Karbonader / Krebinetter
Fra : Svend-Erik Madsen

Dato : 09-10-03 18:48

Hej
Er der nogen som kan redgøre for forskellen på disse?
Svend-Erik Madsen
<-! fjern spam i mailadressen ved svar -->

Fra : Stine Hilskov

Dato : 09-10-03 19:02

ja, jeg mener den karbonader er uden panering og krebinetter er med
panering.

Hilsen Stine

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-10-03 19:52

"Svend-Erik Madsen" <sem@spamodin.dyndns.dk> writes:

> Er der nogen som kan redgøre for forskellen på disse?

Det har været debatteret mange gange. Søg lidt på Google Groups.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Try Me

Dato : 11-10-03 00:28

"Svend-Erik Madsen" <sem@spamodin.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Med venlig hilsen
> Svend-Erik Madsen
> <-! fjern spam i mailadressen ved svar -->

På Sjælland hedder det karbonader, og i Jylland hedder det krebinetter,
eller omvendt

mvh

Eskil Grønbek

Tjen 60-100 % på salg af modetøj til kvinder
tmg@post10.tele.dk

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 11-10-03 12:29

"Try Me" <tmg@post10.tele.dk> wrote in news:3f874090$0$9729
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> P† Sjælland hedder det karbonader, og i Jylland hedder det krebinetter,
> eller omvendt

Det må være omvendt. Hjemme hos mormor (Jylland) har jeg altid fået
karbonader. Det samme hos farmor (Vestfyn) i øvrigt).

Så krebinetter er nok sjællandsk - det lyder også som noget jeg levende kan
forestille mig udtalt på sjællandsk á la Slagelse :)

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 12-10-03 22:00

> [...]
>Med venlig hilsen
>Svend-Erik Madsen
><-! fjern spam i mailadressen ved svar -->

-- Jeg mener den ene ting er af hakket kalvekød og den anden
hakket flæskekød eller hakket kalv- og flæskekød. Men hvad der
hedder det ene eller det andet aner jeg ikke.
Lisbeth

Fra : Allig8or

Dato : 13-10-03 03:06

Svend-Erik Madsen skrev:
> [...]
Krebinetter er lavet af kalv/flæsk(blandingsforholdet..?)
Karbonader er lavet af rent flæskekød
I hvert fald på Fyn...

Bon Appetit....

--