Rystelser ved 80 km/t
Fra : Jacob

Dato : 09-10-03 16:30

Hej..

Nå jeg kører mellem 70-80 km/t begynder min bil at ryste lidt. Jeg kører med nogle
17" som er blevet afbalanceret (købte dem brugt), Kan det tænkes de skal
afbalanceres igen? (Trækker også af og til en smule til højre!)
På forhånad tak.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:217.157.130.157)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-10-03 17:01

Jacob wrote:

> [...]
> kører med nogle 17" som er blevet afbalanceret (købte dem brugt), Kan
> det tænkes de skal afbalanceres igen? (Trækker også af og til en

Bed til Vor Herre om, at det ikke er fordi dine fælge er skæve. Det
risikerer man let, når man køber brugt.

Prøv hos en rigtigt dæk-firma (der lever af netop at montere dæk og fælge).
De vil med det samme kunne fortælle, om det er ubalance eller en (eller
flere) skæv fælg(e).

--
Jan W Nielsen

Fra : Thostrup

Dato : 09-10-03 17:33

"Jacob" <jaxd@sol.dk> wrote in message
> [...]
> 17" som er blevet afbalanceret (købte dem brugt), Kan det tænkes de skal
> afbalanceres igen? (Trækker også af og til en smule til højre!)

Prøv lige om den stadig ryster når du kobler ud og bare triller ned igennem
hastighedsfeltet hvor den plejer at ryste - og håb så den stadig ryster ...
Hvis ikke den gør er det ikke hjulne ...

Mvh Thostrup

Fra : Aragorn

Dato : 09-10-03 21:27

måske hjælper en sporing!

Fra : N I E L S

Dato : 10-10-03 01:22

Jacob wrote:
> Hej..
>
> Nå jeg kører mellem 70-80 km/t begynder min bil at ryste lidt.

Dækkene måske?
Mine vinterdæk fik vognen til at ryste som en storebæltsfærge, efter en hård
opbremsning. (Der er stadig tydelige gummispor på stedet, selv her 8 md.
efter).
N I E L S