hvor meget må den trække ?
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 09-10-03 20:28

Min ny indkøbt Passat Variant syntes jeg ikke må trække ret meget

det er en 1.9TD fra 93 ( den model fra 88 - 93), på reg attesten står der
500 kg uden bremser og 1000kr med bremser, er det rigtigt

kan det passe

Mvh Jesper

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-10-03 20:37

"Jesper Pedersen" <duval@grov.dkFJERN> skrev i en meddelelse
> Min ny indkøbt Passat Variant syntes jeg ikke må trække ret meget
>
> det er en 1.9TD fra 93 ( den model fra 88 - 93), på reg attesten står der
> 500 kg uden bremser og 1000kr med bremser, er det rigtigt

Fra www.biltorvet.dk
VW Passat CL Turbodiesel 1993
Konstruktionsland : D
Oprindelig nypris : 252.405 kr.
Karrosseritype : Sedan
Antal døre : 4
Brændstoftype : D
Geartype : Manuel
Bagagevolumen bag bagsæde : 495 liter
Længde : 458 cm
Bredde : 171 cm
Højde : 143 cm
Vendediameter : 10,7 m
Egenvægt : 1175 kg
Påhængsvægt uden påløbsbremse : 550 kg
Påhængsvægt med påløbsbremse : 1200 kg
Acceleration 0-100 km/t : 17,7 s
Tophastighed : 165 km/t
Antal cylindre : 4
Slagvolumen : 1.895 ccm
Effekt : 75 HK
Drejningsmoment : 140 NM
Brændstofforbrug (gns.) : 16,0 km/l

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : claus b. p.

Dato : 10-10-03 10:55

> Fra www.biltorvet.dk
> [...]
Kan det tænkes at det er en 1,6'er?
Hvor på biltorvet finder du disse data Morten?
/Claus

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-10-03 12:09

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan det tænkes at det er en 1,6'er?

Han eller ovenstående?
Han skrev 1,9TD og overstående siger ligeledes 1,9.
Der var ingen 1,6.

> Hvor på biltorvet finder du disse data Morten?

Under bilguider, brugtbilguiden:
http://www.biltorvet.dk/bilguiden/bilguide_init.asp

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : claus b. p.

Dato : 10-10-03 15:45

> Han eller ovenstående?
> Han skrev 1,9TD og overstående siger ligeledes 1,9.
> Der var ingen 1,6.

Han skriver model 88-93. Jeg fandt en 1,6 som havde max. 1000kg. påhæng
ifølge Motors bilårbog 1990, men 1,9 havde også kun 1000kg i samme årgang på
Biltorvet. Fra 1991 står der 1200kg. Men faceliftet kom først i ca. 1994?
Hvad der er rigtigt ved jeg ikke, måske kan den vejes op.
Men husk at man kan godt køre med en trailer der har en større angivet
totalvægt, bare den ikke vejer mere end 1000kg.
/Claus

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-10-03 16:07

> Han skriver model 88-93. Jeg fandt en 1,6 som havde max. 1000kg. påhæng
> ifølge Motors bilårbog 1990, men 1,9 havde også kun 1000kg i samme årgang på
> Biltorvet.

Kan godt være, men det er jo underordnet, når hans er fra 1993...

> Fra 1991 står der 1200kg.

Det passer meget godt med det tal, som jeg har fra Biltorvet...

> Hvad der er rigtigt ved jeg ikke, måske kan den vejes op.

Vi har begge tal der hedder 1.200 kg fra 1993, så mon ikke det er rigtigt. Så
den kan nok vejes op...

> Men husk at man kan godt køre med en trailer der har en større angivet
> totalvægt, bare den ikke vejer mere end 1000kg.

Ja 1.000 kg total = egenvægt + last.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Max[dk]

Dato : 10-10-03 10:55

> Fra www.biltorvet.dk
> VW Passat CL Turbodiesel 1993
> Konstruktionsland : D
> Påhængsvægt uden påløbsbremse : 550 kg
> Påhængsvægt med påløbsbremse : 1200 kg

Jamen kan man bruge det til noget hvis man bliver stoppet?

/Max

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-10-03 12:09

"Max[dk]" <maxses@sNot-hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jamen kan man bruge det til noget hvis man bliver stoppet?

Nej. Men det kan bruges til at bilen nok kan vejes op, så den må trække lidt
mere...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten S. Kappel

Dato : 10-10-03 21:18

> kan det passe

Hvis det er en der er taget hjem fra udlandet, og den ikke er type godkendt,
eller hvad det nu hedder, når det står et godkendelsesnummer på
registeringsatesten, men "bare kørt til syn og så godkendt som denne enkelte
bil, kan påhængsvægten god varriere, det gjore den ved min vw (ikke passat),
her er det tilladet på trækket ikke helt det samme som er op givet i type
godkendelsen, men lavere.

MVH
Morten

Fra : A. K.

Dato : 11-10-03 07:44

> [...]
passat),
> her er det tilladet på trækket ikke helt det samme som er op givet i type

Der er da en hovedregel der siger 50 kg. mere end bilens egenvægt, så hvis
den vejer 1175 kg. efter reg, attesten, så kan den få lov at trække 1225 kg.
med bremser.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 10-10-03 22:49

Jeg har idag været ved en VW forhandler og har fået fingere i en
typegodkendelse, i den står der at en 1.9´er er godkendt til 1200 KG, VW
manden mente godt han kunne finde et papir så vi kunne få den længere op
grunden til at den står til 1000 kr idag er der ingen som ved, men hvis det
skal laves om skal den synes igen, det må komme med til næste syn

Takker

Mvh Jesper