikke
stikker huller i stegen (for så vil saften ryge ud)
Min Glæsels "Brug Låget" bog siger at stege (okse, kalve, svine eller
lammestege) skal steges over indirekte varme (det vil sige at kuldene ligger
i kulholderene ude i siden og at der i midten er en bakke til at opsamle
væske ) og at stegen ligger på midten af risten, altså ikke direkte over
kuldene). For hver 500 gram skal det steges i ca. 25-30 minutter. Lægger man
5 minutter til bliver den gennemstegt og trækker man 5 min fra bliver det
rødt.

En normal størrelse flæskesteg plejer at skulle have omkring 60 - 75
minutter
Bakken som står under kødet kan med fordel tømmes og væsken kan bruges til
sovs.. Ligesom man gør hvis man laver stegen i alm. ovn.

Hvis sværene ikke bliver helt sprøde kan man vist vende stegen på hovedet ud
over kullene.. Men herhjemme har vi aldrig haft det problem, så det er ikke
gennemtestet.

Velbekomme :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : [BitSeN]

Dato : 10-10-03 14:20

On Fri, 10 Oct 2003 07:30:33 +0200, "Jan" <jan@soerensen.mail.dk>
wrote:

> [...]
>have og om der er nogle specille ting jeg skal gøre for at få den god med sprøde svær osv.....

Jeg tror også du har problemer med opsætningen i dit news program.

Nå, til sagen - prøv at kigge eller evt. spørge på www.weberforum.dk

mvh
Brian